Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte iPod Touch 8GB 4 gen i går! :D Dette blir faktisk mitt første Apple produkt så må si jeg er ganske spent.

Er et par ting jeg lurer på:

Hva er den letteste måten å overføre musikk/bilder/film (finnes det noe utenom iTunes egentlig?)

Hvilke programmer bruker man for å konvertere filer så de kan spilles av på iPod Touch?

Er det noe poeng i å "låse opp" Touchen?

Hvilke apps anbefaler folk?

Andre tips?

Takker for alle svar!

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar

Har et par kjappe spørsmål angående de nye iPod nano'ene med touch skjerm, regner med de kan diskuteres i denne tråden og.

Har den 3,5mm jack ?

MÅ jeg bruke itunes for å legge musikk inn på den ?

Kan den spille av .flac ?

Kan den styres av en liten "fjernkontroll" på hodetelefon-ledningen ?

Kan jeg koble mitt eget AKG headset til en eventuell slik ledning med fjernkontroll slik jeg kan på utstyret som fulgte med min Nokia 5800 telefon eller er apple sin løsning i ett stykke ?

Fungerer Nanoen med adidas sin miCoach treningsgizmo ?

Lenke til kommentar

Har et par kjappe spørsmål angående de nye iPod nano'ene med touch skjerm, regner med de kan diskuteres i denne tråden og.

Har den 3,5mm jack ? Ja

MÅ jeg bruke itunes for å legge musikk inn på den ? Nei, finnes flere alternativer, men iTunes må brukes til apps og andre ting

Kan den spille av .flac ? Ikke normalt men vil tro den kan det med jailbreaket software

Kan den styres av en liten "fjernkontroll" på hodetelefon-ledningen ? Ja, men må kjøpes utenom

Kan jeg koble mitt eget AKG headset til en eventuell slik ledning med fjernkontroll slik jeg kan på utstyret som fulgte med min Nokia 5800 telefon eller er apple sin løsning i ett stykke ? Tror nok det kun er Apples løsning eller de som er laget spesielt for det

Fungerer Nanoen med adidas sin miCoach treningsgizmo ? Vet ikke hva det er, men den har ihvertfall Nike sitt system så vil ikke tro det funker

Lenke til kommentar

Har den 3,5mm jack ? Ja

MÅ jeg bruke itunes for å legge musikk inn på den ? Nei, finnes flere alternativer, men iTunes må brukes til apps og andre ting

Kan den spille av .flac ? Ikke normalt men vil tro den kan det med jailbreaket software

Kan den styres av en liten "fjernkontroll" på hodetelefon-ledningen ? Ja, men må kjøpes utenom

Kan jeg koble mitt eget AKG headset til en eventuell slik ledning med fjernkontroll slik jeg kan på utstyret som fulgte med min Nokia 5800 telefon eller er apple sin løsning i ett stykke ? Tror nok det kun er Apples løsning eller de som er laget spesielt for det

Fungerer Nanoen med adidas sin miCoach treningsgizmo ? Vet ikke hva det er, men den har ihvertfall Nike sitt system så vil ikke tro det funker

smud, takk

Den miCoach treningsgizmoen er ganske lik Nike sin sak, så vidt jeg vet trenger du kun en mp3 spiller med 3,5 jack

Jeg glemte å spørre;

Har nanoen radio ? Det står NEI i produktguiden til hw.no men det står at den har radio i en anmeldelse jeg leste (?)

Lenke til kommentar

Planlegger å bytte ut min touch 3G med en G4GB 4G (mest på grunn av plassproblemer), men lurer på: er det enkelt og smertefritt (og gratis) å overføre alle apps jeg har/har kjøpt på min nåværende touch til den nye?

Dvs. er det kun å registrere den nye til iTunes-kontoen min og dermed få alt lagt inn?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Da har du kjøpt 3 gen. :)

Er det faen meg mulig! :mad: Er selvfølgelig selvforskyldt, men merker jeg er mektig irritert nå. Hvis du søker opp iPod Touch 8GB 4 gen på www.prisguide.no kommer denne opp. Var litt rask i avgjørelsen så tok det for god fisk at det selvfølgelig var iPod Touch 8GB 4 gen og ikke 3 gen jeg bestilte. Jeg som gledet meg så ufattelig mye... :cry:

Lenke til kommentar

Heldige deg. Jeg har 1st gen. Can't do shit.

Litt av et luksusproblem jeg har, ikke sant?... :p Sendte den inn igjen nå, og bestilte en 32GB fra Apple Store med mitt navn bakpå i stedet :whistle: Testet den jeg fikk i 5 min før jeg pakka den inn igjen og det var all tiden jeg trengte for å bli frelst. Herregud for en nydelig mp3 spiller. Var vanskelig å pakke den ned igjen, men som den gadget freaken jeg er må jeg alltid ha det siste og beste hvis jeg først skal kjøpe noe :wee:

Lenke til kommentar

Litt av et luksusproblem jeg har, ikke sant?... :p Sendte den inn igjen nå, og bestilte en 32GB fra Apple Store med mitt navn bakpå i stedet :whistle: Testet den jeg fikk i 5 min før jeg pakka den inn igjen og det var all tiden jeg trengte for å bli frelst. Herregud for en nydelig mp3 spiller. Var vanskelig å pakke den ned igjen, men som den gadget freaken jeg er må jeg alltid ha det siste og beste hvis jeg først skal kjøpe noe :wee:

Så fint du forhåpentligvis får den du vil ha til slutt! Vil du være så snill å si fra så fort du mottar iPoden? Er det eneste jeg vil vite før jeg selv bestiller. :p

Lenke til kommentar

Så fint du forhåpentligvis får den du vil ha til slutt! Vil du være så snill å si fra så fort du mottar iPoden? Er det eneste jeg vil vite før jeg selv bestiller. :p

Ble sendt fra Oslo til Stavanger i dag. Hvis den kommer den til Stavanger i kveld (noe jeg regner med at den gjør) har jeg den i morgen tidlig :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Fikk epost nå om at den var sendt, med forventet leveringsdato 19 oktober. Er ikke det litt lenge? :S

Hvis du bestilte den 14. oktober, er fem dager overhodet ingenting å vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...