SpecialForce Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Takk for litt mer info, skal prøve mest sannsynlig i morgen, skal ta kontakt hvis jeg trenger mer hjelp... Men hvordan får man versjon 2.0 på Touchen? Etter hva jeg har skjønt så deaktiverte utvikleren den muligheten men har nå aktivert den igjen i den nyeste versjonen av WinPwn så du skal ha muligheten til å legge inn 2.0 men jeg ville allikevel sterkt fraråde det og vente til 9-10 juni når den mest sannsynlig vil bli lansert. i den nyeste versjonen som finnes på winpwn.com så kan du få 2.0 på touchen. Det skulle ikke by på problemer, men som sagt så fraråder jeg det med mindre du er selv en utvikler som er interessert i å skrive programmer og pusle litt. Den guiden fra iClarified virket på meg når jeg brukte den og alt fungerer. Hvis du er interessert en ferdiglagd firmwarefil med masse programmer du kan bruke så har jeg en liggende hvis du trenger den. Lykke til Lenke til kommentar
; ) Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ahh, tror jack-pluggen på Touchen er blitt litt herpa. Kommer bare lyd i den ene pluggen, og for å få lyd i den andre må jeg drive å vri på ledningen. Sinnsykt irriterende å ikke kunne ha den i lomma, siden lyden kommer og går som en jævla jojo. Er det bare å dra til en Apple Store for å levere den inn, eller må den sendes inn et sted? Bestilte den fra Apples nettbutikk. Har faktisk samme problem som deg. Jeg leverte den inn der jeg kjøpte den. De sa de skulle sende den videre, og etter en uke fikk jeg melding om at den var fikset og klar til henting. Prøvde den selvfølgelig litt på butikken for å se om alt var bra, og det var det der og da. Men så kom jeg hjem og samme problemet var der igjen... kjekket arbeidsrapporten og der stod det bare: oppr. og resatt (bra service må jeg si, akkurat det samme som jeg gjorde før jeg leverte den inn). Har nå levert den inn for andre gang og venter forsatt på at de skal "fikse" an. Så bare et lite tips når du får den tilbake: kjekk arbeidsrapporten og kjekk iPoden om den virkelig er fikset før du drar hjem. Lenke til kommentar
DjDark Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Har faktisk samme problem som deg. Jeg leverte den inn der jeg kjøpte den. De sa de skulle sende den videre, og etter en uke fikk jeg melding om at den var fikset og klar til henting. Prøvde den selvfølgelig litt på butikken for å se om alt var bra, og det var det der og da. Men så kom jeg hjem og samme problemet var der igjen... kjekket arbeidsrapporten og der stod det bare: oppr. og resatt (bra service må jeg si, akkurat det samme som jeg gjorde før jeg leverte den inn). Har nå levert den inn for andre gang og venter forsatt på at de skal "fikse" an. Så bare et lite tips når du får den tilbake: kjekk arbeidsrapporten og kjekk iPoden om den virkelig er fikset før du drar hjem. Takk for tipset, får satse på at de gjør en litt bedre jobb på min Lenke til kommentar
chberge Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er det Elkjøp du har kjøpt den hos? I så fall kan du bare "glede" deg til å måtte levere den inn 3 ganger for å så få et nytt produkt... Lenke til kommentar
; ) Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja, har faktisk kjøpt den fra elkjøp. Har du altså hatt flere slike "dårlige" erfaringer med elkjøp? Jeg har faktisk tenkt på at det hadde vært kjekt å måtte levere den inn for tredje gang for å få et nytt produkt, men lurer på om jeg faktisk også har rett til å heve kjøpet, altså å få pengene tilbake. Er det noen som har litt roen på disse lovene, og i så fall vett hvor mye jeg har rett til å få tilbake: kjøpsummen eller bare det den er verdt nå? Lenke til kommentar
