Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene

iMono

Anbefalte innlegg

Hva med å hjelpe kompisen din og laste ned iTunes og legge på minnepenn for han? :]

Foreksempel ja. Dessuten er det ikke vanskelig å se på esken att det ikke følger med en instalasjons CD.

Greit nok at de få som mangler internett har ett problem(som lett kan løses) men mtp at Apple selger 80 millioner iPoder hvert år, ville det bare vert bortkastet å legge ved en CD for vert eksemplar.

Nei du, jeg ser rett og slett ingen grunn til at apple skal inkludere programvare i iPod eskene sine. Jeg skal innrømme at iTouch ha mange mangler men hvorfor klage? Det er jo tross alt markedets beste Mp3 spiller :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Det er jo tross alt markedets beste Mp3 spiller :)

The gadget show testet ipod nano opp mot creative zen og sony a820. Nano vant fordi selv om den hadde dårligst skjerm, dårligst lyd, minst funksjoner av alle sammen så var det den eneste med et etablert nettverk for både musikk og video (itunes). I norge har du ikke tilgang til videokjøpe (tvserier, musikkvideoer) fra itunes, og da er nytteverdien til touch 0 i mine øyne (ja mange som er uenige). Mobilen gjør alt som touch kan hackes til å gjøre, og jeg har en internet tablet som gjøre 10 ganger mer enn det touh kan gjøre, men om touch hadde tilbudt meg å kjøpe nye episoder av TV serier over wifi til en rimelig pris så skulle jeg jaggu vurdert en. Blir jo selvfølgelig opp til hver og en hva man har bruk for, men opp til i går trodde jeg faktisk denne funksjonen var kommet ti litunes norge

Forøvrig har touch aldri vært den beste mp3 spilleren. Den beste lommevennlige wifi baserte mediespilleren skal jeg gi den, men mange andre spillere slår den på bådeformatstøtte, lydkvalitet og funksjoner når det kommer til musikkavspilling alene.

Lenke til kommentar
Det er jo tross alt markedets beste Mp3 spiller :)

The gadget show testet ipod nano opp mot creative zen og sony a820. Nano vant fordi selv om den hadde dårligst skjerm, dårligst lyd, minst funksjoner av alle sammen så var det den eneste med et etablert nettverk for både musikk og video (itunes). I norge har du ikke tilgang til videokjøpe (tvserier, musikkvideoer) fra itunes, og da er nytteverdien til touch 0 i mine øyne (ja mange som er uenige). Mobilen gjør alt som touch kan hackes til å gjøre, og jeg har en internet tablet som gjøre 10 ganger mer enn det touh kan gjøre, men om touch hadde tilbudt meg å kjøpe nye episoder av TV serier over wifi til en rimelig pris så skulle jeg jaggu vurdert en. Blir jo selvfølgelig opp til hver og en hva man har bruk for, men opp til i går trodde jeg faktisk denne funksjonen var kommet ti litunes norge

Forøvrig har touch aldri vært den beste mp3 spilleren. Den beste lommevennlige wifi baserte mediespilleren skal jeg gi den, men mange andre spillere slår den på bådeformatstøtte, lydkvalitet og funksjoner når det kommer til musikkavspilling alene.

Hvilken spiller er best etter din mening da?

Tro meg, jeg prøver ikke å krangle. Jeg vil bare høre andres meninger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvilken spiller er best etter din mening da?

Tro meg, jeg prøver ikke å krangle. Jeg vil bare høre andres meninger :)

Tror ikke på "myten" om at det finnes én beste spiller. Kommer helt an på hva slags behov man har. Har 7-8 spillere for tiden og den jeg bruker mest er den minste - en sansa clip. Video har jeg andre steder så da er det kjekt å ha musikk i en bitteliten innpakning. Savner en skikkelig tjeneste for å kjøpe video som sagt, tjenester som itunes video og amazon unboxed er ikke tilgjengelig i norge :/ Derfor bruker jeg lite video for tiden, må jeg først konvertere kan jeg like godt se på hjemme. Har en nokia n800 internet tablet med torrent klient, men ukonverterte xvid filer hakker en del så da er man like langt.

For noen som ikke har surfemuligheter fra andre wifi dingser vil jeg tro touch er ganske høyt opp på listen over gode psilelre, mens hos de som vil ha god lydkvalitet er den ganske langt ned. Alt avhenger av hva man har bruk for, derfor jeg blir så irritert åp tråder her på forumet der folk kommer med forslag til spillere uten å faktisk vite hva vedkommende er ute etter

Lenke til kommentar
Tror ikke på "myten" om at det finnes én beste spiller. Kommer helt an på hva slags behov man har. Har 7-8 spillere for tiden og den jeg bruker mest er den minste - en sansa clip. Video har jeg andre steder så da er det kjekt å ha musikk i en bitteliten innpakning. Savner en skikkelig tjeneste for å kjøpe video som sagt, tjenester som itunes video og amazon unboxed er ikke tilgjengelig i norge :/ Derfor bruker jeg lite video for tiden, må jeg først konvertere kan jeg like godt se på hjemme. Har en nokia n800 internet tablet med torrent klient, men ukonverterte xvid filer hakker en del så da er man like langt.

For noen som ikke har surfemuligheter fra andre wifi dingser vil jeg tro touch er ganske høyt opp på listen over gode psilelre( :!: ), mens hos de som vil ha god lydkvalitet er den ganske langt ned. Alt avhenger av hva man har bruk for, derfor jeg blir så irritert åp tråder her på forumet der folk kommer med forslag til spillere uten å faktisk vite hva vedkommende er ute etter

Finnest selvsagt ikke en fasit på "verdens beste mp3 spiller". Derfor lurte jeg bare på din mening.

Når det gjelder iTunes, tror jeg tv-programmer og filmer vil komme snart. Det er ofte sånn med Apple, at når de kommer med noe nytt, venter de med å lansere det utenlands før det har blitt en sukses i USA. Sjønner jo tankegangen dems, men er litt kjipt for oss andre. Kommer det til norge, tror jeg spesielt det leige-film konseptet kan bli en suksess.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Kompisen med touch er her nå, fikk itunes før i dag så da ble det vei i vellinga. Lekt litt mer med saken nå enn jeg har gjort på elkjøp og slik, nå har jeg dessuten min egen gadgetstall å sammenlikne med. Må si at brukergrensesnittet er veldig kjapt og enkelt. Skjermen i seg selv er den største overraskelsen, trodde det var bra skjerm på saken. En av de dårligste skjermene jeg har sett fargemessig. Selv på høyeste bakgrunnsbelysning bleknet den i forhol til N800 når jeg sammenlinket samme websider etc. Lydkvaliteten var den andre store overaskelsen. Har prøvd de fleste ipoder før men lyden her var noe av det mest tragiske jeg har hørt. Det klarer seg nok for normale brukere, men må for guds skyld holde den unna gode hodetelefoner. Og akkurat den meningen gidder jeg ikke høre motargumenter for ved mindre det kommer fra noen som faktisk har andre psillere å sammenlikne med og bruker vettuge hodetelefoner, lei av portapro brukere som fiser rundt og tror de har sennheiser orpheus på hodet

Lenke til kommentar
Kompisen med touch er her nå, fikk itunes før i dag så da ble det vei i vellinga. Lekt litt mer med saken nå enn jeg har gjort på elkjøp og slik, nå har jeg dessuten min egen gadgetstall å sammenlikne med. Må si at brukergrensesnittet er veldig kjapt og enkelt. Skjermen i seg selv er den største overraskelsen, trodde det var bra skjerm på saken. En av de dårligste skjermene jeg har sett fargemessig. Selv på høyeste bakgrunnsbelysning bleknet den i forhol til N800 når jeg sammenlinket samme websider etc. Lydkvaliteten var den andre store overaskelsen. Har prøvd de fleste ipoder før men lyden her var noe av det mest tragiske jeg har hørt. Det klarer seg nok for normale brukere, men må for guds skyld holde den unna gode hodetelefoner. Og akkurat den meningen gidder jeg ikke høre motargumenter for ved mindre det kommer fra noen som faktisk har andre psillere å sammenlikne med og bruker vettuge hodetelefoner, lei av portapro brukere som fiser rundt og tror de har sennheiser orpheus på hodet

Litt fort i svingene her?

