Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men dere. Jeg har lest noen steder at Apple har advart oss med jailbreaket iPod/iPhone om at når neste update kommer, kan våre ipoder/iPhoner bli Bricket. Altså, full-brick, null restore.

 

Men hvordan fungerer det? Er det når man kobler iPoden til PC-en, og installerer den nye updat'en på en jailbreak'et iPod, eller skjer det via internett elr no sånt?

 

Ellr har jeg bare fortstått feil, at bare iPhonene som er "unlocket" kommer til å bli bricket.

Lenke til kommentar
Homebrew og Homebrew (husker psp tidene) :p

Her kalles det installer apps :p

Den gir tilgang til SYYYYYKT mye brukerlagde programmer og spill :]

Det er lett å gjenopprette til standard firmware igjen, uansett om den er "bricket"

 

 

Ok, takk.

 

Haha homebrew ja :!: Uff husker de tidene. Sitter og svetter forran datan med kryssede fingre om at PSPn ikke skal bricke:P

Lenke til kommentar

Folkens noe forferdelig har skjedd :S

 

Vel, jeg har klart å miste min noen måneder gamle ipod touch på bakken. Ikke et hardt fall en gang, men fikk et lite merke ytterst til høyre, ved det sorte feltet. Problemene jeg møter er bare lyd i høyre øreplugg!! Noen som vet hva som feiler den? Hva kan i såfall gjøres? Har 1 års garantien fra Apple, hvor bør den sendes til reprasjon da?

Lenke til kommentar
Folkens noe forferdelig har skjedd :S

 

Vel, jeg har klart å miste min noen måneder gamle ipod touch på bakken. Ikke et hardt fall en gang, men fikk et lite merke ytterst til høyre, ved det sorte feltet. Problemene jeg møter er bare lyd i høyre øreplugg!! Noen som vet hva som feiler den? Hva kan i såfall gjøres? Har 1 års garantien fra Apple, hvor bør den sendes til reprasjon da?

 

Etter vanlig norsk lov (forbrukerkjøpsloven) har du 2 års reklamasjonsrett. Men du har i hvert fall ikke loven å slå i bordet med hvis du skal prøve å få en ny. En slik reklamasjonsrett inkluderer ikke slike uhell som du har vært så uheldig å oppleve. Jeg ville likevel oppsøkt eplehuset, eller en humac butikk for å høre hva de ville gjort. De har sikkert noen forslag til hvor den evt. kan repareres også. Har du forresten prøvd med et annet sett øreplugger?

Lenke til kommentar

Noen som har det samme irriterende problemet som meg her? Hver gang jeg skal innstallere noe fra installer, så laster den ned som vanlig, men helt på slutten av nedlastingen får jeg enten en error-melding, eller blir sendt rett tilbake til "home". Noen som har en løsning på problemet?

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

oou, niice :p

skal prøve det nå : D

 

EDIT: forresten.. gidder ikke begynne å endre plassering på ikoner osv. (mtp. Været som jeg ikke får til å bytte ikon og kalenderen som dere sikkert vet hva som er problemet med)

 

 

EDIT: fant ut det med Været.

nederste post:

 

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=407&...7b&start=15

Endret av ThomasT-93
Lenke til kommentar
Folkens noe forferdelig har skjedd :S

 

Vel, jeg har klart å miste min noen måneder gamle ipod touch på bakken. Ikke et hardt fall en gang, men fikk et lite merke ytterst til høyre, ved det sorte feltet. Problemene jeg møter er bare lyd i høyre øreplugg!! Noen som vet hva som feiler den? Hva kan i såfall gjøres? Har 1 års garantien fra Apple, hvor bør den sendes til reprasjon da?

 

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvor jeg bør gå, siden jeg fikk den i gave av broren min som hadde vært i Dubai i jul og kjøpt den derifra. Men produktet bør jo ha garanti fra apple sin side da? Eller tar jeg fullstendig feil?

Lenke til kommentar
Noen som har det samme irriterende problemet som meg her? Hver gang jeg skal innstallere noe fra installer, så laster den ned som vanlig, men helt på slutten av nedlastingen får jeg enten en error-melding, eller blir sendt rett tilbake til "home". Noen som har en løsning på problemet?

Hadde samme problem før jeg også :S Men det var når jeg hadde jailbroken 1.1.3 nå har jeg nedgradert til 1.1.2 og problemet er borte :)

Lenke til kommentar
Folkens noe forferdelig har skjedd :S

 

Vel, jeg har klart å miste min noen måneder gamle ipod touch på bakken. Ikke et hardt fall en gang, men fikk et lite merke ytterst til høyre, ved det sorte feltet. Problemene jeg møter er bare lyd i høyre øreplugg!! Noen som vet hva som feiler den? Hva kan i såfall gjøres? Har 1 års garantien fra Apple, hvor bør den sendes til reprasjon da?

 

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvor jeg bør gå, siden jeg fikk den i gave av broren min som hadde vært i Dubai i jul og kjøpt den derifra. Men produktet bør jo ha garanti fra apple sin side da? Eller tar jeg fullstendig feil?

 

Når DU har ødelagt et produkt skal DU betale. Apple sin garanti dekker på ingen måte ditt uhell, en forsikring derimot, gjør det. Dessverre :(

 

Når det gjelder garanti har Apple en internasjonal garanti på sine produkter. Ihvertfall slik jeg har forstått det.

 

edit2: Hvis iPoden ikke ser så værst ut er det dog mulig at du kan klare å få det på garantien, dette er da juks og fanteri :p

Endret av nils2911
Lenke til kommentar
Den bør jo tåle et vanlig fall på gulvet. Var ikke hardt i det hele tatt. Er ikke sikker på om det er derfor problemer har oppstått. Må vri på ledningen ved inngangen for at lyden skal komme på høyre side :S

 

Prøv deg. Ta den med til en eplebutikk og si at det ikke kommer lyd ut fra høyre høytaller. Regner med at du må ha papirer på at den er kjøpt i Dubai. Ta disse med og si at den sluttet å virke skikkelig. Apples internasjonale garanti vil da sannsynligvis slå til hvis de tror deg.

Endret av nils2911
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...