Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å åpne SSH finner du programmet som heter SSH og det skal ligge på "skrivebordet" på ipoden hvis du har installert det! Hvis det ikke ligger på skrivebordet sjekk om du har noen programmer som har valgt å skjule det.

 

Et lite problem jeg kom over i dag, skulle koble iPoden min til min Xbox 360. Dette har jo virket med de andre modellene, men det skjedde ingenting med min Touch. Noen som får til dette eller er det bare min som ikke kommer opp? Er det noen oppdateringer jeg må laste ned manuelt eller?

 

har instalert det progreammet som heter OpenSSH men har ikke noe ikon for ssh på skrivebordet.. kan heller ikke forstå hvilke programmer som kan sjule det.. tenger hjelp til å få dete til

Lenke til kommentar

Nå er jeg rimelig "lost" her. Skal kanskje kjøpe meg en iPod Touch, men er ikke alltid like greit å forstå seg på alt om jailbreak, versjon 1.1.3, downgrade, SDK etc. Hvis jeg kjøper en fra Apple Store i dag, vil jeg sannsynligvis få med versjon 1.1.2 eller 1.1.3? Hvis jeg får med 1.1.3, kan denne jailbreakes slik at jeg både får de nye funksjonene inkludert og kan installere andre?

 

Beklager hvis alle svarene er opplagt, men jeg har forsøkt å lese både artikler og tråder her, men det er mange forskjellige svar å finne. Så jo mer jeg leser, jo mer forvirret blir jeg i stedet for det motsatte.

Lenke til kommentar
fant ut av det med ssh nå nå.. men har et nytt problem.. når jeg prøver å logge på ipoden via winscp så får jeg bare en medlig om: Network error: Network is unreachable. noen som hvet hva jeg skal gjore for å få det til å funke

Jeg har fått en lignende melding noen ganger om at det ikke går å connecte, pass på at iPoden din har mer en 20 % strøm og at den ikke ligger i dvalemodus. Prøv da.

 

Noen som vet om et program som jeg kan stappe en dvd i pcen, trykke konverter og få den i mp4 rett til iPod?

Endret av chberge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Kan de virkelig bricke våre iPoder?

iPOder som vi har betalt og er nå en av våre eiendeler. Vi har rett til å gjøre hva vi vil med dem!

 

bricke er noe du gjør selv, så ja du kan gjøre hva du vill med den..

Lenke til kommentar

Oi, imponerende rask respons her. Hva med det siste spørsmålet mitt, både jailbreaking for 3. parts-software og samtidig få 1.1.3-funksjonene (og applikasjoner som etter hvert blir utviklet gjennom SDK). Er dette mulig, eller må man velge en av delene?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
fant ut av det med ssh nå nå.. men har et nytt problem.. når jeg prøver å logge på ipoden via winscp så får jeg bare en medlig om: Network error: Network is unreachable. noen som hvet hva jeg skal gjore for å få det til å funke

Jeg har fått en lignende melding noen ganger om at det ikke går å connecte, pass på at iPoden din har mer en 20 % strøm og at den ikke ligger i dvalemodus. Prøv da.

 

ipoden er både påslått og hart fult med stømm. kan ikke få fulgt med å den hele tiden for den ligger ute, har inne internett inne hos oss, hehe. men har skrudd av autolås så den går ikke i dvale og stømmen er det nokk av.. fatter ikke hva som kan veære galt..

Lenke til kommentar
Snart, vent til Februar.

Det var til meg? Det er vel SDK som kommer i februar, 1.1.3 er jo allerede ute. Men det er altså et "positivt" svar, man slipper å velge én av dem, og kan i stedet ta det beste fra begge deler? I så fall - herlig.

Få som vet... Men trolig blir 1.1.4(?) jailbreaket og.

Lenke til kommentar

Hei, har sittet å lest litt her om å jailbrake iPoden og sånt. Men her om dagen skjedde det noe rart etter jeg sletta en source i installer, som jeg ikke jeg ville ha lenger. Og etter jeg sletta den så klikka Ipoden min helt :cry: Jeg får ikke trykt på noenting, den bare står å gjenoppretter seg hele tiden på en måte vært 5 sekund. Og jeg får ikke koblet den til iTunes heller, iTunes kommer ikke i kontakt med den :( Noen som har hatt det samme problemet eller vet hvordan jeg kan fikse det??

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar

Jeg får ikke koblet til iPoden min til iTunes lenger! Når jeg kobler den til får jeg opp meldingen:

"Denne iPod enheten kan ikke brukes fordi Apple Mobile Device-tjenesten ikke er aktiv"

 

Hva skal jeg gjøre? jeg må vel ha slettet den prosessen med et uhell, det går ikke å restarte pcen. Må jeg reinstallere iTunes? Isåfall, blir alle sangene, videoene og bildene slettet da? Jeg som har brukt så lang tid på å skrive inn info på nesten alle sangene + hentet albumbilder og sortert alt mulig greier!

Håper noen har en løsning. Jeg kan lade iPoden, men får ikke synkronisert med iTunes, og det åpner seg ikke automatisk når jeg kobler til touchen lenger :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...