chberge Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg har bare dårlige erfaringer med å levere inn produkter hos elkjøp. Jeg har faktisk kranglet med de om en ipod også, der jeg klarte å gå derfra første gangen med en ny ipod touch. Da var problemet at den ikke klarte å synke (det viste seg at problemet var pcen, ikke ipoden), men da sa jeg at det var noe gale osv, men så sa elkjøp at jeg måtte levere den inn på service (altså 3 ganger og 5 uker bortkastet tid). Det var jo uaktuelt for meg, og siden elkjøp fyren jeg snakket med mente at det ikke var noe gale brukte jeg det og sa at jeg ville ha pengene tilbake (30 dagers garantien). Men det kunne jeg jo ikke, for det var jo noe gale med produktet mente fyren nå. Så sa jeg at hvis jeg skulle levere den inn på service så kom jeg jo ikke til å få den tilbake før lenge etter at garantien var gått ut, noe han ikke var helt enig med. Så kranglet jeg litt til og fikk til slutt en ny ipod, kom hjem og hadde samme synk problemet og fant ut at det var pcen. Poenget er: Elkjøp er håpløs når det gjelder innlevering, og det er bare å krangle...! Lenke til kommentar
chberge Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Angående lovene så tror jeg at for å et nytt produkt skal det leveres inn på service 3 ganger, da kan du velge deg et nytt produkt i samme prisklasse eller et nytt av samme produktet. For å bruke en eventuell 30 dagers garanti må vist produktet virke og ha noen som helst problemer, da må det innom service 3 ganger og 30 dager forsvinner og du mister den garantien. Hvis du leverer den inn og får pengene tilbake skal du vel få akkurat det du betalte og hvis du skal bytte i nytt produkt kan du velge i samme prisklasse som akkurat det samme som du betalte. Men hvis du velger en ny iPod Touch og den har falt i pris vet jeg ikke hvordan det fungerer, men tviler på at du får noe penger igjen for det, dessverre. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Har blitt så dødt her de siste ukene, ingen som har noe om iPod Touch å meddele lenger??? Iallefall, nå er det ikke lenge til versjon 2.0 kommer (9. juni). Det blir spennende... Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Har blitt så dødt her de siste ukene, ingen som har noe om iPod Touch å meddele lenger??? Iallefall, nå er det ikke lenge til versjon 2.0 kommer (9. juni). Det blir spennende... Jeg har spurt før hva som er best å kjøpe av Touch og iPhone, men nå kommer jo den nye Iphone. Noen som vil si at det er lurere å kjøpe denne fremfor Ipod Touch? egentlig trenger jeg ikke en ny mobiltelefon, men er det noe annet spesielt med den nye som kommer? Lenke til kommentar
chberge Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hva som er best å kjøpe avgenger selvfølgelig av hva du er ute etter. Hvis iPhone nå kommer med 3G kommer det til å bli en rå mobiltelefon som absolutt er verdt å vurdere... Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har nettop fått meg en iPod touch, men får ikke til å legge innpå filmer. Jeg har forstått at jeg først må legge dem innpå iTunes, og så synkronisere dem til iPod'en, men jeg får ikke filmene på iTunes. Hva kan jeg gjøre, og må jeg kjøpe filmene på iTunes store for å få filmer innpå? Håper noen kan hjelpe meg siden jeg ikke er så god til sånne ting xD Lenke til kommentar
chberge Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Filmene du har på dataen må være i et bestemt format for at det skal virke. Det mest brukte er .mp4 eller .mov. Det finnes mange konverteringsprogram som er gratis både til Windows og til Mac. Du kan finne en guide her: www.bechspace.org/guider Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Filmene du har på dataen må være i et bestemt format for at det skal virke. Det mest brukte er .mp4 eller .mov. Det finnes mange konverteringsprogram som er gratis både til Windows og til Mac. Du kan finne en guide her: www.bechspace.org/guider Ok Takk:p Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kompis av meg kjøpte akkurat touch. Han har ikek internet, så spøsmålet er da hvor i svarte h****** er itunes i den pakken? det går da vel ikke an å selge en spiller bundet til programvare uten at programvaren er med? