Pokey Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hm, det har du jammen rett i, men det forandrer ikke saken at Apple krever penger for å få muligheten til å bruke penger. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Kjøp en iPhone, alle oppgraderinger blir da gratis. Hva koster den updaten uansett, 30 kroner? Endret 27. april 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg vil heller ikke ha noen mobil enn å ha en iPhone etter erfaringene mine med Apple. Jo, den koster bare 30 kroner. Derfor kjøpte jeg den, og den satt iPoden min helt ut av spill. For å få Apple til å i det hele tatt høre på meg måtte jeg betale 350 kroner. Det gadd jeg ikke, så jeg sendte heller inn en mail der jeg truet med forbrukerombudet om de ikke kom med noen løsninger eller ga meg pengene tilbake Lenke til kommentar
claes Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Eneste grunnen til at du ikke har App Store er at du kjører en forhistorisk utgave av iPhoneOS, 1.x vel? Du kjøpte den altså uten AppStore og har absolutt ingen krav på å få noen oppdatering eller AppStore gratis. At du ikke har klart å oppdatere ordentlig er ikke Apples skyld og det er rimelig at de tar betalt for å se på det for deg. Går det derimot på reklamasjon skjønner jeg deg, men en oppdatering som går feil er som regel veldig enkelt å fikse ved å lese bruksanvisning som ligger på Apples sider. Hvis du ikke har fått fikset det enda kan jeg/vi sikkert hjelpe deg på vei, det er ikke verre en å putte den i restore-modus og gjennopprette via iTunes Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Vet noen når iphone os 4 kommer? Og er det noen måte jeg kan få betaen på? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Eneste grunnen til at du ikke har App Store er at du kjører en forhistorisk utgave av iPhoneOS, 1.x vel? Du kjøpte den altså uten AppStore og har absolutt ingen krav på å få noen oppdatering eller AppStore gratis. At du ikke har klart å oppdatere ordentlig er ikke Apples skyld og det er rimelig at de tar betalt for å se på det for deg. Går det derimot på reklamasjon skjønner jeg deg, men en oppdatering som går feil er som regel veldig enkelt å fikse ved å lese bruksanvisning som ligger på Apples sider. Hvis du ikke har fått fikset det enda kan jeg/vi sikkert hjelpe deg på vei, det er ikke verre en å putte den i restore-modus og gjennopprette via iTunes Det som gir meg error er nettopp det å gjenopprette den. Apple sin bruksanvisning er "RESTART UR COMPUTER". Eplehuset ba meg skaffe meg en Mac og sa at problemet var virus. Så kompetente er de. Jeg har ikke oppdatert? Den første oppdateringen jeg fikk muligheten til å installere når jeg kjøpte iPoden kostet penger. Innlegg nummer 1337 forresten. 2 Lenke til kommentar
claes Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Ja, oppdateringen for å få App Store kostet/koster penger. Hva forventer du? Det er kanskje "unormalt" å ta betalt, men de har fullt lov til å gjøre det Hva slags error får du når du skal gjennopprette? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ukjent feil 13, får jeg. De har fullt lovt til å ta betalt for oppdateringen, men det er veldig gnient av de. Det de derimot ikke har lov til er å la oppateringen ødelegge iPoden og ta tre hundre kroner for å høre på problemet og tre hundre kroner for å prøve å fikse det. Lenke til kommentar
claes Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Prøvd å bytte USB port, eller prøvd på en annen maskin? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Ja. Samme error. Fikk til å gjenopprette til slutt hos en venn, men får ikke brukt oppdateringen. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Har et problem med min iTouch 2. generasjon, fant ikke noe lignende i FAQen. Er noe feil i mini-jack utgangen på iPoden som gjør at jeg sjeldent får lyd på venstre øre, og når jeg går eller sykler så kommer og går lyden med medhørende skurring, men bare på venstre øret. Har forsikret meg i at feilen er i iPoden og ikke hodetelefonene. Lever den inn der du kjøpte den, skal nok ikke by på problemer, men alle sånne ting må gjøres kjapt i tilfelle Apple er vrange.... Uansett hva det heter har ikke jeg App Store og får det ikke uten oppdatering. Hva er egentlig problemet? Kjøp oppdateringen davel, og få samtidig mer glede ut av iPoden din. Du vil ikke påstå at du lider kjempemye av den symbolske 30 kroner summen eller hva det er nå om dagen? Forøvrig er det ditt valg om du vil oppgradere, men det er absolutt anbefalt, det kan jeg og alle her med iPhone-OS skrive under på. Du får mye for pengene Ja. Samme error. Fikk til å gjenopprette til slutt hos en venn, men får ikke brukt oppdateringen. Kan du presisere "men får ikke brukt oppdateringen"? Det gir lite relevant info til oss som kanskje kan hjelpe deg.... Endret 2. mai 2010 av SpecialForce Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg har allerede kjøpt oppdateringen. For å forklare det forrige innlegget mitt: Hvis jeg nå aktiverer oppdateringen på iPoden min via iTunes (slik at den starter oppdateringsprosessen) blir iPoden satt i gjenopprettingsmodus og oppdateringen avsluttes. Prøver jeg bruke iPoden får jeg beskjed om at jeg må gjenopprette den først, og prøver jeg å gjenopprette får jeg "Ukjent feil 13". Og slik står den helt til jeg finner en datamaskin som lar meg gjenopprette. StuePC-en fungerte ikke, men det funket hos en kompis. Altså har jeg kjøpt oppdateringen, men den fucker bare til iPoden min hvis jeg prøver å bruke den. Lenke til kommentar
claes Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Kan ikke være oppdateringen sin skyld, da den er lik for alle andre iPoder. Du sier selv at det funker hos en kompis. Det du da sier tilsier jo at det er maskinen din er det noe galt med Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Javel, da kan du gjerne fortelle meg hva som er galt, siden du er ekspert innenfor området? Det var vel og en tifeldighet at det ikke fungerer med PC nummer 2 når jeg kjøpte oppdateringen til iPoden? Lenke til kommentar
claes Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Trenger ikke være ekspert for å tolke det du sier, du sier jo selv at det funket hos en kompis. Da ser ikke jeg helt problemet Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg fikk gjenopprettet den hos en kompis, ikke oppdatert. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Vet noen når iphone os 4 kommer? Og er det noen måte jeg kan få betaen på? Kommer til sommeren en gang. Om det betyr ifbm WWDC eller senere er ikke godt å si. Du kan bli betalende Apple Developer, men du skal være spesielt interessert i å gjøre det for å få tilgang til en beta av iPhone OS noen uker, jeg opplever den ikke som gateklar foreløbig. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 "Betalende developer"? Noe så patetisk. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Aldeles ikke. Får veldig god support fra Apple, tilgang på Beta-versjoner og mye annet. Koster ikke stort heller. Det er helt nødvendig å ha en form for betaling her for å luke ut de som uansett ikke kommer til å bidra til noe vettig til plattformen -- Apple tjener ikke mange kronene på det, men når det koster litt utelukker det de som bare ville vært en resource drain på Apples developer-support. Det kan jo ellers legges til at Apple legger ved sin utviklingsprogramvare Xcode gratis ved alle nye Macer, og siste versjon kan alltid lastes ned fra deres nettsider. For en sammenligning -- Komplett tar 3795,- for Microsoft Visual Studio. Endret 4. mai 2010 av Euklid Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hvis man får gratis support fra det er det kanskje like greit, siden det koster i dyre dommer uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå