Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sjølv fått eit lita touch-problem her, som eg håper at kanskje nokon her har nokon fornufitige svar på. Det som er problemet er at når eg stapper inn hodetelefoner så driver lyden å forskyver seg frå to øyrer til eit øyre. Altså lyden driver å skifter mellom to eller ein hodetelefon. Så det er alltid ein hodetelefon (enten venstre eller høyre hodetelefon, husker ikkje heilt) det er lyd i, mens i det andre skiftes det etter korleis jack-inngangen til hodetelefonene er satt i iPODen. Det vil sei at visst eg driver å vrir litt på jacken så endrer lyden seg frå ein hodetelefon til to hodetelefoner heile tida. Dette er heilt utroleg plagsomt, iallefall når eg sykler, ettersom den driver å vrir seg heile tida inni jakken, og dette resulterer i at eg får varirerendes lyd i høyre eller venstre øyre, heilt etter korleis eg har på med headsettet.

Har prøvd å gjennopprette iPODen, og prøvd å vrikke det litt på plass osv. inni inngangen, alt utan hell. Eg veit ikkje om det er elektronikken det er noko gale med, eller om det er sjølve jack-inngangen. Dette skjedde bare heilt plutseleg, så eg veit ikkje kva som er årsaken. Dette er far min sin iPOD, som igjen kjøpte den av ein kamerat, så det vil sei at eg ikkje har kviteringen. Eg har altså prøvd andre hodetelefoner, men der er akkurat det same problemet, så eg veit at det er iPODen det er trøbbel med.

Så eg lurer på om det går an å levere den inn til reperasjon på nærmeste Apple-butikk, eller finst det andre måter?

 

Alt dette blei litt vanskeleg å formulere, men eg håper dykk forstod det.

Lenke til kommentar
Tror nok jeg forstår problemet ditt. Høres ut som om du har en defekt audio-jack. Lever inn iPoden inn til forhandleren din :)Det andre du kan prøve er å se om det også skjer med et annet headsett.

 

Han har jo gjort det ;)

 

Har sjølv fått eit lita touch-problem her, som eg håper at kanskje nokon her har nokon fornufitige svar på. Det som er problemet er at når eg stapper inn hodetelefoner så driver lyden å forskyver seg frå to øyrer til eit øyre. Altså lyden driver å skifter mellom to eller ein hodetelefon. Så det er alltid ein hodetelefon (enten venstre eller høyre hodetelefon, husker ikkje heilt) det er lyd i, mens i det andre skiftes det etter korleis jack-inngangen til hodetelefonene er satt i iPODen. Det vil sei at visst eg driver å vrir litt på jacken så endrer lyden seg frå ein hodetelefon til to hodetelefoner heile tida. Dette er heilt utroleg plagsomt, iallefall når eg sykler, ettersom den driver å vrir seg heile tida inni jakken, og dette resulterer i at eg får varirerendes lyd i høyre eller venstre øyre, heilt etter korleis eg har på med headsettet.

Har prøvd å gjennopprette iPODen, og prøvd å vrikke det litt på plass osv. inni inngangen, alt utan hell. Eg veit ikkje om det er elektronikken det er noko gale med, eller om det er sjølve jack-inngangen. Dette skjedde bare heilt plutseleg, så eg veit ikkje kva som er årsaken. Dette er far min sin iPOD, som igjen kjøpte den av ein kamerat, så det vil sei at eg ikkje har kviteringen. Eg har altså prøvd andre hodetelefoner, men der er akkurat det same problemet, så eg veit at det er iPODen det er trøbbel med.

Så eg lurer på om det går an å levere den inn til reperasjon på nærmeste Apple-butikk, eller finst det andre måter?

 

Alt dette blei litt vanskeleg å formulere, men eg håper dykk forstod det.

 

Jeg hadde samme problem med headsetet som fulgte med min Sony NWZ-A828KB, men det virker som om problemet oppstår pga dårlig festing/kontakt mellom ledningen og pluggen.

 

Om du får det til kan du se om du ser at metallet inni 3,5mm jack hunnen på iPoden stikker langt nok ut til å få god kontakt med headset-pluggen. Håper du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Siden det er lov å diskutere jailbreakede Ipod, tar jeg spørsmålet mitt nå.

 

Har en iPod Touch 2 gen (8 GB) som var jailbreaked. Under en fotballturnering i sommer gikk den fullstendig i dvale. Uten tilgang på pc trykte jeg panisk på alt av kombinasjoner jeg kunne på iPoden. Da jeg kom hjem prøvde jeg en restore på iPoden. Alt funker utmerket til jeg kommer til "verifiser iPod-gjenoppretting." Da virker det som om alt er låst.

 

Noen som har noen tips til å få gjenopprettet ipoden? Kjipt om den er fullstendig ødelagt pga jailbreaking. Alstå, den låser seg på "verifiserer iPod-gjenoppretting".

 

Aktiv tråd og virkelig ingen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

aha så da slipper jeg å tenke på det :)

Jeg ser på apple sine sider at de har 8gb, 32gb og 64gb.

 

Er ganske sikker på at jeg kun trenger 8gb, da jeg neppe kommer til å se noe særlig med filmer på den.

 

Ser at på 8gb står det "oppdatert" og på de to andre står det "ny".

Så da er det vel 32 og 64gb som er 3. generasjon, og 8gb generasjon 2?

 

Som jeg kan se så er det ikke store forskjeller fra 2. til 3. generasjon, bortsett fra størrelsen?

Lenke til kommentar
aha så da slipper jeg å tenke på det :)

Jeg ser på apple sine sider at de har 8gb, 32gb og 64gb.

 

Er ganske sikker på at jeg kun trenger 8gb, da jeg neppe kommer til å se noe særlig med filmer på den.

 

Ser at på 8gb står det "oppdatert" og på de to andre står det "ny".

Så da er det vel 32 og 64gb som er 3. generasjon, og 8gb generasjon 2?

 

Som jeg kan se så er det ikke store forskjeller fra 2. til 3. generasjon, bortsett fra størrelsen?

 

De er da akkurat like store etter det jeg kan se... http://www.apple.com/no/ipod/compare-ipod-models/

 

EDIT: Du mente kanskje størrelsen på lagringskapasieteten?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Siden det er lov å diskutere jailbreakede Ipod, tar jeg spørsmålet mitt nå.

 

Har en iPod Touch 2 gen (8 GB) som var jailbreaked. Under en fotballturnering i sommer gikk den fullstendig i dvale. Uten tilgang på pc trykte jeg panisk på alt av kombinasjoner jeg kunne på iPoden. Da jeg kom hjem prøvde jeg en restore på iPoden. Alt funker utmerket til jeg kommer til "verifiser iPod-gjenoppretting." Da virker det som om alt er låst.

 

Noen som har noen tips til å få gjenopprettet ipoden? Kjipt om den er fullstendig ødelagt pga jailbreaking. Alstå, den låser seg på "verifiserer iPod-gjenoppretting".

 

Aktiv tråd og virkelig ingen som kan hjelpe meg?

 

Nå har jeg prøv å lage ny bruker på pc'en, for så å prøve restoren derifra. Så får jeg dette:

 

post-174682-1253224936_thumb.png

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke lydutgangen til? Finnes (grovt sett) dockingstasjoner i tre kategorier;

1: Bruker analogsignalet fra iPod, uten forsterker

2: Bruker analogsignalet fra iPod, med forsterker

3: Henter signalet digitalt fra iPod (såvidt jeg vet kun Wadia som lager dette foreløbig – Naim har et interface på sin DAC, men det blir jo en litt annen story)

 

Jo bedre lyd du forlanger, jo lengre ned på listen må du – og jo høyere blir prisen. Argumentet for å skulle ha med forsterker er at signalet ut fra iPod er i underkant lavt ifht det som skal til for å drive en inngang på forsterkere.

 

Apples egen er i første kategori og koster under 400 (finnes sikkert billigere kopier), Wadias er i den siste og koster ca 4000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...