Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får håpe noen lager en app som kan utnytte ipod'n som et trådløst wi-fi adapter :)

Kan vanskelig se for meg at det skjer. Markdet for å bruke den som wi-fi-adapter alene er nok ganske begrenset, og AT&T blir ikke særlig blide om tethering blir tillatt uten videre; plattformen er jo den samme for iPhone og iPod touch.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ham omvendt; han har ikke trådløst nettverkskort på PCen, og vil bruke den trådløse koblingen i iPoden for å komme seg på nett med den stasjonære.

Ja, det er helt korrekt :)

Får håpe noen lager en app som kan utnytte ipod'n som et trådløst wi-fi adapter :)

Er ganske sikker på at det finnes en applikasjon for dette, iPoden må riktignok jailbreakes for å installere det, men det finnes :)

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt Ipod Touch 3.generasjon 32 GB til 2500 kroner. Extremt fornøyd!

Kjøpte også med en slik garranti avtale som holder i 2 år, den dekker alt av uhell. :D

-----------------------------------------------

Kjøpte en app som heter Sleep Cycle! Anbefales virkelig på det varmeste.

Ikke bare vekker den deg slik at du får lettere for å stå opp, men også med behagelige melodier!

Den gir deg også en analyse over hvordan du har beveget deg igjennom natten!

Pris : 6 kr Billig!

Brukervennelighet : 10/10

Utseende : 10/10

Funksjonalitet : 7/10 Gjør det kjempebra her også, men mangler noe av options, men ikke noe spessielt viktig. Bruker også mye strøm visst man ikke har mulighet til å ladde Ipoden mens vekkeklokken brukes.

Resultat : 10/10 Gjør akkurat som den lover.

Alt i alt et supert program! 9/10 :fun:

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vurderer å kjøpe Ipod touch 3.gen på elkjøp til 1695,- er dette bra pris? er forresten 8gb. men er det sånn app store som i iPhone`? sånn at du kan laste ned spill, og spilldemoer osv? fungerer den akkurat som iPhone`? bare uten telefon og kamera? MÅ jeg ha iTunes for å overføre sanger? eller kan jeg bare ta og dra over mp3 filene over i mappa?

Må du jailbreake for å få spill?

Kan noen være så snille og hjelpe meg? :)

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

For det første anbefaler jeg heller at du kjøer 32 GB versjonen.. Denne skal nok være raskere, også er det kjekt med mye plass.

Ja, er helt samme som iPhone, bare at iPod 3.gen later til å være en del kjappere enn iPhone.

Ja, er også app store, og her kan man laste ned så å si alt man kan til iPhone. Du må også ha iTunes for å overføre sanger. Jailbreaking er også unødvendig visst du skal ha spill.

Er så å si helt lik iPhone bare uten kamera og telefon som du sier. iPoden er også en god del tynne og ser bedre ut mener jeg.

Lenke til kommentar

1695 er en femmer mer enn Apple skal ha for å sende en hjem til deg – så rasende billig er det ikke. Hvis du er elev/student får du noen prosent rabatt hos Apple.

Du kan omgå iTunes, men hvorfor man vil seg selv så vondt skjønner jeg ikke – de løsningene som finnes er noe herk.

Lenke til kommentar
1695 er en femmer mer enn Apple skal ha for å sende en hjem til deg – så rasende billig er det ikke. Hvis du er elev/student får du noen prosent rabatt hos Apple.

Du kan omgå iTunes, men hvorfor man vil seg selv så vondt skjønner jeg ikke – de løsningene som finnes er noe herk.

ok, tenker jeg kjøper meg en nå snart, skal sjekke i butikken til expert og elprice også, og se om jeg får noen tilbud ;) men da må jeg ordne iTunes? har ikke det, men fungerer det og legge inn sanger som allerede er på pcen? eller fungerer det bare å overføre sanger du har kjøpt i iTunes? har en del sanger på pcen, så håper det går problemfritt. kan jeg bare legge de til i et "bibliotek" i iTunes eller noe? og deretter overføre? Tenker jeg går for 8gb, får vel en del på det ;) har rundt 100 bra sanger som jeg skal garantert overføre, så trenger jeg vel litt extra plass til spill osv? tar apps vanligvis mye plass?

Lenke til kommentar

Går helt fint å overføre sangene du har på pc'en til iTunes bibliotek. :)

Ja, du får jo mye musikk på 8 gb, men visst du skal ha filmer osv så anbefaler jeg å gå til 32. Er en tusenlapp dyrere, men er verdt det.

32/64gb iPod 3.gen er også raskere enn de andre.

Visst man først skal kjøpe så gjør man det ordentlig.

Lenke til kommentar
Går helt fint å overføre sangene du har på pc'en til iTunes bibliotek. :)

Ja, du får jo mye musikk på 8 gb, men visst du skal ha filmer osv så anbefaler jeg å gå til 32. Er en tusenlapp dyrere, men er verdt det.

32/64gb iPod 3.gen er også raskere enn de andre.

Visst man først skal kjøpe så gjør man det ordentlig.

Kjøpte en 8gb idag på expert til 1699. men er ikke 100% sikker på om det 2 eller 3 generasjon, går dette og sjekkes et sted?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt skal det ikke ha noe særlig å si om du kjøper 2. eller 3. gen når det er 8GB-utgaven du har kjøpt; kun de større som har fått opgradert hastighet. 8GB holder helt sikkert for de fleste; om man klarer seg med en moderat mengde musikk på iPoden ville hovedargumentet mitt for 32GB være muligheten for å ha hele Wikipedia også offline (tar ca 2GB).

Greit å være litt bevisst når du legger inn musikken din i iTunes – det greieste er å la iTunes styre organisering i mapper, bare pass på så du unngår å ha alle filer liggende to steder på disken.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Hei, vet dere om det er mulig å få kjøpt ipod touch 16gb ett sted eller noe lignende? Har hørt det ikke er noe særlig forskjell på 2 og 3g. Bare ett annet firewire på den nye å det kan du jo laste ned, en jeg kjenner gjorde ihvertfall det... Altså 2g jeg leter etter

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
Hei, vet dere om det er mulig å få kjøpt ipod touch 16gb ett sted eller noe lignende? Har hørt det ikke er noe særlig forskjell på 2 og 3g. Bare ett annet firewire på den nye å det kan du jo laste ned, en jeg kjenner gjorde ihvertfall det... Altså 2g jeg leter etter

Du får nok ikke tak i 16 Gb versjonen i ny form lengre, men brukt er en annen sak (har sendt deg en PM).

Av en eller annen uforklarlig grunn har apple valgt å fase ut denne spilleren fremfor 8 Gb versjonen. Personlig tror jeg det er ren markedsstratergi - folk kjøper 8 Gb- versjonen fordi den er "billig", oppdager raskt at produktet er genialt, men lagringskapasisteten for liten, deretter investerer de i en av de dyreste modellene.

Hadde de fortsatt kjørt på med 16 Gb tror jeg flertallet hadde valgt denne størrelsen og slått seg til ro med denne.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Har et "samlealbum" med ca. 100 låter av masse forskjellige artister jeg gjerne vi ha inn på iPoden, men når jeg legger det inn deles det opp til 50 forskjellige album når man sorterer etter album eller bruker coverflow, utrolig rotete og plagsomt! Hvordan kan jeg få alle disse sangene til å vises under ett og samme album?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...