Pentumsmart Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Fikk den "berømte" Sad iPhone meldingen i dag. Ingen programmer ville kjøre, så kom det, med beskjed om at jeg må kjøre safe mode. Klarte å fikse det når jeg kom hjem. Så stygt. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Sikkerhetskopiere den og gjenopprette igjen bør kunne eliminere muligheten for at det kommer igjen. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hallo. Jeg har i det siste tenkt på at jeg må ha en ny musikkspiller, og har lurt på om iPod Touch er det rette valget. iPod Touch har jo i tillegg mulighet for film, spill og mange andre nyttige ting, og det er jo bare ett pluss. Da kan jeg jo bruke musikkspilleren til så mye, mye mer Og blir det iPod Touch valget faller på, så er jeg litt usikker på hvor mye plass jeg trenger. Jeg har ikke så ekstremt mye musikk, så det er egentlig ikke problemet. Men jeg lurer litt på om tilleggsspill og -programmer bruker mye plass. En annen ting er hvordan jeg får spill, programmer, musikk og film inn på iPod'en. Må man bruke iTunes, og kan man bare legge inn musikk som man kjøper der? Eller går det an å få tak i andre program som ligner litt på "utforsker", som jeg liker så godt. Jeg har også lurt litt på om det er lurt å kjøpe iPhone i steden for. Men er det i det hele tatt verdt å betale så mye mer for en iPhone? Jeg har jo allerede en mobiltelefon som funker bra nok. Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 I utgangspunktet må du bruke iTunes, men du kan legge inn all annen musikk du har (så lenge det ikke er fryktelig rare formater). Det finnes en del løsninger som går rundt iTunes, uten at jeg har erfaring med disse. Programmer tar ikke voldsomt mye plass, ei heller bilder som er tilpasset iPoden, men video kan fort ta mye plass. Skal du ha en normal mengde programmer (30-40?) er det ikke noe å tenke på. Ett unntak: hele Wikipedia tar en del plass, men det å alltid ha offline Wikipedia-tilgang er helt genialt. Jeg har valgt å ikke gå for iPhone. Liker å ikke være tilgjengelig for omverdenen også når jeg har med mp3-spiller, f.eks. på tur. Prisen på iPhone er absurd mye høyere om man regner riktig – i tillegg til at den er en del tykkere. Jeg har stort sett WLAN-tilgang de stedene jeg bruker mye tid, ellers ville iPhone vært langt mer fristende. iPhone har akkurat blitt oppdatert, siste to år har iPod Touch blitt lansert/oppdatert en stund etter iPhone. Kanskje verdt å ha i tankene før du kjøper. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Kan også legge til at iPhone har nå 32 GB kapasitet når 3Gs kommer. Tror du vil få en flott telefon om du velger en iPhone 3Gs Skrev nå nettopp på en mobil med T9. Det var bare ekstremt rart. Programmer tar ikke voldsomt mye plass, ei heller bilder som er tilpasset iPoden, men video kan fort ta mye plass. Skal du ha en normal mengde programmer (30-40?) er det ikke noe å tenke på. Ett unntak: hele Wikipedia tar en del plass, men det å alltid ha offline Wikipedia-tilgang er helt genialt. Hva heter programmet med Offline Wikipedia og hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Den jeg har heter bare Encyclopedia, finnes på AppStore til 55kr. Skulle ønske leseren var litt bedre, er et par av de andre kommersielle som har bedre leser, men vet ikke om noen andre som har alt offline. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Ett unntak: hele Wikipedia tar en del plass, men det å alltid ha offline Wikipedia-tilgang er helt genialt. iPhone har akkurat blitt oppdatert, siste to år har iPod Touch blitt lansert/oppdatert en stund etter iPhone. Kanskje verdt å ha i tankene før du kjøper. Går det altså an å ha wikipedia offline på iPod'en? Og hva mener du med at iPod Touch har blitt oppdatert en stund etter iPhone? Mener du at oppdateringen til iPod er nyere enn den til iPhone? Mest sannsynlig blir det iPod på meg, og jeg tror jeg tar med 32 GB. Og en ting til: hva er det som er så bra med iPhone i forhold til iPod? Den er jo en telefon, men den er også så mye dyrere. Og en aller siste ting: er det andre som vet noe om andre program enn iTunes som man kan bruke til å overføre musikk, film, bilder, spill og programmer? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har hele Wikipedia på min. Hinsides genialt. Det jeg mener med oppdatering er at iPod Touch har blitt oppdatert noen måneder etter at iPhone har blitt oppdatert. iPhone har akkurat blitt oppdatert, kanskje dette kan tyde på at en iPod Touch-oppdatering kommer om noen måneder? At iPhone har telefon er én ting, det er kanskje langt viktigere at du alltid er online om du har iPhone fremfor iPod Touch. Avhenger selvsagt av bruksmønsteret ditt. Sjekk doubletwist.com for iTunes-alternativ, men vet ikke om dette er state of the art. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har hele Wikipedia på min. Hinsides genialt. Det jeg mener med oppdatering er at iPod Touch har blitt oppdatert noen måneder etter at iPhone har blitt oppdatert. iPhone har akkurat blitt oppdatert, kanskje dette kan tyde på at en iPod Touch-oppdatering kommer om noen måneder? At iPhone har telefon er én ting, det er kanskje langt viktigere at du alltid er online om du har iPhone fremfor iPod Touch. Avhenger selvsagt av bruksmønsteret ditt. Sjekk doubletwist.com for iTunes-alternativ, men vet ikke om dette er state of the art. Men hvis jeg kjøper en iPod nå, kan jeg ikke oppdatere den når nye oppdateringer kommer? Eller er det oppdateringer utenpå iPod også? Lenke til kommentar
claes Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Han mener nok ikke software oppdateringer som nye 3.0 som kommer neste uke, det han mener er vel at det snart kommer en nyere versjon av iPod Touch (3. generasjon/versjon). Touch har alltid blitt oppdatert litt senere en iPhone, den forrige Touchen kom i September ifjor, altså ryktes det en ny en rundt samme tid i år Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Han mener nok ikke software oppdateringer som nye 3.0 som kommer neste uke, det han mener er vel at det snart kommer en nyere versjon av iPod Touch (3. generasjon/versjon). Touch har alltid blitt oppdatert litt senere en iPhone, den forrige Touchen kom i September ifjor, altså ryktes det en ny en rundt samme tid i år ok. Jeg så på apple sin hjemmeside at iPod kan ha GPS (det er vel et prorgam som kan kjøpes). Man må vel ha internettilgang for å bruke GPS-programmet, eller ...? Og skal jeg ha iPod med høytalere: har alle iPod'er det nå, eller må jeg passe på at den jeg bestiller har det? En ting til: går det an å kjøpe beskyttelse (til skjermen) til iPod'en i Norge, eller må det bestilles fra utlandet? Endret 14. juni 2009 av marti9 Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Vis man jailbreaker er det mulig for at apple finner ut av det? En kompis sa nettopp at en i klassen hans hadde blitt tatt for jailbreaking, når han hadde koblet til itunes hadde det stått blocked eller noe sånt. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Sannsynligvis pure Bullshit. Lenke til kommentar
SmartiX Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Sannsynligvis pure Bullshit. Enig, har ikke blitt tatt selv heller. Og hvordan kan de skjekke gjennom itunes om den er jailbreaka elr ikke..Hvis ikke man sender sånn info fra ipoden eller no til apple, og tror det var anonymt også Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det er nok høyst sannsynelig mulig for Apple å sjekke hvorvidt din iPod er jailbreaka eller ikke, men jeg tviler på at de faktisk gjør dette. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Tror ikke jeg ville vært bekymret for at Apple skal finne det ut; de kommer ikke til å gjøre noe med at man har brutt EULA. Problemet kommer heller om iPoden blir «bricked» i en oppdatering som sperrer hackede iPoder. Jeg kan ikke se spesielt mange gode grunner til at Apple skal gjøre dette, i motsetning til ved iPhone har de ikke noen fremtidig revenue stream som må tas hensyn til, ei heller masete samarbeidspartnere med rare krav. Men man vet jo ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 ok. Jeg så på apple sin hjemmeside at iPod kan ha GPS (det er vel et prorgam som kan kjøpes). Man må vel ha internettilgang for å bruke GPS-programmet, eller ...? Og skal jeg ha iPod med høytalere: har alle iPod'er det nå, eller må jeg passe på at den jeg bestiller har det? En ting til: går det an å kjøpe beskyttelse (til skjermen) til iPod'en i Norge, eller må det bestilles fra utlandet? iPod touch har ikke GPS, den har kartprogram. To veldig forskjellige ting. Kartprogrammet krever wifi-tilgang. Touch 2. generasjon har høyttaler, så om du bestiller en touch i dag har den det. Finnes mange steder, men du trenger i teorien ikke beskyttelse siden skjermen er av glass og ikke blir ripete slik plastikk blir Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) ok. Jeg så på apple sin hjemmeside at iPod kan ha GPS (det er vel et prorgam som kan kjøpes). Man må vel ha internettilgang for å bruke GPS-programmet, eller ...? Og skal jeg ha iPod med høytalere: har alle iPod'er det nå, eller må jeg passe på at den jeg bestiller har det? En ting til: går det an å kjøpe beskyttelse (til skjermen) til iPod'en i Norge, eller må det bestilles fra utlandet? iPod touch har ikke GPS, den har kartprogram. To veldig forskjellige ting. Kartprogrammet krever wifi-tilgang. Touch 2. generasjon har høyttaler, så om du bestiller en touch i dag har den det. Finnes mange steder, men du trenger i teorien ikke beskyttelse siden skjermen er av glass og ikke blir ripete slik plastikk blir ok. tusen takk. Vet du hva dette kartprogrammet heter? Jeg så en video om det på apple sin hjemmeside. Jeg vil ha beskyttelse, for å vere sikker. Glass kan bli knust, det også. Men hvor kan jeg da få tak i det. Det følger med noe som de kaller "Beskyttelsesfilm for berøringsskjerm" her. Er dette slik beskyttelse som jeg snakker om? Edit: Nå fant jeg noe her. Crystal-trekk for iPod touch 2G fra Power Support og Refleksbehandlet trekk for iPod touch 2G fra Power Support. Hva er egentlig forskjellen på disse? Endret 14. juni 2009 av marti9 Lenke til kommentar
claes Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det heter Kart og er på iPoden fra før av Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det heter Kart og er på iPoden fra før av ok. takker Og det andre jeg spurte om ...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå