Gå til innhold

Innstillinger på brikke

steinrr

Anbefalte innlegg

Har fire Geil Ultra 2 DDR-II 800MHz-brikker som er oppgitt til å ha 4-4-4-12. Har satt opp dette i bios, og det fungerer bra. Lurer litt på de andre innstillingene og om jeg bør gjøre noe med dem. Legger ved et bilde fra cpu-z med de innstillingene jeg har nå.

Hva er f.eks. trc og command rate? Bør jeg tweake dem? Syntes også det er litt rart at frekvensen bare er 376 og ikke 400...

cpuz.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du kjører et AM2 oppsett. F.eks en X2 6000+ så er det forklaringen på hvorfor du ikke har 400MHz men 375Mhz. Dette fordi AMD har integrert minnekontroller.

Htt 200 * multiplier 15= 3000MHz /8(som er divideren: multi15/2= divider 8) = 375Mhz(DDR2 750MHz)

Ser også at du kjører 4 gb ram, og da må command rate stå på 2, ikke 1. Ellers kan du nok senke timings noe (vil tro du ihvertfall kan senke tras og trc), men da må du muligens øke spenningen da geilbrikkene dine vanligvis ikke er kjent for å være überklokkevillige (fint ord :) ) De er vel forøvrig sertifisert opp til 2,3v om jeg ikke tar feil. (noe som er ganske mye imo)

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Ser du kjører et AM2 oppsett. F.eks en X2 6000+ så er det forklaringen på hvorfor du ikke har 400MHz men 375Mhz.

Htt 200 * multiplier 15= 3000MHz /8(som er divideren 15/2= 8) = 375Mhz(DDR2 750MHz)

Ser også at du kjører 4 gb ram, og da må command rate stå på 2, ikke 1. Ellers kan du nok senke timings noe (vil tro du ihvertfall kan senke tras og trc), men da må du muligens øke spenningen da geilbrikkene dine vanligvis ikke er kjent for å være überklokkevillige (fint ord :) ) De er vel forøvrig sertifisert opp til 2,3v om jeg ikke tar feil. (noe som er ganske mye imo)

9437903[/snapback]

Du har helt rett i at jeg har en 6000+ :)

Tras er vel etter det som er oppgitt for brikkene (12), men trc kan jeg kanskje prøve å skru ned. Hvor mye har denne å si for performance?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...