ironduke Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Vurderer å kjøpe meg denne, men det vil vel være slik at jeg vil ikke få inn noen digitale kanaler uten dekoder selv med denne her? Og da er jo litt av vitsen borte med tanke på bruk på en bærbar pc. Gidder liksom ikke å drasse med meg en dekoder overalt. Hehe. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Tja, hmm.. hvis den takler MPEG4 så kan du vel ta inn NRK iallefall? - resten må du vel ha kort til. ... Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Tja, hmm.. hvis den takler MPEG4 så kan du vel ta inn NRK iallefall? - resten må du vel ha kort til. ... 9437538[/snapback] Ok. Jeg las litt om det hos Norsk Televisjon og der står det at uten dekoder får man ikke inn noen kanaler... Skulle jo tro man kunne få inn gratiskanalene, men som sagt ikke i følge dem. Men er det feil? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ok. Jeg las litt om det hos Norsk Televisjon og der står det at uten dekoder får man ikke inn noen kanaler... Skulle jo tro man kunne få inn gratiskanalene, men som sagt ikke i følge dem. Men er det feil? 9437665[/snapback] Nja, det er jo iogforseg riktig, - du må jo kunne dekode MPEG-4. - men i prinsippet er jo produktet du linket til en dekoder uten kortleser. Det springende punktet er vel om du må ha programkort for å se NRK eller ikke, og det er jeg faktisk ikke sikker på ... Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Man kan se følgende kanaler uten programkort. Nrk 1, Nrk 2, Nrk 3, Tv 2 og en gratis kanal (tror de rullerer på den) Skal også komme en lokal kanal ved årsskifte som skal være gratis. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Man kan se følgende kanaler uten programkort.Nrk 1, Nrk 2, Nrk 3, Tv 2 og en gratis kanal (tror de rullerer på den) Skal også komme en lokal kanal ved årsskifte som skal være gratis. 9438035[/snapback] Spurte Creative sin support og her er svaret: "With regards to your issue, the Creative DVB-T Tuner & PVR doesn't deal with video compression at all, it only needs to receive a IEC/MCX 75/50 Ohm tv input signal, hence it needs to pickup the channels and that's it. You need to have a video codec pack if you need to video stream an MPEG4 format." Men betyr det da at jeg ikke kan bruke antenna her i landet? Eller fins det kodeker som jeg kan laste ned og da funker det? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Creative mener at du kan bruke den, og ha decoder på PCen som decoder MPEG4 strømmen (www.freecodec.com). Jeg er usikker på om dette funker eller om du "må" ha hardware decoder før maskinen liksom... Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Creative mener at du kan bruke den, og ha decoder på PCen som decoder MPEG4 strømmen (www.freecodec.com). Jeg er usikker på om dette funker eller om du "må" ha hardware decoder før maskinen liksom... 9450248[/snapback] Ok.. Skulle gjerne visst dette Liten vits å kjøpe den viss man trenger hardware decoder ja ... Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Creative mener at du kan bruke den, og ha decoder på PCen som decoder MPEG4 strømmen (www.freecodec.com). Jeg er usikker på om dette funker eller om du "må" ha hardware decoder før maskinen liksom... 9450248[/snapback] Ok.. Skulle gjerne visst dette Liten vits å kjøpe den viss man trenger hardware decoder ja ... 9451527[/snapback] Spurte Norsk Televisjon, og de svarte selvfølgelig bare at de ikke kan gå god for andre enn den ene tuneren de selv selger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå