DummeGaas Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg har installert Mandrake 9.0 og musepekeren sitter fast i øverste venstre hjørne. Det vil si, jeg kan fortsatt bruke musa, men jeg ser ikke hvor pekeren er. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Kroz Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Prøv å bruk en annen musedriver. Mener også at jeg hadde noe lignende problem med en microsoft mus, da skifta jeg et eller annet fra soft til hardware (eller omvendt) husker ikke hvor eller hva det er. Gå i konsollen ctrl+alt+f1-6 og skriv mousedrake Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Hva mener du med ctrl+alt+f1-6? Ctrl+alt+f1+6 eller Ctrl+alt+f1+f2+f3 osv? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Der finner du mange rare dyr som ligner på rosa elefanter med diiiiiiiiigre snabler! Og hvis du ikke passer deg så kommer de løpende ut av skjermen din og spiser deg opp til middag. Svar: console Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 trykk ctrl+alt+ enten f1, f2, f3, f4, f5, eller f6. skriv root + rootpassordet og gjør det du skal Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 OK... Skal se om det virker! Takk! Lenke til kommentar
sundsdal Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hvis du kjører gpm så kan det være en ide å fjerne denne før du starter x. Det kan oppstå en lang rekke mystiske problemer. gpm -k (GPM er det som gir det musestøtte i console) Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 GPM kan fungere som en repeater for X men da må noen linjer tweakes litt her og der i rc.gpm og XF86Config... Anbefaler å kverke den uansett... de fleste trenger ikke mus i console likevel... merk at jeg sa de fleste Har du intellimusen til Æmæsjj bruk IMPS/2 som driver og /dev/input/mice som "driver", da fungerer det kanon-bang, skal du ha scroll; legg inn dette i samme seksjon option buttons "5" option ZAxisMapping "4 5" okey? tenkte meg det....[/u][/b] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå