Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene

iMono

Anbefalte innlegg

Til å være en liten bærbar videospiller med redusert oppløsning (den har 480 x 320 mot 720x576 for vanlig PAL som brukes for TV i Norge) så virker den utmerket.

Jeg tror nok jeg må moderere skrytet mitt endel etter å ha prøvd å laste ned video podcaster fra iTunes.

Itunes har en god del video podcaster så jeg trodde jeg lett skulle finne innhold som var av interesse.

Problem 1: Det er en versjon av itunes på spilleren som gjør at man over wlan kan laste filene rett ned til spilleren. Denne versjonen gir kun aksess til nedlasting av musikk man betaler for og ikke til noen form for podcast. Da iPod touch har så dårlig lydkvalitet at den ikke er egnet til avspilling av musikk har denne inkluderte versjonen av itunes null verdi uten noen podcast.

Problem 2: Jeg klarte ikke å finne noen menyer eller måter å søke på i iTunes (På PC) som kun ga video podcast. Det vises først når man åpner podcasten og ser på de enkelte filene. Dette var veldig tungvint.

Problem 3: Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk lov til å laste ned mange av podcastene da jeg var i Norge. Jeg kan ikke skjønne dette da jeg kun prøvde å laste ned gratis podcaster. Og hvorfor viser itunes meg filer jeg ikke kan laste ned?

Problem 4: Når jeg endelig finner noen filer jeg får lov til å laste ned får jeg ved forsøk på overføring til iPod feilmelding om at filen ikke overføres da spilleren ikke støtter formatet. Dette gjalt godt over 90% av filene jeg lastet ned fra itunes. Det var ingen mer konkret info om hva som var galt og jeg kunne heller ikke finne noen opsjoner i itunes for å se hvilken filformat som var brukt.

Jeg er klar over at spillerne fra Apple støtter færre filformater enn andre spillere, men jeg trodde virkelig Apple klarte å standardisere på disse formatene og ikke tilby sine kunder filformater som de ikke kan bruke. Jeg hadde også måtte godta EULA-er hvor jeg måtte gi Apple og "tredjeparter" vide fullmakter til å overvåke og gjøre stort sett hva de ønsker på PC og iPod for å få aktivisert iPod. Kunne de ikke bruke dette til å se at iPod som var tilkoblet ikke støttet filformatene og hverken tilby eller la meg laste ned disse filene?

Problem 5: Flesteparten av de filene jeg klarte å laste ned og overføre til Touchen kunne ikke bli spilt av. Filene spilte i ca. 1 sekund og så spratt man tilbake til filoversikten helt uten noen feilmelding. Brukergrensesnittet gir heller ikke noen mulighet til å finne ut av hva som er galt.

her var altså Apple fullstendig på hjemmebane med full kontroll på spiller, programvare på PC og filer fra iTunes og likevel fungerer det ikke bedre enn dette? Dette er absolutt stryk for iPod Touch. Inntrykket av at iPod Touch er den penest innpakkede dritten jeg noengang har vært borti er enda sterkere idag.

IPod Touch klarte riktignok å spille av videopodcasten "Klikk" fra ITavisen, det skal den ha.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Da iPod touch har så dårlig lydkvalitet at den ikke er egnet til avspilling av musikk har denne inkluderte versjonen av itunes null verdi uten noen podcast. ...
Trist du har slike problemer! Det virker jo som det er noe fundamentalt galt med iPoden din, jeg har lest mange reviews, og de konkluderer med at lydkvaliteten er grei, hvis du bytter ut øretelefonene. (selv om de fleste kommenterer en susing) :hmm:

Noen som vet mer om dette?

Når det gjelder meg selv, var jeg hakket før å bestille, før jeg så leveringstiden! Antatt utsendelsesdato: 15-18 okt, Antatt leveringsdato: 22 - 26 okt. Jeg fikk ikke intrykk av at Touchen er så sent ute til Norge? Er det bare jeg som er sent ute i køen?

Jeg venter til det kommer noen flere norske erfaringer og reviews før jeg bestemmer meg, jeg har jo 10 - 15 dager fra nå av, til den eventuellt kan bli sendt avgårde allikevel.

Men jeg må si, det ser veldig lovende ut! :)

post-23390-1191531127_thumb.jpg

Endret av Cursio
Lenke til kommentar
... Da iPod touch har så dårlig lydkvalitet at den ikke er egnet til avspilling av musikk har denne inkluderte versjonen av itunes null verdi uten noen podcast. ...
Trist du har slike problemer! Det virker jo som det er noe fundamentalt galt med iPoden din, jeg har lest mange reviews, og de konkluderer med at lydkvaliteten er grei, hvis du bytter ut øretelefonene. (selv om de fleste kommenterer en susing) :hmm:

Noen som vet mer om dette?

Som jeg har sagt et par ganger før i denne tråden bruker iPhone og Touch en annen ''lyd-chip'' som gir en mye dårligere lydkvalitet enn iPod Classic og Nano.

