Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor stor plass tar en ferdig konvertert film i bra kvalitet da? skal kjøpe touch snart så det er greit å vite om 8gb blir for knapt eller ikke, må jo ha plass til noen filmer innpå.

 

Jeg hadde null problem med å fylle opp 16GB utgaven :p

Må huske at du har jo ikke hele 8GB til rådighet heller.

 

Og jeg vil da tro om du ønsker god kvalitet på en DVD film, så tar den fort minst 500mb.

Må huske at så kalte "iPod filmer" benytter lavere oppløsning enn hva som er på en iPod Touch,

så det beste er å konvertere selv. Så får du nøyaktig slik du vil ha det :)

 

Med 7.5GB musikk og en lydbok, så var det ikke plass til så mye film nei :p

Ble noen Simpsons episoder, noen Family Guy episoder og en film og den var full :p

Lenke til kommentar

Skal prøve å jailbreake min 1.1.3 nå, men det funker ikke =(

Jeg prøvde det som blir fortalt her men det ser ut som (også i følge kommentarene) Apple har klart å gjøre så dette ikke funker lenger.

 

Er det da ingen måte å få jailbreaket mit 1.1.3?

 

 

EDIT: skulle ikke ha oppgradert til 1.1.3 hvis det ikke er mulig å jailbreake den.

Får satse på at noen fikser det etterhvert da :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

MagnusW:

Du kan downgrade til 1.1.1, jailbreake den, og så bruke ijailbreak.com sin guide for å oppgradere til 1.1.3 (og den forblir jailbreaket).

Tar litt tid, men det er nå så.

 

For å downgrade - få tak i iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw.

Koble fra iPoden din, hold inne home+sleep mens du kobler til iTunes. Når bildet forsvinner fra skjermen igjen, og den blir svart, slipper du sleep, og holder bare inne home.

Hold den inne til iTunes sier at det er tilkoblet en iPod som må gjenopprettes. Da velger du at du vil gjenopprette, men når du skal trykke gjenopprett og oppdater holder du inne Shift på Windows eller option på Mac, og finner frem til 1.1.1-fila.

 

Så lar du den gå sin gang, og poff - du får 1.1.1.

 

Gjorde det selv med iTunes 7.6, fungerte helt perfekt.

Lenke til kommentar
MagnusW:

Du kan downgrade til 1.1.1, jailbreake den, og så bruke ijailbreak.com sin guide for å oppgradere til 1.1.3 (og den forblir jailbreaket).

Tar litt tid, men det er nå så.

 

For å downgrade - få tak i iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw.

Koble fra iPoden din, hold inne home+sleep mens du kobler til iTunes. Når bildet forsvinner fra skjermen igjen, og den blir svart, slipper du sleep, og holder bare inne home.

Hold den inne til iTunes sier at det er tilkoblet en iPod som må gjenopprettes. Da velger du at du vil gjenopprette, men når du skal trykke gjenopprett og oppdater holder du inne Shift på Windows eller option på Mac, og finner frem til 1.1.1-fila.

 

Så lar du den gå sin gang, og poff - du får 1.1.1.

 

Gjorde det selv med iTunes 7.6, fungerte helt perfekt.

 

Eeee, trenger ikek gjøre halvparten av det du sa der... Koble poden rett og slett og shift klikk på gjenopprett så finner du fila.. :S

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ipod touch oppå jobben her om dagen.

Fikk hentet den dagen etter bestilling :)

Prøvde å jailbreake den med engang, men klarte det såvidt ikke.

 

Hadde 1.1.2 på touchen, så gikk inn på: http://jailbreakme.com/

når jeg var hos søstra mi, som har tråløst nettverk i leiligheten sin.

 

Fikk lagt over installer osv.

Men det var utrolig avansert :| skjønte ikke en dritt egentlig.

 

Noen som kan gi meg en godt veileder?

-Jailbreak og apps uten wi-fi?

 

Hacket iphonen til en kamerat for noen mnd'r tilbake, og da brukte jeg ett program som gjorde at man kunne

intallere apps, fra datamaskinen. Var liksom ett fake-booting-screen av ipoden på dataskjermen..

Noen som vet om dette fungerer på touch?

 

*stolt eier av touch* :love:

 

Edit: Skjedde noe feil også, så jeg måtte gjennopprette og legge inn fireware 1.1.3 T__T

Hva må jeg gjøre?!

Endret av xxmongobarn
Lenke til kommentar

Nå har jeg kopiert en DVD med ImTOO DVD to iPod Converter. Jeg tok Die Hard 4 DVD-en og startet, tok lang tid, rundt 3 timer. Endte opp med en diverse klipp med totalstørrelse 2 gb. Jeg oppdaget etterpå at jeg har tatt og kopiert disk to, altså bonusdisken. Prøver igjen i morgen og skal se nærmere på hvordan jeg kan få filmen til et klipp.

Lenke til kommentar
Nå har jeg kopiert en DVD med ImTOO DVD to iPod Converter. Jeg tok Die Hard 4 DVD-en og startet, tok lang tid, rundt 3 timer. Endte opp med en diverse klipp med totalstørrelse 2 gb. Jeg oppdaget etterpå at jeg har tatt og kopiert disk to, altså bonusdisken. Prøver igjen i morgen og skal se nærmere på hvordan jeg kan få filmen til et klipp.

 

Min Star Wars Episode III holder enda på.

Hvorfor i allverden tar det så himla lang tid?

Lenke til kommentar
Nå har jeg kopiert en DVD med ImTOO DVD to iPod Converter. Jeg tok Die Hard 4 DVD-en og startet, tok lang tid, rundt 3 timer. Endte opp med en diverse klipp med totalstørrelse 2 gb. Jeg oppdaget etterpå at jeg har tatt og kopiert disk to, altså bonusdisken. Prøver igjen i morgen og skal se nærmere på hvordan jeg kan få filmen til et klipp.

 

Min Star Wars Episode III holder enda på.

Hvorfor i allverden tar det så himla lang tid?

Converterte Disturbia med Xilisoft DVD to iPod Converter

Brukte omtrent to timer.

Lenke til kommentar
Nå har jeg kopiert en DVD med ImTOO DVD to iPod Converter. Jeg tok Die Hard 4 DVD-en og startet, tok lang tid, rundt 3 timer. Endte opp med en diverse klipp med totalstørrelse 2 gb. Jeg oppdaget etterpå at jeg har tatt og kopiert disk to, altså bonusdisken. Prøver igjen i morgen og skal se nærmere på hvordan jeg kan få filmen til et klipp.

 

Min Star Wars Episode III holder enda på.

Hvorfor i allverden tar det så himla lang tid?

Converterte Disturbia med Xilisoft DVD to iPod Converter

Brukte omtrent to timer.

 

Hvilke innstillinger valgte du da?

Lenke til kommentar
Nå har jeg kopiert en DVD med ImTOO DVD to iPod Converter. Jeg tok Die Hard 4 DVD-en og startet, tok lang tid, rundt 3 timer. Endte opp med en diverse klipp med totalstørrelse 2 gb. Jeg oppdaget etterpå at jeg har tatt og kopiert disk to, altså bonusdisken. Prøver igjen i morgen og skal se nærmere på hvordan jeg kan få filmen til et klipp.

 

Min Star Wars Episode III holder enda på.

Hvorfor i allverden tar det så himla lang tid?

Converterte Disturbia med Xilisoft DVD to iPod Converter

Brukte omtrent to timer.

 

Hvilke innstillinger valgte du da?

Husker ikke akkurat nå, fordi jeg gjorde det på datamaskinen til søstra mi, når jeg hadde mulighet for wi-fi (prøvde å jailbreake)

Ble ganske bra kvalitet for å være ærlig :thumbup:

Lenke til kommentar

Så vi er alle enige om at Xilisoft sine produkter og ImToo sine produkter er helt identiske?

