Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg visste også at min respons ville ikke bli godt mottatt, men fakta er at spørsmål kommer hele tiden inn som man vil gjerne hjelpe med, men hvorfor er det nødvendig å svare på spørsmålet så mange ganger? Derfor henviste jeg deg til søkefunksjonen i tråden hvorpå du forteller meg at jeg er en såkalt "bedreviter".

 

Husk på at all hjelp du mottar her er fra Ola nordmann. Ingen her er betalt for å hjelpe deg, men vi gjør det gjerne.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at du skulle komme med et såpass vel-artikulert svar. Touché, min venn. : )

 

Uansett, jeg har søkt litt på google, som delvis henviste hit igjen, men fant det uansett lurt å sette opp en back-up plan, da svarene på google gjorde at jeg stilte meg noget mer negativ til å jailbreake den.

 

I det første relaterte innlegget var jeg derfor først og fremst ute etter fordelene ved å eventuelt jailbreake iPoden.

 

Uansett, jeg fant ikke noe særlig som viste frem stilige themes (som ene og alene er grunnen til at jeg er interessert i å jailbreake den, selv om det sikkert finnes mange andre gode muligheter) jeg kunne vært interessert i. Hvis noen kunne vise til dette (uten å henvise til sider som "just fucking google it", takk :) ) via linker eller implenterte bilder i forumstrukturen av deres egne themes eller andre kule, hadde dette vært flott :)

 

 

Efterord: Det er litt artig å skrive som det der, ikke sant :!:

Lenke til kommentar

Det er det. Når det kommer til stilige themes og lignende har jeg holdt meg unna det på grunn av risken for å få en treg ipod. Når vi skal snakke om fordeler så er det i grunn vanskelig å si noe. Det beste du gjør er å jailbreake den først som sist før du stikker innom Cydia og ser selv. Sånn har jeg lært meg alle de kewle tingene. Det å føre lister over sånt er noe jeg ikke har brydd meg om å gjøre.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg visste ikke at du skulle komme med et såpass vel-artikulert svar. Touché, min venn. : )

 

Uansett, jeg har søkt litt på google, som delvis henviste hit igjen, men fant det uansett lurt å sette opp en back-up plan, da svarene på google gjorde at jeg stilte meg noget mer negativ til å jailbreake den.

 

I det første relaterte innlegget var jeg derfor først og fremst ute etter fordelene ved å eventuelt jailbreake iPoden.

 

Uansett, jeg fant ikke noe særlig som viste frem stilige themes (som ene og alene er grunnen til at jeg er interessert i å jailbreake den, selv om det sikkert finnes mange andre gode muligheter) jeg kunne vært interessert i. Hvis noen kunne vise til dette (uten å henvise til sider som "just fucking google it", takk :) ) via linker eller implenterte bilder i forumstrukturen av deres egne themes eller andre kule, hadde dette vært flott :)

 

 

Efterord: Det er litt artig å skrive som det der, ikke sant :!:

Du som har 2G Touch kan ikke jailbreake.

Lenke til kommentar
Jeg har ALLTID uflaks når det gjelder nye ting. Alltid! Slår aldri feil. Fikk iPod touch 2.G til jul (har hatt lyst på den lenge, og kunne nesten alt om den da jeg fikk den, fordi jeg har lest så mye om den :p)

Så, for å beskytte herligheten kjøpte jeg et hard case etui/skin fra Griffin, kalt Wave case. Satte det på iPoden, og den passet helt perfekt. Men, når jeg så prøver å få det av igjen, sitter den øverste halvdelen HELT fast, går ikke ann å rikke på den engang :S

Er livredd for å ødelegge noe på iPoden, så vil ikke prøve å få det av mer. Det som er dumt er at jeg så vidt kan skimte noe som ligner på riper i aluminiumsbelegget, som ikke var der fra før av.

Hva skal jeg gjøre? Reklamere til eplehuset (kjøpte det der), eller bare la det være sånn?

 

http://www.griffintechnology.com/products/wave-for-ipod

^

|

|

Link til produktet

 

Edit: Fikk det av :D

Har faen meg det samme problemet, hvordan fikk du den av? Min sitter dønn fast :p

 

Bump!!!!!

 

 

:p

Lenke til kommentar

Nesten alle caser, til og med silikon, lager riper i iPoden din, det er jeg dritt lei.

 

Så derfor bestilte jeg InvisibleSHIELD fra www.invisibleshield.com og den er jeg 100% fornøyd med.

Den setter jeg til og med fast i glass/speil!!

Det ser ikke ut som om den er på engang(om du tar den på riktig).

 

Jeg anbefaler alle å kjøpe invisibleshield, det er ganske bra og lager ingen riper.

Lenke til kommentar

Okei, jeg lasta ned cyw00d og kom til step 4.

Dette er delen der jeg skal velge min jailbreaka .ipsw fil, men den er ikke der. Jeg fant også en "log.txt" i mappa der cyw00d ligger:

Hashing IPSW...

Matching IPSW in FirmwareBundles/... (adc42be4...)

checking: FirmwareBundles/\iPod1,1_2.1_5F137.bundle\Info.plist

checking: FirmwareBundles/\iPod1,1_2.2.1_5H11.bundle\Info.plist

checking: FirmwareBundles/\iPod1,1_2.2_5G77.bundle\Info.plist

checking: FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle\Info.plist

error: Could not load IPSW

 

Wtf? Hva gjorde jeg galt!?

