Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
samme lader ja, hvis du mener samme usb kabel :p

Selvfølgelig! USB-lading er genialt - iallfall for oss som alltid har en PC i nærheten. Regner med det er mini-USB. Jeg har blitt veldig glad i min Creative Stone 2Gb som også har USB-lading. Positivt at iPod har vanlige ladere som kan brukes når man ikke har PC tilgjengelig!

 

preiker på du petter? Det er da ikke mini USB på ipod. Den har en egen dock tilkobling. USB er i andre enden

Lenke til kommentar
Regner med det er mini-USB?

preiker på du petter? Det er da ikke mini USB på ipod. Den har en egen dock tilkobling. USB er i andre enden

Å, beklager - det skulle være et spørsmålstegn der! Så iPod har altså en docking-ladestasjon som MÅ kobles mot PC? Da må det nok investeres i en vegglader som SpecialForce nevner - til bruk når man er ute og reiser, eller på hytta.
Lenke til kommentar
Regner med det er mini-USB?

preiker på du petter? Det er da ikke mini USB på ipod. Den har en egen dock tilkobling. USB er i andre enden

Å, beklager - det skulle være et spørsmålstegn der! Så iPod har altså en docking-ladestasjon som MÅ kobles mot PC? Da må det nok investeres i en vegglader som SpecialForce nevner - til bruk når man er ute og reiser, eller på hytta.

Du må koble på en kabel som Apple benytter til alle sine produkter. Men det går an å kjøpe de billige her: Billig Kabel 68 stykker gir den en karakter 6.

De fungerer prikkfritt og siden har gratis frakt på alt.

 

Her har du prisen på original kabel: Original Kabel

 

Dockingstasjon: Dock

 

Bedre dock: Bedre Dock

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har jobb som skribent på forsiden til anythingbutipod :p Er ikke dermed sagt at jeg ikke kan bruke ipod. ABi er ikke for ipod hatere, abi er for å diskutere andre spillere. Ganske stor forskjell. Litt som å kunne handle på rimi selv om man er ansatt på kiwi....eller noe slik. At jeg har en ipod som jeg bruker samtidig som jeg tester andre merker burde gi meg mer objektivt grunnlag enn de fleste.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvis jeg hadde vært medlem av AltAnnetEnnBunnpris.no, så hadde jeg nok ikke handlet på Bunnpris. Men tar poenget, innholdet trenger ikke å være så bokstavelig som tittelen/navnet tilsier.

 

Nja, navnet er et praktikalitet. ilounge er for ipod, og abi er for alt annet. Vanskelig å finne noe navn som er passende for en side om alle merker unntatt det som selger mest. Da må man enten ramse opp alle navnene, finne et navn som ikke er relatert, eller gjøre slik som oss og kalle det anything but... Folk som misforstår poenget med siden har ikke lest "about abi"

 

"Apple makes a half decent MP3 player. I own or have owned several different Apple MP3 players. However, I feel that there are better choices available. There are other MP3 players out there that are easier to use, that give you more for your money, and that still have style and class. The problem is many people do not know what else is available. I talk to many people who think an iPod is their only choice. This is why this website was started, to show people their alternatives and to educate them so they are able to make their own informed decisions. "

 

Poenget er at folk skal velge spillere basert på objektivitet og ikke merkeavhengighet, "gjøre slik som alle andre" eller spesifikt nekte å følge strømmen selv om det hadde vært beste alternativet. Jeg er storforbruker av podcaster og bruker det mer enn noe annet på spilleren. Touchen med stor skjerm, tilgang til nedlasting via wifi itunes og hoveditunes sin podcastbiblieotek og autonedlasting gjør at det for meg er det beste alternativet . Touchen har dog ikke akkurat den beste lydkvaliteten, ikke den beste batteritiden, den er ganske "basic" når det gjelder innstillinger etc og taper generelt i de fleste kategorier mot andre merker spillere. At det fortsatt er bra nok til mannen i gata er en annen sak. Selv kjøper jeg ofte musikk fra itunes, også med kopibeskyttelse. Poenget er som sagt at folk skal ha all infoen for så å ta et valg. Som jeg sier til alle som kommer inn her og spør etter "beste spilleren på markedet", det er fysisk umulig å vite hvilken spiller som er best fordi det avhenger av hva man trenger av funksjoner. Har man svak hørsel på ene øret trenger man en spiller som har pan/balance. Hører man på podcast luker det ut mange generelt gode spillere. Kanskje trenger man en liten spiller for jogging, kanskje trenger man en spiller som tåler støt, kanskje trenger man en spiller med to hodetelefonutganger fordi den skal være gave til to brødre. Problemet her er at de som ahr ipod ofte bare tasset inn på elkjøp og kjøpte den uten noen objektiv begrunnelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...