Gå til innhold

Får ikke PC på internett

Anbefalte innlegg

Har installert win2000 på to PCer. Har kabel-bredbånd, og når jeg plugger kabelen i nettverkskortet lyser det grønt og alt ser ut til å være i orden. Problemet er at jeg ikke kommer på nett. Hva kan det være? Har aldri opplevd dette før. Gjelder begge PCene. Har prøvd forskjellige nettverkskort jeg vet virker. Kan noen være så snille og hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverkskortet mottar automatisk. Wizard-fremgang: Network and Dial-up connections > make new connection > next. Kommer fem valg: 1) Dial-up private network 2) Dial-up to the internet 3) Connect through a private network througt the Internet 4) Accept incominh connections 5) Connect directly to another computer. Savner et valg om bredbånd.. Hvorfor er ikke det der?

Lenke til kommentar
Nettverkskortet mottar automatisk. Wizard-fremgang: Network and Dial-up connections > make new connection > next. Kommer fem valg: 1) Dial-up private network 2) Dial-up to the internet 3) Connect through a private network througt the Internet 4) Accept incominh connections 5) Connect directly to another computer. Savner et valg om bredbånd.. Hvorfor er ikke det der?

du må velge "dial-up to the internet", da tror jeg nok det kommer opp noen valg om bredbånd/broadband

Lenke til kommentar

Om du får IP-adresse, subnettmaske og gateway fra routeren via DHCP så må du stille inn hvilken tilkobling du har under "Alternativer for Internett" enten på kontrollpanelet eller under verktøy i IE.

Under tilkoblinger starter du tilkoblings veiviseren og på den første siden du får opp er det et valg om at du skal bruke internett via LAN (nederst).

Ellers kan du også sette noen LAN instillinger nederst på Tilkoblingssiden.

Arcade

Lenke til kommentar

Har prøvd "alt" nå.. Hvis jeg skriver ipconfig /release får jeg: "All adapters bound to DHCP do not have DHCP-adresses. The adresses were automatically configured and can not released". Prøver jeg ipconfig /renew får jeg: The following error occured when renewing Local Area Connection 3: DHCP Server unreachable". Setter jeg kabelen tilbake i denne PCen, er jeg på nett etter to sek.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet når jeg fikk adsl...

Det viste seg at nettverkskortet mitt som alltid har virka hadde gårtt i stykker, selv om det lyste hele tida...

Så la jeg inn et nytt kort og da virket det fint med engang :) lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...