Å si at den er uegnet for avspilling av musikk er vel litt overdrevet, men det stemmer at lydkvaliteten er dårlig. :)

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt et par ganger før i denne tråden bruker iPhone og Touch en annen ''lyd-chip'' som gir en mye dårligere lydkvalitet enn iPod Classic og Nano.

Å si at den er uegnet for avspilling av musikk er vel litt overdrevet, men det stemmer at lydkvaliteten er dårlig. :)

Selvsagt kan noen finne på å lytte til musikk på Touchen, men den gir så mye dårligere lydkvalitet enn mine gamle billigspillere til en brøkdel av prisen at den for meg er helt uegnet til avspilling av musikk.

Skal jeg lytte til musikk må jeg ha med meg en annen spiller i tillegg.

Lenke til kommentar
Hmm.. Skal bruke spillern til musikk og en del video. Hvilken burde jeg da kjøpe? Touch blir jo nærmest slakta her. *skuffa..

9640542[/snapback]

Utifra testene så får den jo OK kritikk da. Eneste er litt på lyden, men om du skifter ut headsettet som følger med så får man jo en bedre opplevelse. Pluss at den har akkurat kommet ut og det kan jo komme en del forbedringer i form av firmware updates etterhvert. Bare se hvordan MacBook var i startfasen.

Selv har jeg forhåndsbestilt og får ikke før om en liten stund og det folk skriver her skremmer ikke mitt syn på den. Utifra det jeg har lest fra flere sider så tror jeg faktisk dette er akkurat den multimediaspilleren for meg :) Pluss at jeg har muligheten til å bruke den som bildebank til kameraene mine :)

Lenke til kommentar
Du kan stille spørsmål angående seriøsiteten til en test som sier at de medfølgende øreproppene er gode...

9640577[/snapback]

Nettavisen sa jo ikke at de var bra. Men Dinside derimot. Virka mer som kjøpt og betalt av Apple :p

Har selv en iPod fra før og første jeg kasta var de medfølgende ørepluggene. De er rett og slett ubrukelige. Så akkurat 6'ern til Dinside stiller jeg meg mer kritisk til. Men nettavisen hadde et relativt ærlig syn på saken. Men er spent på hvordan amobil kommer til å gullakkere denne :p Hehe.... Ser jo hvordan Nano og Classic ble testet :p

EDIT: Leif....

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

"Lydkvaliteten kan nok ikke påstås å være den aller beste på markedet, men når det kommer til brukervennligher har vi aldri vært mer fornøyde."

Så dette er altså en spiller for de som vil leke seg med menyer og ikke de som vil lytte til musikk? Burde man ikke gå ganske så raskt lei av bare å kunne bruke fancy menyer?

Lenke til kommentar
"Lydkvaliteten kan nok ikke påstås å være den aller beste på markedet, men når det kommer til brukervennligher har vi aldri vært mer fornøyde."

Så dette er altså en spiller for de som vil leke seg med menyer og ikke de som vil lytte til musikk? Burde man ikke gå ganske så raskt lei av bare å kunne bruke fancy menyer?

9640656[/snapback]

Hehe... Jeg skjønner poenget ditt, men her mener de nok at det finnes MP3-spillere der ute med bedre lyd, men at den heller ikke den værste. Men at Dinside greide å gi den en 6-er basert på dette syns jeg er feil.

At en MP3-spiller (dette er fortsatt bare en MP3-spiller) ikke når i topp i lydkvalitet burde ha gjort at den i alle fall fikk en 5'er. Jeg ofrer fint litt lydkvalitet for hvor innovativ og stilig iPod Touch er, av den enkle grunn at jeg har veldig stor tro på at jeg personlig ikke greier å høre forskjell (jeg er dessverre ingen audiofil). Men om den hadde hatt værst lydkvalitet så hadde jeg vet kanskje rygget litt i bestillingsprosessen.

Men at de sier at den ikke har den beste er jo et ærlig syn syns jeg. Men at den får 6 av det, syns jeg blir feil.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra tyskland i dag. Har brukt touchen flittig på turen, og er 100% fornøyd med den. Konverterte en god del filmer før jeg fikk den sånn at jeg bare kunne koble den til PC-en når jeg fikk den. har brukt opp 13,6 gb av minnet, men jeg har rundt 200 sanger, 70 bilder, 70 episoder av family guy og 7 spille filmer, der en av dem er i VGA oppløsning. Youtube ble brukt flittig på båten, og fungerte overaskende bra. Nettleseren er super den klarer alle nettsider, til og med VG. Lydkvaliteten er helt grei(buker Grado SR 60).

Kommer nok til å få mange kommentarer på det med lydkvaliteten, men jeg må si at hvis jeg skal nyte musikken sitter jeg i stua lytter på et anlegg til en gooood del mer, altså ikke en MP3 spiller på trikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...