Uderzo Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg tenkte jeg skulle prøve å rippe min første divx i dag, men får det ikke til Når VirtualDub starter, så jobber programmet i 1-3 sekunder. Og så lukker programmet seg og gordian knot sier at decodingen er ferdig Dette skjer etter 20 min. Det blir ikke opprettet noen avi filer... Hva gjør jeg feil ? her er loggen http://privat.bluezone.no/dag-aa/shallowhal_GKnot.log Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Ripp først til disk iallefall. DVDDecrypter elns. www.doom9.org GordianKnot er jeg ikke særlig stø i. :/ Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 http://www.vcdhelp.com/dvdripping Bare jeg som liker vcdhelp tydligvis :oops: Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Ripp først til disk iallefall. DVDDecrypter elns. Det har jeg gjort Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Åja. Da så. Det er virtualdub som ikke fungerer som den skal Trenger sårt litt hjelp her, sitter med vob filene men vil gjerne ha divx filer ved hjelp av gordian knot Lenke til kommentar
taleg Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg har også opplevde det prob. .. så oppdaget jeg at feilen dukket opp når jeg merket av for Fast deintrelacing(under save&encode i previw vinduet).. Etter litt sjekking fant jeg ut av at det kommer av at Gknot plasserer linjene for dette på feil plass i scriptet som blir generert og sendt vidre til Virualdub. Prøv og kjør med entet Field deinterlacing eller None der i steden, og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg har også opplevde det prob. .. så oppdaget jeg at feilen dukket opp når jeg merket av for Fast deintrelacing(under save&encode i previw vinduet).. Etter litt sjekking fant jeg ut av at det kommer av at Gknot plasserer linjene for dette på feil plass i scriptet som blir generert og sendt vidre til Virualdub. Prøv og kjør med entet Field deinterlacing eller None der i steden, og se om det hjelper. Jeg kjører med none hmm...hva kan det være ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 har du fulgt guiden til punkt og prikke? (doom9.org) jeg hadde liknende problemer i begynnelsen. dvden var delt inn i 2 avdelinger slik at den ble rippet i 2 sessions, måtte kopiere den ene inn i den andre og gjøre om navna på vobfilene rippes din HELE dvd til en mappe samtidig? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 har du fulgt guiden til punkt og prikke? (doom9.org) ja, bruker denne guiden, http://howard.idz.net/?target=divx/divx5-guide rippes din HELE dvd til en mappe samtidig? ja, tror det. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Du finner en guide på www.doom9.org .. brukte den selv og funket fint for meg.. - Azton Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Har fått det til nå. Jeg brukte et annet program til å rippe dvd til vob filer(DVDDecrypter). Og da fungerte det Men rippingen er ikke ferdig ennå, så jeg venter i spenning på min første divx Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 bruker du den nye gordian knot nå? den norske guiden du linket til har den gamle versjonen liggende, ikke den nye Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 bruker du den nye gordian knot nå? den norske guiden du linket til har den gamle versjonen liggende, ikke den nye Ja, jeg bruker den nye nå. Minimale forskjeller mellom den gamle og nye. Ingen synlige forskjeller ihvertfall Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Hei! Foreslår at du ripper til SVCD i steden for DivX. Fordelene er mange! Ofte bedre kvalitet, du kan spille de av i moderne DVD-standalone spillere, og man kan lage menyer ala DVD. Flere forskjellige lydspor, valgfri undertekst som ikke er "brent inn" i bildet osv osv. Sjekk VCDhelp som ble nevnt tidligere her. Det eneste programmet du trenger er DVD2SVCD (enkelt å greit, så lenge du følger guiden på Doom9). Som encoder bruker DVD2SVCD enten TMPGEnc eller CinemaCraft Encoder. Lykke til! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Har fått det til nå. Jeg brukte et annet program til å rippe dvd til vob filer(DVDDecrypter). Og da fungerte det Hva var det jeg sa? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Det programmet jeg brukte først dugde ikke..hehe Tusen takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå