Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør her, jeg! :)

Vurderer å kjøpe ny MP3 spiller nå. Er lei Sony Ericsson min. W595, den lagger uansett hva jeg gjør nesten når jeg spiller av musikk, blar gjennom sanger, videoer, osv. Har lyst på en egen MP3 liksom. iPod touch er den jeg tenker på siden den har touch, noe jeg har lyst på.

Noe jeg lurer på, iTunes... Er det så enkelt som de sier? Det jeg krever er at jeg kan gjøre hva jeg vil fra iTunes på ipoden når den er koblet til. Flytte sanger til hvilke album jeg vil, enkelt, og ikke la iPoden "bestemme" hvor sangene skal gå osv, hvis dere skjønenr hva jeg mener.

Er iPod Touch anbefalt? (Svaret blir vel ja, men.. ^^)

Lenke til kommentar

Flytte sangene til hvilket album du vil? Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. De er da utgitt på et album i utgangspunktet? Om du ønsker å sortere de på din egen måte er spillelister langt bedre og enklere.

iTunes er umulig å ikke skjønne om man lar den ta seg av sin del av jobben. Vil man gjøre alt selv er man kanskje ikke på riktig sted. Du kan selv velge om du ønsker å la iPoden synces automatisk eller om du vil overføre manuelt, men med mindre du har mer musikk enn den største Touchen håndterer ser jeg liten grunn til å styre det selv.

Jeg synes iPod Touch/iPhone er genial. Alle mp3-spillere kan spille litt musikk, men denne er en gjennomtenkt PDA. Nettleser i lite format som faktisk funker (Blackberry, Nokia og alt annet jeg har prøvd er katastrofe i forhold), masse nyttige og morsomme apps, iTunes Music Store tilgjengelig hver gang jeg er koblet til trådløst etc.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Jada, ikke noe problem å velge manuelt. Eventuelt kan du jo velge å bruke iTunes kun til den delen av musikken du ønsker å ha på iPoden, og bruke noe annet til å spille av resten. Så lenge du setter opp iTunes riktig – det vil si så den ikke kopierer filer inn i sin egen musikkmappe når du drar musikk inn i biblioteket – skulle ikke det by på noen store problemer.

Jeg foreslår strengt tatt egentlig at du setter opp alt i iTunes, og så setter opp et system med spillelister for den musikken du vil synce. Så er det bare å be iTunes kun synce disse spillelistene, og problemet er løst. Da har du muligheten til å være selektiv i hva som ligger på iPoden, samtidig som den ordner alt selv. Se vedlagt bilde for illustrasjon av syncinnstillingene for min iPod. (Men jeg bruker ikke spillelister, som du kanskje ser ...)

post-139385-1243369128_thumb.png

Lenke til kommentar

Skal innrømmes at jeg ser andre endringer som mer sannsynlig; et kamera, kanskje? Men macrumors sier don't buy - updates soon. Om jeg husker rett har iPod Touch blitt oppdatert en stund etter iPhone (der oppdatering mest sannsynlig kunngjøres på wwdc), så spørs hvor utålmodig man er.

Lenke til kommentar

Ok, spør om dette her, jeg.

Jeg har en PC på rommet som har hele musikksamlingen min på itunes. Biblioteket er delt, så jeg har iTunes på min Acer Aspire one, som kan stå i stua på fest og hente musikk fra PCen på rommet. Jeg har også en iPhone med appen Remote, og her kommer problemet. Er det noen måte jeg kan sette det opp så remote styrer det delte biblioteket fra Aceren, isteden for fra PCen der biblioteket ligger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...