Gå til innhold

Sliter med divx ripping

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle prøve å rippe min første divx i dag, men får det ikke til :(

Når VirtualDub starter, så jobber programmet i 1-3 sekunder. Og så lukker programmet seg og gordian knot sier at decodingen er ferdig :roll:

Dette skjer etter 20 min. Det blir ikke opprettet noen avi filer...

Hva gjør jeg feil ?

her er loggen http://privat.bluezone.no/dag-aa/shallowhal_GKnot.log

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også opplevde det prob. .. så oppdaget jeg at feilen dukket opp når jeg merket av for Fast deintrelacing(under save&encode i previw vinduet)..

Etter litt sjekking fant jeg ut av at det kommer av at Gknot plasserer linjene for dette på feil plass i scriptet som blir generert og sendt vidre til Virualdub.

Prøv og kjør med entet Field deinterlacing eller None der i steden, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Jeg har også opplevde det prob. .. så oppdaget jeg at feilen dukket opp når jeg merket av for Fast deintrelacing(under save&encode i previw vinduet)..

Etter litt sjekking fant jeg ut av at det kommer av at Gknot plasserer linjene for dette på feil plass i scriptet som blir generert og sendt vidre til Virualdub.

Prøv og kjør med entet Field deinterlacing eller None der i steden, og se om det hjelper.

Jeg kjører med none :roll:

hmm...hva kan det være ? :cry:

Lenke til kommentar

har du fulgt guiden til punkt og prikke? (doom9.org)

jeg hadde liknende problemer i begynnelsen.

dvden var delt inn i 2 avdelinger slik at den ble rippet i 2 sessions, måtte kopiere den ene inn i den andre og gjøre om navna på vobfilene

rippes din HELE dvd til en mappe samtidig?

Lenke til kommentar

Hei!

Foreslår at du ripper til SVCD i steden for DivX.

Fordelene er mange!

Ofte bedre kvalitet, du kan spille de av i moderne DVD-standalone spillere, og man kan lage menyer ala DVD.

Flere forskjellige lydspor, valgfri undertekst som ikke er "brent inn" i bildet osv osv.

Sjekk VCDhelp som ble nevnt tidligere her.

Det eneste programmet du trenger er DVD2SVCD (enkelt å greit, så lenge du følger guiden på Doom9).

Som encoder bruker DVD2SVCD enten TMPGEnc eller CinemaCraft Encoder.

Lykke til! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...