Gå til innhold

Test av Canon EOS 40D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i frykt for for OT og lignende så tar jeg sjansen, det kan virke som om denne tråden har gått over til en generell 40D-tråd.

 

DER var 40D bestilt. Pakke over natten, men fortsatt tar det for lang tid!

 

*gledesbrøl*

9511528[/snapback]

 

Hadde ikke du en Sigma?

9513690[/snapback]

Mulig han har noe optikk fra Sigma, men jeg kan ikke huske å ha lest noe om Sigma SD9/10 eller SD14 i forbindelse med stoners.

Lenke til kommentar
i frykt for for OT og lignende så tar jeg sjansen, det kan virke som om denne tråden har gått over til en generell 40D-tråd.

 

DER var 40D bestilt. Pakke over natten, men fortsatt tar det for lang tid!

 

*gledesbrøl*

9511528[/snapback]

Hvor mye endte det på fiks ferdig? Jeg kan få 40D med 28-135-objektiv på døren for omtrent 7700,- NOK. Hmmm... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg skal til Japan nå. Er 9000 for 40D med 18-85kit linse ok? Hvor bra er denne KIT linsa?

18-55 eller 17-85? 9000 for 40D er en bra pris uansett, men med 17-85 er det et virkelig røverkjøp! Hvis det er det ordinære 18-55-kitobjektivet er det ganske greit hvis du har fått et av de bedre eksemplarene i serien, men nokså dårlig dersom du har uflaks. 17-85 er jevnt over bedre, men er også plaget med stor produktvariasjon...
Lenke til kommentar
i frykt for for OT og lignende så tar jeg sjansen, det kan virke som om denne tråden har gått over til en generell 40D-tråd.

 

DER var 40D bestilt. Pakke over natten, men fortsatt tar det for lang tid!

 

*gledesbrøl*

9511528[/snapback]

Hvor mye endte det på fiks ferdig? Jeg kan få 40D med 28-135-objektiv på døren for omtrent 7700,- NOK. Hmmm... :hmm:

9517837[/snapback]

 

Er det tjuvgods, eller?

Lenke til kommentar
Jeg skal til Japan nå. Er 9000 for 40D med 18-85kit linse ok? Hvor bra er denne KIT linsa?

9518188[/snapback]

 

vil tru at dette er 400d og ikkje 40d, med mindre du får kameraet til innkjøpspris eller noko...

9518255[/snapback]

 

Det er 40D. Se prisen på denne web-shoppen.

188000 yen. er vel ca 9200 kr.

Lenke til kommentar
i frykt for for OT og lignende så tar jeg sjansen, det kan virke som om denne tråden har gått over til en generell 40D-tråd.

 

DER var 40D bestilt. Pakke over natten, men fortsatt tar det for lang tid!

 

*gledesbrøl*

9511528[/snapback]

Hvor mye endte det på fiks ferdig? Jeg kan få 40D med 28-135-objektiv på døren for omtrent 7700,- NOK. Hmmm... :hmm:

9517837[/snapback]

 

7700 levert på døra? Litt nysgjerrig på hvilken forhandler dette er.

Lenke til kommentar
Siden PJ presiserer NOK så er det ikke helt utenkelig at prisen stammer fra en butikk i utlandet, sannsynligvis USA. Kanskje PJ ikke tar mva med i beregningen?

9519021[/snapback]

 

Det er prisen i en butikk nær en bedrift jeg skal besøke i japan.

Det jeg egentlig lurer på, er hvor bra KIT objektivet er (17-85).

Er det et OK objektiv når jeg ikke har noen fra før?

Lenke til kommentar
Det er prisen i en butikk nær en bedrift jeg skal besøke i japan.

Det jeg egentlig lurer på, er hvor bra KIT objektivet er (17-85).

Er det et OK objektiv når jeg ikke har noen fra før?

Får du et bra eksemplar, gjør det en hederlig jobb, og du vil klare deg med det til det aller meste. Største svakheten er lysstyrken, men i kombinasjon med en ekstern blitz innendørs eller supplere med litt lyssterk fastoptikk etter hvert, vil du klare deg lenge med det. Det har sine fordeler, med stort brennviddeomfang og bildestabilisator.

 

Bare vær klar over at det er nokså stor produktvariasjon på det, så du risikerer å få et dårlig eksemplar, og reklamasjon til Japan trenger ikke være enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Siden PJ presiserer NOK så er det ikke helt utenkelig at prisen stammer fra en butikk i utlandet, sannsynligvis USA. Kanskje PJ ikke tar mva med i beregningen?

9519021[/snapback]

 

Det er prisen i en butikk nær en bedrift jeg skal besøke i japan.

Det jeg egentlig lurer på, er hvor bra KIT objektivet er (17-85).

Er det et OK objektiv når jeg ikke har noen fra før?

9519231[/snapback]

Til den prisen er det ingenting å utsette på 40D med 17-85. løp og kjøp!

Lenke til kommentar
i frykt for for OT og lignende så tar jeg sjansen, det kan virke som om denne tråden har gått over til en generell 40D-tråd.

 

DER var 40D bestilt. Pakke over natten, men fortsatt tar det for lang tid!

 

*gledesbrøl*

9511528[/snapback]

Hvor mye endte det på fiks ferdig? Jeg kan få 40D med 28-135-objektiv på døren for omtrent 7700,- NOK. Hmmm... :hmm:

9517837[/snapback]

 

7700 levert på døra? Litt nysgjerrig på hvilken forhandler dette er.

9518638[/snapback]

Hehe, B&H Photo. For de som ikke tror meg; her er regnestykket:

 

$1499.95 + $18.25 - $150 x (gårdsdagens dollarkurs) = 7705.7024 NOK.

 

Ser Fotovideo skal ha over 16K hvis du kjøper disse separat (40D + 28-135)... :tease:

Endret av krwl
Lenke til kommentar
Hehe, B&H Photo. For de som ikke tror meg; her er regnestykket:

 

$1499.95 + $18.25 - $150 x (gårdsdagens dollarkurs) = 7705.7024 NOK.

 

Ser Fotovideo skal ha over 16K hvis du kjøper disse separat (40D + 28-135)... harhar.gifHehe, B&H Photo.

 

Du må legge til merverdiavgift og beløpet blir da kr. 9.600,-.

Uansett, mye penger å spare....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...