Bortsett fra skinnet :p

 

Så Xilisoft DVD Ripper Premium, og ImToo DVD Ripper Premium er det samme programmet, med forskjellige skall.

 

Forskjellen på DVD Ripper og DVD to iPod Converter er at DVD Ripper støtte flere "ikke iPod" formater.

Lenke til kommentar

Da var den ferdig, filen ble 256mb noe jeg er svært fornøyd med.

Men har jeg noe bilde? Nei :dontgetit:

 

 

EDIT:

 

Prøvde nå med fullversjonen av Xilisoft DVD Ripper Premium v5.0, og denne versjonen fungerer utmerket.

Og istedenfor å bruke 4-5timer på konvertringen av Star Wars Episode III, brukte den litt over en time.

Og det står faktisk oppgitt hvor lang tid det er igjen, hvor stor output filen blir om du velger de og de innstillingene osv..

 

Må si at v5.0 virker som et kjempe program, og mitt første forsøk ble vellykket, og kvaliteten var utrolig bra syntes jeg.

Nå "reduserte" jeg riktignok nesten ikke noe på kvaliteten, satt alt på "highest" og valgte 720x406 oppløsning, så det vil si at det nesten ikke er noe forskjell fra originalen. Men allikevel endte filen opp med å bli 2.5GB, som jeg syntes er helt ok.

 

Skal prøve meg litt mer i morgen, og så hvor liten jeg kan få filmen samtidig som kvaliteten er akseptabel, skal selvsagt også notere ned hvor lang tid prosessene tar.

 

Men til nå virker DVD Ripper Premium v5.0 som et LANGT bedre program enn DVD Ripper Premium v4.0 hvor jeg etter 3-4forsøk ikke klarte å få bilde på noen av filmene, samt at prosessen tok mange timer.

 

 

Så langt kan jeg varmt anbefale Xilisoft / ImToo DVD Ripper Premium v5.0.

Vil overhode ikke anbefale v4.0 av samme programmet, eller Xilisoft / ImToo DVD to iPod Converter (fordi den tilsvarer en ribbet versjon av DVD Ripper v4.0, og har de samme problemene)

 

 

Håper Xilisoft Video Converter også kommer i en ny utgave som har de samme funksjonene og hastigheten som nye DVD Ripper Premium har :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Har lekt meg litt mer med Xilisoft DVD Ripper Premium v5.0 nå :)

 

Og jeg må virkelig understreke at det å få vist hvor stor filen faktisk vil bli om du velger de og de innstillingene før du i det hele tatt begynner å konvertere er helt genialt!

 

Jeg har også funnet ut at uansett hvilken oppløsning jeg velger at Star Wars Episode III skal konverteres i, så resulterer det i null, niks, ingen forandring i det hele tatt på størrelsen filen vil bli. Noe jeg syntes var litt merkelig.

 

Det virker også som at konverteringprosessen vil ta lengre tid, jo dårligere kvalitet du velger.

Og etter det jeg har klart å forstå kan jeg få filmen ned i 500-600mb om jeg velger de laveste innstillingene for bilde.

Om jeg har lavest eller høyest på lyd har ikke så voldsom stor innvirkning på fil-størrelsen.

 

Nå er jeg stygt redd for at de laveste innstillingene resulterer i nok så dårlig kvalitet.

Skal få sjekket ut det i morgen.

Om jeg setter alt på "normal", som sikkert burde være grei nok kvalitet. Så blir filmen 1.6GB stor.

 

 

Det må nevnes at du kan gå inn i innstilligene å øke både "maximum simultaneous process" og "maximum simultaneous running prosesses" for raskere konvertering.

 

Samt du kan endre på rendering, sette på slik at PC-en automatisk skures av når konvertering er ferdig osv..

Du kan også "downsample" lyden, normalisere lydnivået, aktivere / deaktivere Dolby Surround, endre DVD buffer størrelse, om den skal benytte RAM eller harddisken, synkronisering av lyd og bilde og masse rart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...