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kompis av meg kjøpte akkurat touch. Han har ikek internet, så spøsmålet er da hvor i svarte h****** er itunes i den pakken? det går da vel ikke an å selge en spiller bundet til programvare uten at programvaren er med? Dummeste jeg har hørt. Har han ikke telefon heller? Er jo ikke noe problem å koble til ISDN via en telefon. En 3g telefon ville og gjort susen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Kompis av meg kjøpte akkurat touch. Han har ikek internet, så spøsmålet er da hvor i svarte h****** er itunes i den pakken? det går da vel ikke an å selge en spiller bundet til programvare uten at programvaren er med? Dummeste jeg har hørt. Har han ikke telefon heller? Er jo ikke noe problem å koble til ISDN via en telefon. En 3g telefon ville og gjort susen. Laste ned 57MB over 3G? har han netcom koster det da 1200 kr... Har lastet det ned til han til i morra, men herregud hvor idiotisk er det at nødvendig programvare ikke følger med. Neste er vel at man treger internet for å bruke saken Endret 30. mai 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Laste ned 57MB over 3G? har han netcom koster det da 1200 kr... Har lastet det ned til han til i morra, men herregud hvor idiotisk er det at nødvendig programvare ikke følger med. Neste er vel at man treger internet for å bruke saken Hva skal man med ipod om man ikke har internett? Se på ferie bilder? Men altså, hva er vitsen med å legge ved en CD i hver eneste iPod eske når kun 0,0001% prosent av kundene ville brukt den. Det ville bare Apple tapt penger på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Laste ned 57MB over 3G? har han netcom koster det da 1200 kr... Har lastet det ned til han til i morra, men herregud hvor idiotisk er det at nødvendig programvare ikke følger med. Neste er vel at man treger internet for å bruke saken Hva skal man med ipod om man ikke har internett? Se på ferie bilder? Men altså, hva er vitsen med å legge ved en CD i hver eneste iPod eske når kun 0,0001% prosent av kundene ville brukt den. Det ville bare Apple tapt penger på. De 0,0001% har betalt over 2000 for en mediespiller, da burde de jaggu få med en cd til 5 øre. Vettuge mp3spilelrmerker sender med programvare selv om det ikke er nødvendig for å bruke spilleren. Er ikke alle som er proffbrukere, apple skal visstnok være gode på brukervennlighet og sender ikke engang med programmet som trengs for å bruke den? HVa med de med treg internett? 57MB er en del det for mange selv i dag, spesielt i andre land. Sist men ikke minst, hva har internettilgang hjemme med touch å gjøre? Er vel forhåpentligvis få som sitter ved siden av dataen og den trådløse routeren og surfer på en lavoppløst skjerm, og at mesteparten av ipodbrukerne kjøper musikk på itunes må du lenger ut på landet med. Går ikke ut over meg uansett hva de gjør, men ganske slag i trynet for kompisen av meg som brukte 2500 kr på en skjerm med et veldig fint bilde av en USB kabel. Selv om logikken med å spare miljøet er der er det ikke noen fullgod løsning. De kunn elagt inn itunes på minnet til touchen, eller de kunne sendt med en bunke CD-er til butikkene og fptt dem til å spørre om kundene hadde internett. Om man kjøper i en fysisk butikk i første omgang (spaceworld har priset 16GB til 3500...i rest my case) så er det vel ikke akkurat de mest ivrige internettbrukerne som kjøper der. Endret 30. mai 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hva med å hjelpe kompisen din og laste ned iTunes og legge på minnepenn for han? :] Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Akkurat fått Ipod Touch og lurer på hvordan jeg laster over filmer fra "mine filmer" til Ipoden?Har fått over bilder og musikk men ikke films. noen som hvet? Ingen som kan forklare? Har slitt med det i en uke nå, og på apple.com står det bare dritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå