Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å kjøpe touch 32 gb, men gidder ikke å betale 3800 kr for en mp3-spiller.. Jeg kan kanskje få tak i den fra Canada og spare nesten 1000 kr, men burde jeg det?

Sammenlignet med Touch i Norge:

- Er det noe forskjell på det som følger med i pakken?

- Er iPoden samme versjon?

- Hvordan er det med garanti? Er det noe internasjonal garanti eller noe sånt dersom jeg kjøper fra Apple Store i Canada?

Er det noe annet jeg bør ta hensyn til før jeg kjøper den derfra?

Takker for alle svar :thumbup: !

Lenke til kommentar
iPod Touch er ingen mp3 spiller men et multimedie verktøy med wifi og hudrevis av funksjoner om du vil.

Så 3800 kroner er vel på en måte verdt det.

Norge har bedre garanti og lover tror jeg.. kjøpslov eller hva det ht..

Nåja, 3800 kr er litt i drøyeste laget. Da ville jeg heller vurdert en 16 GB iPhone fra statene.. Dessuten er ikke iPod touch egentlig verdt pengene om man ikke jailbreaker den ;)

Lenke til kommentar
I Norge får du 5 års reklamasjonsrett, mens fra Canada får du kun Apple sin worldwide limited warranty.

Denne får du også i Norge.

Takk for svar :thumbup: !

Apple sin worldwide limited warrant er bare for 1 år ikke sant?

Men er det vanlig at iPoder får (alvorlige) feil innen fem år? Synes dere at jeg burde betale nesten 1000 kr mer bare for reklamasjonsretten i Norge?

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke du bør bruke penger på å kjøpe den i Norge. Det er lite sansynlig at du vil ha ipoden i 5 år (altså at du ikke fornyer den), og da er det ikke verdt å bruke 1000kr mer for å få med den norske forbrukerkjøpsloven.

Men hva skjer om iPoden får en eller annen feil etter 2 år?

Lenke til kommentar

Poenget er at forbrukerkjøpsloven bare gir deg rett til å få ordnet opp i produktfeil som du selv ikke har forårsaket. En ipod som har levert varene i mer enn ett år vil mest sansynlig ikke dø av andre årsaker enn voldtekt eller bading.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg de nye programmene? Jeg har 1.1.3 jailbreak. Må jeg ha en ny source?

Og en ting til, når jeg er på iTunes får jeg ikke opp iPoden, bare den stygge reklamen for de nye programmene. Trykker jeg "No Thanks" eller "Remind me later" så vil den fortsatt ikke gå til iPoden min, det kommer bare en ny reklameside der jeg må trykke "ok", og da går den bare til iStore.

Help! :dontgetit:

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Lastet ned filene på nytt fra en annen plass. Det funket. Har oppgradert til 1.1.3 jail+iphone apps. Veldig fornøy for å si det sånn :thumbup::cool:

Har du fått muligheten til å endre plasseringen på ikonene og den nye versjonen av maps på din ipod nå? Får man installer inn på en jailbreaket 1.1.3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...