Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene

iMono

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på er :

Jeg har sett på nettet på denne Tour Guiden for iPod Touch http://www.apple.com/ipodtouch/guidedtour/

og det jeg har satt et spørsmål bak til de som har denne spilleren, Er den like smooth som det virker på den touren?

Altså, vinduer og slik popper opp fort og ingen slowdown?

Håper på svar :)

Som oftest er menyene så bra som på videoen, men de låser seg også ofte.

Synking er nesten så raskt som vist, men det kommer masse feilmeldinger.

Ned nedlasting rett på Touch er det ikke så raskt som vist selv med god båndbredde. Regn også med en god del feilmeldinger.

Den spiller heller ikke av alle filer uten problem, man krasjer ofte.

Men når ting fungerer så er det utrolig sexy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til informasjon har Humac i Oslo City fått inn Touchen nå. Var der inne og testa den i dag. Utrolig hvor logisk det var å navigere den uten å ha vært i nærheten av det grensesnittet før. Annet som kan nevnes er at alt gikk smooooooooooooooth. Eneste minuset var at den lagga litt da den loada www.vg.no.

Hm, dette var kjipt da.. De ipod touch'ene som har kommet inn hos de forskjellige apple forhandlerene rundt om kring nå er demo ipod'er for bruk i butikk. + De får inn flere, men de han lange lister med reservasjoner, så når man faktisk kan få kjøpt en touch over disk i oslo er uvvist. De de hadde fått inn på oslo city, var demo i butikk og et fåtall reservasjons ipod'er.

En annen ting, ringte apple direkte nå.. Fikk beskjed at fra man bestllte på apple.no til man faktisk får ipod'en, så tar det ca 3 uker grunnet lang leveringstid.

Endret av miracl
Lenke til kommentar

Tja... Forskjeller fra videoen:

- Poden reagerer ikke umiddelbart når man snur den

- Animasjonen når man snur poden har hakkete kanter (ingenting å bry seg om med mindre du er MEGET kravstor)

- Internett går litt tregt

- Når man zoomer inn i Safari, tar det ca 1 sekund før bokstaver og bilder blir skarpe

- Når man scroller i Safari, tar det ca 0,5 før "nettbildet" oppdateres

- Poden har ikke høyttaler :p

Ellers går det ganske smooth, ingen/nesten ingen forsinkelser.

Bugs/irritasjonsmomenter:

- I noen økter virker ikke linker. Safari reagerer overhodet ikke. Man må skru poden av og på for at de skal funke

- Alle bildene i coverflow får like lav oppløsning som det lavest oppløste bildet når du blar forbi det. Man må snu poden for at de skal bli skarpe igjen. Dette er dog ikke noe problem dersom alle bildene har grei oppløsning (min 400x400)

- Forstørrelsesglasset i Safari viser feil når poden er i liggende stilling

Har aldri opplevd noen feilmeldinger, eller at noe låser seg, som robertaas påstår.

Edit: Hmm, ser ut som det nye forumet fucker innleggene :hmm:

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

de fleste her overdirver en del, du kommer ikke til å bli skuffet, et knall kjøp, men hvis du bare skal bruke den til musikk burde du tenke deg om..

siden touch er så mye mer enn en mp3 spill, du får en mye bedre mp3 spiller som bare gjør akkurat det, spille lyd

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke den til alt mulig, filmer, serier, musikk og det den er verdt for :)

Det eneste jeg ikke liker er hakking eller slowdowns på produkter man betaler en del for, men utenom det så går det greit :)

- Animasjonen når man snur poden har hakkete kanter (ingenting å bry seg om med mindre du er MEGET kravstor)

Kan du gå inn i hva du mener med dette? (snur den på siden da?)

- I noen økter virker ikke linker. Safari reagerer overhodet ikke. Man må skru poden av og på for at de skal funke

Dette kan vel bli fikset med en firmware update eller noe senere fremtidelig vel :)?

- Alle bildene i coverflow får like lav oppløsning som det lavest oppløste bildet når du blar forbi det. Man må snu poden for at de skal bli skarpe igjen. Dette er dog ikke noe problem dersom alle bildene har grei oppløsning (min 400x400)

Hvor får du tak i covers med den oppløsningen?

- Forstørrelsesglasset i Safari viser feil når poden er i liggende stilling

Kan du forklare hva du mener med dette?

Om noen andre vet dette så bare svar, tar ihvertfall imot svar fra Irrelevant siden det var han som skrev det ^_^

Lenke til kommentar
Hakkete kanter?

Tror du det er mulig å prøve ipod touch et eller annet sted? er veldig skeptisk plutselg, siden alle snakker så stort om den men det er tydeligvis et par problemer

De hakkete kantene er bare under animasjonen, det vil si det lille øyeblikket skjermbildet snur seg. Ikke hele tiden da, mann :p

Lenke til kommentar
Dette kan vel bli fikset med en firmware update eller noe senere fremtidelig vel smile.gif?

Stemmer, håper bare de gjør det. Nanoen min har en del bugs som aldri har blitt fikset, til tross for flere firmware-oppdateringer siden jeg kjøpte den.

Hvor får du tak i covers med den oppløsningen?

Internett seff. Du kan også få Itunes til å laste dem ned automatisk for deg, ved å oprrette en konto i Itunes Store og deretter høyreklikke sangene og klikke "Hent albumbilde". Marker alle i biblioteket med Ctrl+A. De fleste bildene Itunes finner for deg er på 600x600 piksler.

Det var dette bildet som skapte problemene for meg. Funket plettfritt da jeg fjernet det.

cov1337.jpg

Kan du forklare hva du mener med dette?

Forstørrelsesglasset dukker automatisk opp når man drar fingeren over en selvskrevet tekst i et tekstfelt for å lettere bestemme hvor den blinkende tekst-streken skal stå i et ord.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar
Hva om jeg har musikk som ikke er kjøpt via itunes? får vel cover for det :)?

Ja, det er gratis og det behøver ikke være musikk kjøpt fra iTunes.

Skjønner fortsatt ikke hva du mener med det forstørrelse glasset men men :)

Bare glem det. Det er ikke noe stort problem, egentlig.

Tror jeg skal kjøpe meg en sånn jeg :)

Ingen dum ide! Det er en super mp3-spiller til tross for noen småfeil. Angrer bare på at jeg ikke kjøpte 16 GB-versjonen, nå når jeg ser hvor mye plass jeg bruker med musikkvideoer, filmer og podcaster. :hrm:

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar
Ja, det er gratis og det behøver ikke være musikk kjøpt fra iTunes.

Bare glem det. Det er ikke noe stort problem, egentlig.

Hvordan skapte det bilde problemer for deg forresten?

Er det digg lyd på spilleren da :)? Hvordan er bilde visning på den? Skjermen ser jo ekstremt klar ut :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...