:!:

Lenke til kommentar

Litt fort i svingene her?

:!:

HAHA ROFLMAO !11111

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ja huff typoer er sykt morsomme gtit. <- OMG jeg gjorde det igjen! nei nå altså! herregud!!!

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten er helt grei, og hvis du ikke *klarer* å gå ute uten hi-fi-kvalitet, mellomforsterker som er rørbasert og STAX-hodetelefoner, hold deg unna iPod Touch. Hold deg unna MP3-spillere, kanskje du ikke klarer deg uten FLAC på hver eneste sang. Si meg, du virker flink med lyd, men hvorfor klage i denne tråden? 90 % av "oss" er fornøyd med lydkvaliteten, for vi bruker den som regel når vi er på farten, eller i sofaen etc. Vil du høre noe skummelt? Jeg bruker stock-ødeproppene som følger med når jeg sitter på bussen. Ja, det er ekkelt, men jeg hører på musikk for å høre, ikke for å studere det fantastiske lydbildet og stolen til panisten som lager knirkelyder.

Er skjermen din dårlig? Jeg ble overrasket av min, på en positiv måte. Veldig lysfin skjerm, det *eneste* jeg kan klage på, er at man lett ser pikselforskjell i fargegraderinger. Skjermens overflate tåler mye også. Eneste dumme her da, er at den veldig fort blir fettete.

Virker som om du er en fanboy, for iPod Touch er den beste dingsen jeg *noensinne* har tatt på. Peace, hvis du skal skape dårlig inntrykk, prøv en annen tråd -- eller en annen spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er ikke fanboy (eller heller anti-fanboy) - var mer enn villig til å gi touch en sjanse men den feilet ganske bra. Vet ikke om skjermen på kompisn min sin touch er dårlig, men har du noen gang sammenliknet den direkte mot noe annet? Ofte ser man ikke forskjell før man har noe å sammenlikne med. Synes skjermen på min gamle psp slim var helt super helt til jeg la inn samme bildet på den og Cowon D2'en og fikk se forskjellen (begge skjermene er forøvrig 24bit).

Hvorfor jeg er i denne tråden? Startet med et spørsmål hvor itunes var i pakken... siden tråden er om touch var det logisk å dele mine egne inntrykk av den her. Står inenting om at alt skal være positivt. Interfacet er veldig fint, smooth og rask, og klarer du deg med den lydkvaliteten så er det mye i forhold til det de fleste folk er ute etter.

Lenke til kommentar
Akkurat fått Ipod Touch og lurer på hvordan jeg laster over filmer fra "mine filmer" til Ipoden?

Har fått over bilder og musikk men ikke films.

noen som hvet?

Ingen som kan forklare? Har slitt med det i en uke nå, og på apple.com står det bare dritt :thumbdown:

Først må du sjekke om filmene er i et støttet format. MPG og .mp4 funker strålende. Hvis ikke må du laste ned Videora Converter. Etter det må du legge til filmene i databasen (bare dra filmen over når du er i video-tab'en) til iTunes. Når det er gjort må du gå i synkroniseringsalternativer for iPod touch og velge noe sånt som "Overfør filmer manuelt". Så trykker du på fanen i synkroniseringsvinduet for din iPod touch som heter "Video" og markerer de videoene du vil ha på enheten din.

Dette skal funke.

Lenke til kommentar
Er ikke fanboy (eller heller anti-fanboy) - var mer enn villig til å gi touch en sjanse men den feilet ganske bra. Vet ikke om skjermen på kompisn min sin touch er dårlig, men har du noen gang sammenliknet den direkte mot noe annet? Ofte ser man ikke forskjell før man har noe å sammenlikne med. Synes skjermen på min gamle psp slim var helt super helt til jeg la inn samme bildet på den og Cowon D2'en og fikk se forskjellen (begge skjermene er forøvrig 24bit).

