Gå til innhold

Turboneger & Marilyn Manson 18 Desember

me_andre

Anbefalte innlegg

Var diggbar lyd der xD Men syntes vokalene druknet i gitarene. Holdt man for ørene hørte man mye klarere vokalen. Det skuffet meg litt. Men bare synet av Manson var jo verdt turen uansett xD

Hørt om ørepropper?

Er jo det. Men hva oppnår han sånn egentlig med det? Berømmelse er jo en ting da.

Oppmerksomhet.

Det er mer provoserende enn å tegne en tegning av muhammed eller hvem det nå er folk reagerte så veldig på. Og dette gjør Manson hver konsert?

Sikkert. Og det støttes fra min side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg dro som sagt for å se Turbo, men ble og så på Manson også (i motsetning til noen andre jeg kjenner som dro rett etter Turbo). Jeg er ikke noen Manson fan akkurat, men det gikk greit. Jeg synes han gikk litt over grensen da han brannt bibelen...

Ja for her i landet tar vi kristendom og religion SÅ alvorlig!

Du gjør vell ikke det, men finnes tross allt kristne regligiøse mennesker her i Norge også. Selv er jeg ikke veldig kristen, men jeg har lært meg å respektere religioner. Bibelen er en hellig bok som betyr svært mye for noen mennesker og da er det ikke rart at jeg reagerer på at han brenner den på scenen. Så vidt jeg vet er blasfemi straffbart i Norge, og ja, det er forskjell på blasfemi og ytringsfrihet.

Og når du sier at man ikke tar religion alvorlig i Norge, så gjør vi faktisk det, men Manson pleier å brenne bibelen på scenen samtidig som han ikke er norsk. Hvis for eksempel Turboneger hadde gjort det samme (det ville de aldri gjort da Hertis er kristen), da hadde Media laget en stor sak ut av det. Det viser bare at det er amerikanerene som ikke tar religion så alvorlig, og at det er de norske mediene som tar religion alvorlig.

Lenke til kommentar
Jeg var der... Følte meg ikke helt hjemme blandt alle emoene som var helt i hundre når manson kom :p Dro hjem etter et par sanger jeg.

hehe, nei :p skrattet litt da Hank kom med følgene komentar "Jeg har aldri sett så mange brudekjoler og oppkuttede armer i hele mitt liv som jeg har gjort på denne turneen her", tviler ikke

Lenke til kommentar
Jeg dro som sagt for å se Turbo, men ble og så på Manson også (i motsetning til noen andre jeg kjenner som dro rett etter Turbo). Jeg er ikke noen Manson fan akkurat, men det gikk greit. Jeg synes han gikk litt over grensen da han brannt bibelen...

Ja for her i landet tar vi kristendom og religion SÅ alvorlig!

Du gjør vell ikke det, men finnes tross allt kristne regligiøse mennesker her i Norge også. Selv er jeg ikke veldig kristen, men jeg har lært meg å respektere religioner. Bibelen er en hellig bok som betyr svært mye for noen mennesker og da er det ikke rart at jeg reagerer på at han brenner den på scenen. Så vidt jeg vet er blasfemi straffbart i Norge, og ja, det er forskjell på blasfemi og ytringsfrihet.

Og når du sier at man ikke tar religion alvorlig i Norge, så gjør vi faktisk det, men Manson pleier å brenne bibelen på scenen samtidig som han ikke er norsk. Hvis for eksempel Turboneger hadde gjort det samme (det ville de aldri gjort da Hertis er kristen), da hadde Media laget en stor sak ut av det. Det viser bare at det er amerikanerene som ikke tar religion så alvorlig, og at det er de norske mediene som tar religion alvorlig.

Turbonegro har ett oppnedkors på scenen i form av det norske flagget! :ohmy:

Lenke til kommentar

For det første så gjør de det ironisk, for det andre så kan du velge selv hva du synes er værst av å henge et norskt flag opp ned eller å brenne en hellig bok. For det tredje er ikke det noe Turboneger gjør hver konsert, men bare noe de har gjort.

Uansett går det ikke veldig innpå meg at Manson brannt bibelen på scenen i det hele tatt. Det eneste jeg ønsker å si er at jeg forstår at det kan bli oppstyr av det. Turboneger har også provosert, men de har i hvert fall ikke brennt bibelen på scenen. Jeg vet det er en del av imaget til Manson, og han kan få lov til å fortsette med det for min del, men da må både han, bandet og fansen regne med reaksjoner.

Lenke til kommentar

Oppnedkors i flagget. Som i at norge er et antikristent land? :p

Haha. Å brenne en bibel på scena er ikke ille. Hellig bok? Hellig bok? Mener du virkelig at boka, dvs det papirværket som i tillegg en av verdens rikeste menn tjener enormt mye på hver dag, er hellig? Hvis du har en relligion og en mening, så er det meningen din, tankegangen din og hva du vet; som burde føles hellig. Hvis troen din er så svak at den svekkes av noe slikt burde du kanskje se deg om etter noe annet å tro på. Hvis ikke troen din blir svekket av noe slikt hvorfor blir du provosert av det? Det er en kopi av en kopi av en kopi av en kopi, osv.

Lenke til kommentar

For det første så gjør de det ironisk, for det andre så kan du velge selv hva du synes er værst av å henge et norskt flag opp ned eller å brenne en hellig bok. For det tredje er ikke det noe Turboneger gjør hver konsert, men bare noe de har gjort.

Uansett går det ikke veldig innpå meg at Manson brannt bibelen på scenen i det hele tatt. Det eneste jeg ønsker å si er at jeg forstår at det kan bli oppstyr av det. Turboneger har også provosert, men de har i hvert fall ikke brennt bibelen på scenen. Jeg vet det er en del av imaget til Manson, og han kan få lov til å fortsette med det for min del, men da må både han, bandet og fansen regne med reaksjoner.

Ikke bare regner de med det. De ønsker det.

Lenke til kommentar
Oppnedkors i flagget. Som i at norge er et antikristent land? :p

Haha. Å brenne en bibel på scena er ikke ille. Hellig bok? Hellig bok? Mener du virkelig at boka, dvs det papirværket som i tillegg en av verdens rikeste menn tjener enormt mye på hver dag, er hellig? Hvis du har en relligion og en mening, så er det meningen din, tankegangen din og hva du vet; som burde føles hellig. Hvis troen din er så svak at den svekkes av noe slikt burde du kanskje se deg om etter noe annet å tro på. Hvis ikke troen din blir svekket av noe slikt hvorfor blir du provosert av det? Det er en kopi av en kopi av en kopi av en kopi, osv.

Du burde kanskje lese innleggene mine i denne tråden før du prøver å diskutere med meg. Hvis ikke du forstår at folk kan bli provosert av det, er det du som har problemer. Det provoserte ikke meg heller, men jeg reagerte på at han gjorde det. Du skjønner kanskje ikke heller at det ble opptøyer da han danske tegneren tegnet Mohammed som en terrorist? Jeg synes også at flere ekstremt troene muslimer overreagerte på dette, men jeg gidder ikke gå ut og si at det er latterlig. Jeg respekterer troen deres og måten de reagerte på. Mohammed er hellig for dem akkurat som bibelen er hellig for mange kristne.

Og tilslutt, det er ikke jeg som har bestemt at bibelen er hellig... Selv er jeg ikke noe særlig religiøs i det hele tatt. Jeg bare viser forståelse i motsetning til deg:

Haha. Å brenne en bibel på scena er ikke ille. Hellig bok? Hellig bok?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...