Lenke til kommentar
Nesten alle caser, til og med silikon, lager riper i iPoden din, det er jeg dritt lei.

 

Så derfor bestilte jeg InvisibleSHIELD fra www.invisibleshield.com og den er jeg 100% fornøyd med.

Den setter jeg til og med fast i glass/speil!!

Det ser ikke ut som om den er på engang(om du tar den på riktig).

 

Jeg anbefaler alle å kjøpe invisibleshield, det er ganske bra og lager ingen riper.

Invisibleshield er ikke noe juks, det kan jeg og en venn av meg som satt det på mye bedre si med hånda på hjertet.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned en annen .ipsw fil nå, og den funket et stykke lengre. I tillegg til loggfilen så fikk jeg to errors i cmdvinduet.

 

 

Hashing IPSW...

Matching IPSW in FirmwareBundles/... (9af5625e...)

checking: FirmwareBundles/\iPod1,1_2.1_5F137.bundle\Info.plist

checking: FirmwareBundles/\iPod1,1_2.2.1_5H11.bundle\Info.plist

checking: FirmwareBundles/\iPod1,1_2.2_5G77.bundle\Info.plist

checking: FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle\Info.plist

KernelCache: 
kernelcache.release.s5l8720x (FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle/kernelcache.release.patch)... 
encrypted input... 
encrypted output... 
writing... 
success

Restore Ramdisk: 
018-4493-11.dmg (FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle/018-4493-11.patch)... 
encrypted input... 
encrypted output... 
writing... 
success

iBEC: 
Firmware/dfu/iBEC.n72ap.RELEASE.dfu (FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle/iBEC.n72ap.RELEASE.patch)... 
writing... 
success

iBSS: 
Firmware/dfu/iBSS.n72ap.RELEASE.dfu (FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle/iBSS.n72ap.RELEASE.patch)... 
writing... 
success

WTF 2: 
Firmware/dfu/WTF.s5l8900xall.RELEASE.dfu (FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle/WTF.s5l8900xall.RELEASE.patch)... 
Exploiting 8900 vulnerability...;)

writing... 
success

iBoot: 
Firmware/all_flash/all_flash.n72ap.production/iBoot.n72ap.RELEASE.img3 (FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle/iBoot.n72ap.RELEASE.patch)... 
encrypted input... 
encrypted output... 
writing... 
success

/home/planetbeing/xpwn/ipsw-patch/main.c:main:362: using filesystem backed temporary storage

Growing root to minimum: 18446744069914583040

Growing root: 699998208

replacing kernel... kernelcache.release.s5l8720x -> System/Library/Caches/com.apple.kernelcaches/kernelcache.s5l8720x

patching etc/fstab (FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle/fstab.patch)... 
retrieving...
patching...
writing... 
success

patching System/Library/Lockdown/Services.plist (FirmwareBundles/\iPod2,1_2.2.1_5H11a.bundle/Services.patch)... 
retrieving...
patching...
writing... 
success

merging Tempbatch\Cydia.tar

merging Tempbatch\Installer.tar

growing ramdisk: 25427968 -> 25444352

start create restore options

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>CreateFilesystemPartitions</key>
<true/>
<key>SystemPartitionSize</key>
<integer>700</integer>
<key>UpdateBaseband</key>
<false/>
</dict>
</plist>

 

Endret av Bennythen00b
Lenke til kommentar
Hadde du samme? Må ihvertfall prøve på noe :p

nei. men funker sikkert på den og ;)

Funker faen ikke, den er seriøst limt fast :o

Dro til Eplebutikken, dem prøvde i 10 minutter uten resultater. Til slutt dro han ene som faen til den gikk av, satte på den andre igjen og håper den går av når jeg skal ta den av igjen :p

Lenke til kommentar

Heisann folkens.

 

Nå trenger jeg desperat hjelp her. Jeg installerte tidligere i dag appen 'Categories' fra Cydia. Denne gjør så man kan legge apps inn i mapper i stedet for å ha alle på 'desktopen'. Glad og fornøyd la jeg diverse apps inn i et mappesystem. Jeg fant dog fort ut at det egentlig ikke var noe særlig poeng i å gjøre dette. Det endte derfor med at jeg avinstallerte Categories igjen. Da regnet jeg med at mappene ville slettes, og appsene havne på desktop igjen. Så feil kan man altså ta!

 

Det som skjedde, var at programmet forsvant, men mappene er det fortsatt med innhold. Jeg får ikke slettet dem uten programmet, som er forsvunnet. Det er i tillegg ikke mulig for meg å søke det opp i Cydia lenger, av en eller annen grunn.

 

Så spørsmålet er: Hva gjør jeg? Enten for å å tak i programmet igjen så jeg kan slette mappene, eller slette dem på en annen måte.

 

Tusen hjertelig takk for all hjelp dere måtte komme med!

Lenke til kommentar

Du kan først prøve å gå til cydia --> sections --> System. Categories skal ligge under den kategorien.

 

Hvis du ikke finner den kan du logge inn med ssh (eller med usb-kabel + fks. DiskAid), og slette mappene fra /Applications (/var/stash/Applications.******). De vil hete det du kalte dem pluss .app

fks. Games.app

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...