Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene

iMono

Anbefalte innlegg

Ser ut til at Amentio har satt ned prisene på touch.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...64;c:36135;r:pg

Edit:

Se her;

http://www.apple-touch.com/ipod-touch-scre...effect-1534.php

:dontgetit:

9507384[/snapback]

dette er latterlig, at man kjøper noe for over 3000 kr, med en slik stor feil, for noe dr**

er veldig overrasket hvor tydelig man så forkjellen på den video, er overasket, dette er ikke noe feil som jeg kan leve med. hva med dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at du bør se det an. Det er en grunn til hvorfor jeg velger iPod touch, og den bygger mye på at jeg ikke vil ha alle funksjonene til iPhone - har lyst på programmene og PDA-funksjonaliteten. Hvis en 16GB iPhone med HSDPA og A2DP-bluetooth kommer de neste ukene, så bruker jeg min 30 dagers returrett på dette produktet. Jeg har også følelsen av at Apple forkrøpler for mange funksjoner med iPod touch.

Som sagt, jeg venter på produktet og ser det heller an.

Lenke til kommentar
Ser ut til at Amentio har satt ned prisene på touch.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...64;c:36135;r:pg

Edit:

Se her;

http://www.apple-touch.com/ipod-touch-scre...effect-1534.php

:dontgetit:

9507384[/snapback]

dette er latterlig, at man kjøper noe for over 3000 kr, med en slik stor feil, for noe dr**

er veldig overrasket hvor tydelig man så forkjellen på den video, er overasket, dette er ikke noe feil som jeg kan leve med. hva med dere?

9510315[/snapback]

Hvis jeg oppdager en feil på min fremtidige touch sender jeg den tilbake tvert, ikke noe problem.

Lenke til kommentar

hmmm...kommer frem mye rare saker på nettet nå...

kort oppsumering:

Skjerm problemer, svart fargen glir inn i andre farger, gjelder film og bilder, Apple er enda stille angående dette.

Den bruker en dårligere CPU ryktes det enn iPhone (Doom ikke spillbart?)

Det er med Bluetooth enhet, men den er deaktivert i firmware, dette er noe FCC garantert ikke liker i USA, vet ikke om hva Apple Norge har informert dem om her.

Kalender funksjon er ikke installert, mulighet for fremtidig oppdatering fra Apple, eventuelt en ypperlig sjangse for noen og selge software som kan installeres på saken.

iPhone EU:

Denne kommer UTEN 3G og forhåpentligvis med MMS muligheter (noe den amerikanske utgaven mangler)

3G sies skal komme med i neste gennerasjon av iPhone (neste år?)

iPod Classic:

Denne har fått ny firmware oppdatering som gjør den raskere V. 1.0.1

iPod Nano: finnes folk som klager over sammensettingen av denne, at den ikke er riktig satt opp på venstre side av skjermen?

Info om svart problemet på Touch og skjerm problemet på Nano:

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=8908

Engadget har info ang. Blåtann, og litt info om CPUen.

**edit - Bare så jeg ikke skal virke som en total anti-apple dude, har bestillt meg en USiPhone :p kommer til uka.

***Edit2 - fikset info feil om EUiPhone.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
iPhone EU:

Denne kommer med 3G og MMS muligheter (noe den amerikanske utgaven mangler)

9514874[/snapback]

Legg merke til at dette bare er rykter. I morgen holder Apple pressekonferanse i London, hvor de trolig lanserer Europa-versjonen. Ingenting er offentliggjort hittil.

9514944[/snapback]

hold oss opptatert hvis du har kilder til dette

Lenke til kommentar

Du kan lese oppsumering av eventen her: http://www.macrumors.com/

Det ble ikke noe 3G og mms på britene i første omgang. Heldigvis spør du meg :) Er det to funksjoner jeg ALDRI har brukt på mine telefoner så er det de to. Bra at de utelatter det til de har komponenter som ikke trekker for mye batteri eller gjør enhten unødvendig stor.

Nå skal telefonen få støtte for internasjonalt tastatur (slik som Touch) i neste oppdatering, og det er jo gode nyheter for oss nordmenn også.

Lenke til kommentar

ingen 3G ser det ut som, beklagelig dette egentlig, men litt merkelig at Apple skal slite med 3G, nesten de fleste telefonene her har alltid 3G på og har lengre batteri tid med 3G enn standard nettet.

Jeg mistenker at grunnen til dette er at iPhone kontinuelig søker etter oppdateringer og emails, da er det ikke rart at den bare har 2-3 timer standby tid.

(har Nokia N91, 3G alltid aktivert)

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

iPhone søker ikke nødvendigvis etter mail hele tiden. Du kan bestemme at den skal gjøre det om du vil, men poenget med push-mail er at serveren gir beskjed når en ny mail ankommer. Slik er det på alle andre telefoner også. Har du en standard pop-konto, må den sjekke med jevne mellomrom, men hvis du har push (exchange, imap) så slipper man :)

Og jeg tror ikke det er den verste baterislukeren, hverken på iPhone eller andre telefoner med mail.

Og jeg tror du undervurderer telefonene om du ikke gir den mer enn 2 til 3 timers standby tid ...

Lenke til kommentar
Du kan lese oppsumering av eventen her: http://www.macrumors.com/

Det ble ikke noe 3G og mms på britene i første omgang. Heldigvis spør du meg :) Er det to funksjoner jeg ALDRI har brukt på mine telefoner så er det de to. Bra at de utelatter det til de har komponenter som ikke trekker for mye batteri eller gjør enhten unødvendig stor.

9521982[/snapback]

Også en måte å se det på, men siden vi lever i 2007, hvor vi faktisk har telefoner med både 3G og MMS, som også er små og har fin batterikapasitet (trådløst nett bruker faktisk mye mer batteri når det er slått på uten å brukes), skulle det vel være lite i veien for å faktisk ta det med, og prisen er vel stiv nok fra før av.

Skrev dette bare for å poengtere en anelse pussig holdning til Apples mening om at de ikke skal ha med slikt i en europeisk telefon (jeg synes nemlig iPhone virker spennende, selv med sine akilleshæler), på kontinentet er MMS og 3G langt mer brukt enn i USA. Teknologien er allerede velkjent, utprøvd og god, men det kommer vel en "iPhone Touch2", hvor de skryter i vildens sky over disse to nye, flotte funksjonene, eller kanskje bare satser på at den selger utelukkende p.g.a. merkenavn i stedet.

Mange her på forumet ville kanskje sagt "gudene vet", men jeg foreslår heller "Apple vet". Apple er Apple, ikke Gud, og Apple har ofte sine egne tanker og meninger om ting som er helt åpenbare i en slik spiller.

For å gå litt tilbake til emnet i denne stakkars tråden, i stedet for at jeg skal pense den over på en krangel om hvorvidt funksjoner burde være med eller ikke, lurer jeg på følgende:

Er det mulighet for egendefinert equalizer på en iPod Touch?

Lenke til kommentar
Når de kommer til Norge, vil de være av de første utgavene, eller vil vi få utgaver som er produsert senere?

9530372[/snapback]

Det lurer jeg også på, touchene som er sendt ut nå holder ikke mål på billedkvalitet (noen er visst bra, men hører ikke om mange veldig fornøyde kunder).

Uansett, til alle dere andre:

Les denne tråden på Apple sitt support-forum for mer info angående de defekte skjermene.

edit: Kan nok hende at det er flere kunder som er fornøyde en det jeg gir uttrykk for, men problemet er der.

Endret av nils2911
Lenke til kommentar
You know what’s really funny? There’s this one guy on the Apple discussion board who bought 3 touches (2 for his two sons) and all three have different degrees of dark problems. One’s severe, one doesn’t have it, and one’s in between. So basically, it’s a lottery right now as to who has a good one and who has a bad one.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...