Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Heisann! Ny og glad eier av en 64 GB Touch og lurer på en ting: Er det noen måte å få den til å funke med den originale sounddocken fra Bose eller er den ikke kompatibel? Slik det er nå kommer det opp melding om at Touchen kan ikke laddes via docken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPod-en min er død, DFU fungerer ikke heller. Har tenkt å åpne den og støvsuge og se om det hjelper, noen som har noen andre ideer?

Reklamasjon? :roll: Hvordan i all verden skal det komme støv inn i en så tynn/tett/kompakt spiller? Og hvis det skulle vært noe der er det ihvertfall ikke nok til å ha noe å si

Lenke til kommentar

iPod-en min er død, DFU fungerer ikke heller. Har tenkt å åpne den og støvsuge og se om det hjelper, noen som har noen andre ideer?

Reklamasjon? :roll: Hvordan i all verden skal det komme støv inn i en så tynn/tett/kompakt spiller? Og hvis det skulle vært noe der er det ihvertfall ikke nok til å ha noe å si

 

støv kan vel ikke komme inn, nei. Men jeg har iallefall erfart at rusk kommer veldig lett innenfor skjermen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Folkens, skal kjøpe bursdags gave til mor, og trenger en mp3 spiller, men har ALDRI kjøpt en mp3 spiller ever (bruker det aldri). Så eg har fått med meg at ipod er enkelt og kraftig for en mp3 spiller, og eg har pengene.

Hvilken ipod burde eg velge nå? Trenger ikke så altfor god lagringsplass. Det bør være stylish og se dyyrt ut samt fantastisk å bruke.

 

Er det noe som heter ipod med knapper og ipod med touch? Hva føles best mener dere? Det bør gå DRITkjapt, ikke noe tregt faenskap.

 

Takker for svar, blir å kjøpe noe snarest da.

Lenke til kommentar

Det kjappeste og enkleste å navigere er kanskje en iPod Nano? iPod Touch har jo en rekke muligheter du ikke har i Nanoen, men om det bare skal være en enkel musikkspiller fungerer den aldeles utmerket. Den har også FM-radio -- i motsetning til Touch. Men skal den se dyr ut er nok Touch tingen -- du kan jo eventuelt kjøpe et fint skinnetui til Nano.

Lenke til kommentar

Kommer fort mye støv under skjermen. Tingen er at jeg ble lurt av en fyr på App Store i USA (5th Avenue) til å kjøpe den der siden du hadde samme rettigheter uansett hvor du kjøpte den.

Stemmer ikke helt -- men man kan jo knapt forvente at Apple-selgere i USA skal kjenne særlig godt til norsk forbrukerkjøpslov. Det korrekte er at Apples garanti gjelder i hele verden -- kjøper du varene i Norge får du en tilleggsgaranti for å dekke kravene i norsk lov. Er det under et år siden du kjøpte iPoden gjør den internasjonale garantien nytten.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Det blir en del kjøring med bil i sommer, og i den forbindelse har jeg kommet frem til at en iPod Touch med Spotify er en gunstig løsning. Offline innhold er kun tilgjengelig via en premium konto, så dette må også investeres i. Bilen er klargjort for iPod, så selv om det finnes andre løsninger kommer jeg til å prøve dette først. Jeg er ikke interessert i iPhone løsninger.

 

I forbindelse med at jeg nå skal gå til innkjøp av en Touch, så lurer jeg på hvilken størrelse jeg skal gå for. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for at 8Gb versjonen er for liten, det står altså mellom de største versjonene.Jeg kjenner ikke til hvilket format det er på filene som Spotify lagrer offline innholdet i, så jeg aner ikke hvor mye plass det er nødvendig å ha. Jeg heller mot 16 eller 32 Gb versjonen, da jeg mener 64 Gb er litt overkill. Jeg skal ikke se video på enheten, den skal kun brukes til musikk.

 

Finnes det noen steder der en får en pakkepris på en Touch og et Premium abbonement?

 

Er det noen som har brukt denne løsningen som kan komme med noen råd angående størrelse på enheten og eventuelt andre ting som kan være lurt å tenke på før jeg går for denne løsningen. Fungerer offline innhold greit i forhold til det bruksområdet jeg ser for meg?

 

Hvis noen kan anbefale en hardcase til Touchen, så hadde det også vært helt supert! Gjerne den skall typen jeg ser flere har til sine iPhoner som er av typen som beskytter baksiden av mobilen. Jeg var en tur innom DX, men jeg synes de fleste var for glorete. Jeg vil ha en enkel case, gjerne svart eller mørk blå.

 

 

 

Takker for alle innspill!

 

-T

Lenke til kommentar

16GB produseres ikke lengre, så du får et relativt lett valg hvis du ikke vil ha 64GB. Anbefaler at du ikke går for 8GB selv om du finner ut at den har nok plass -- denne er en god del tregere, og kommer blant annet ikke til å støtte multitasking når iPhone OS 4 kommer.

 

Husk at det sannsynligvis kommer en radikalt forbedret modell i september.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da ser det ut til at touchen min har slått seg helt vrang - appsene jeg har plassert på den nedre baren på hovedmenyen vil ikke lenger åpnes. Ikonene ser normale ut, men ingen verdens ting skjer når man trykker på dem. Prøvd å dra ikonene ut av denne menyen, men til ingen nytte. Har aldri jailbreaket den, men misstenker at dette kan ha skjedd etter at jeg oppdaterte spilleren til nyeste firmware fra iTunes i går.

 

Noen som har noen forslag? Er snakk om en 3G 32 GB versjon stappet full med musikk, video, apps og bilder jeg har brukt timer på å organisere. Tror dere det er mulig å fikse dette uten å gjenopprette hele greia? Vil nødig miste alt innholdet jeg har slitt for å organisere riktig :cry: Kanskje dette løses av seg selv når jeg installerer IOS 4.0 på mandag?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...