Hvorfor jeg er i denne tråden? Startet med et spørsmål hvor itunes var i pakken... siden tråden er om touch var det logisk å dele mine egne inntrykk av den her. Står inenting om at alt skal være positivt. Interfacet er veldig fint, smooth og rask, og klarer du deg med den lydkvaliteten så er det mye i forhold til det de fleste folk er ute etter.

Men visste du da at om du legger inn et bilde på Touchen gjennom iTunes, blir kvaliteten nedskalert så kraftig at det ser rett og slett kornete og stygt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Men visste du da at om du legger inn et bilde på Touchen gjennom iTunes, blir kvaliteten nedskalert så kraftig at det ser rett og slett kornete og stygt ut.

Veot det ja. Men sa ikke noe om at jeg testet bilde vs bilde på touchen - der var det nettleseren jeg testet. Lastet samme side på begge og sjekket fargene. Vanskelig å bortforklare den

Lenke til kommentar

Captein Ødegård, det er lett å forstå at du overhodet ikke liker Apple sin iPod Touch, og liker sikkert ikke Apple i det hele tatt. Da har du egentlig absolutt ingenting å gjøre i denne tråden her!

Og hvis Apple skulle sendt med en CD med iTunes på (altså ville 650 mb av CD-en være tom), så ville det kostet mye penger til ingen nytte. Før sendte med en CD med iTunes, men etter som at store deler av befolkningen i dag har internett hjemme, eller iallefall tilgang til internett har de stoppet med det. Og den cden har en nytteverdi en gang, så kommer det en nyere versjon av iTunes og det må oppgraderes og CDen går i bosset!

Da kan heller vennen som skrev som tydeligvis har internett gjøre som Thomas sa, nemlig laste det ned for han og flytte det over via en cd (siden dere er så glad i cd), eller via en minnepenn, mobilminnekort og blåtann eller andre kreative måter dere måtte komme på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har aldri sagt jeg overhodet ikke liekr touch. Liker ikke enkelte aspekter. on-player iTunes buttikken falt veldig i smak, men skulle den vært aktuell måtte jeg få vite nøyaktig hva jeg lasta ned (bitrate etc) og uten DRM. Største turnoff er derimot itunes. Aldri vært borti så kronglete program. Var under den oppfatning at ipoder kunne synches med et begrenset antall datamaskiner, greit nok det... viste seg jo fort at det antallet var 1, da den begynte å whine om å slette alt for å kunne synche med min maskin (la inn itunes der for at fyren skulle få oppdatert fw, aktivert youtube og lagt inn mail/gmaps etc - hvorfor i huleste kunne ikke det bli gjort på spilelren når den tross alt har wifi?). La over itavisen sin klikk podcast - ipod format - og det funket jo ikke (ja den ble syncha, nei den vistes ikke).

Nå er jo apple eneste produsenten som ikke bryr seg om hva kundene sier, og smatidig er ipod brukere blandt de brukerne der færrest prosent tåler kritikk overhodet av kjøpene sine, men synes allikevel det var verdt et innlegg. Er det galt så får trådstarter endre tittel til "All hail iPod touch - null kritikk ønskes!"

Lenke til kommentar

Først og fremst, iTunes er faktisk ikke vanskelig å bruke, og er lett å bruke for førstegangsbrukere. Min lillebror lærte det seg på 10 minutter. iTunes bruker også dra og slipp prinsippet. At iPod Touch ikke virker med andre programmer er bare et tidsspørsmål. De andre iPodene funket jo først bare med iTunes de og, før folk lagde andre programmer med støtte. At du ikke kan synke den med mer enn en pc er forsådvidt greit, men det er ikke verre enn å skru av synkronisering og heller velge manuell.

Hvorfor måtte du ha iTunes for at Touchen skulle få Youtube???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvorfor måtte du ha iTunes for at Touchen skulle få Youtube???

Hvis du trykker på youtube symbolet før du har koblet til en itunes med internett tilgang kommer det opp at man skal gjøre nettopp det... gudene vet hvorfor, kom ingenting om det når det var tilkoblet, men funket nå etterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...