Gå til innhold

Test av Canon EOS 40D


Anbefalte innlegg

Gøy å lese alle disse gode kommentarene og testene, for jeg har foråndsbestilt meg 40D og oppgraderer nå fra 10D. Gleder meg? Yepp... :D

9478912[/snapback]

 

Jeg har hatt 10D i flere år før jeg gikk over til 20D...og la meg si det med en gang; når du nå hopper på 40D er du inne for en real(!) oppgradering.

Først og fremst hva hastighet (i RAW) og støynivå angår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
han må ha sett kun på oppløsningskartet.

9480229[/snapback]

I samme gode tradisjon som Ken Rockwells "tester av utstyr jeg aldri har brukt". Det finnes desverre flere av dem enn man tror, er jeg redd.

9480271[/snapback]

 

wtf..ser ut som siden er bombet bort. Uansett, skønner ikke hvorfor du drar frem denne PM. Du mener han har testet et kamera utifra spesifikasjonene?

 

Jeg betviler ikke et sekund at bildekvaliteten er 'much better' enn 20D utifra sammenligningen som var fremvist. 400D kjenner jeg ikke til.

9480340[/snapback]

Det jeg reagerer på er at testeren klart indikerer at 400D er mye bedre enn 20D på støy og detaljer i skyggeområder. Les den delen av testen på nytt.

Det var forresten ikke min idè at han har testet kamera ut fra specs, det var turnipkongens utsagn. Jeg bare laget en humoristisk kommentar på hans kommentar.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Det jeg reagerer på er at testeren klart indikerer at 400D er mye bedre enn 20D på støy og detaljer i skyggeområder. Les den delen av testen på nytt.

Det var forresten ikke min idè at han har testet kamera ut fra specs, det var turnipkongens utsagn. Jeg bare laget en humoristisk kommentar på hans kommentar.

9480840[/snapback]

 

Ok, Jeg prøvde å gå inn på testen igjen, men da så det som sagt ut som hele nettstedet var nede...

 

(KR-poeng tatt ;) )

Jeg har ikke tatt meg bryet med å studere 400D i detalj, men f.eks iflg Digit.no er det praktiskt talt ikke mulig å skille den fra 30D hva bildestøy angår. Og 30D er i praksis lik 20D på dette området, så da skal jeg være enig i at denne setningen faller litt merkverdig; "Image quality of the 40D is much better than that of the 20D and slightly better (shadow detail, smoothness of image , less noise) than that of the 400D".

 

Imildlertid skal det vel ikke være tvil om at bildekvaliteten er godt forbedret fra 20D, og det er vel hovedpoenget ;)

Lenke til kommentar

Det var forresten ikke min idè at han har testet kamera ut fra specs, det var turnipkongens utsagn.

9480840[/snapback]

 

har eg sagt det? snakka om oppløsning i stad eg da, ikkje specs,,,

9480885[/snapback]

Specs schmecks (jeg digger disse ordspillene). Du skrev vel oppløsningskart eller noe slik, men det er jo også specs (sist gang jeg sjekket). Er det så viktig da?

Lenke til kommentar
Gøy å lese alle disse gode kommentarene og testene, for jeg har foråndsbestilt meg 40D og oppgraderer nå fra 10D. Gleder meg? Yepp... :D

9478912[/snapback]

 

Jeg har hatt 10D i flere år før jeg gikk over til 20D...og la meg si det med en gang; når du nå hopper på 40D er du inne for en real(!) oppgradering.

Først og fremst hva hastighet (i RAW) og støynivå angår.

9480371[/snapback]

 

Jeg oppgraderte helt fra 300D - DET var forskjell det. Fullstendig HERRRRLIG!!

 

Hastigheten er virkelig enorm, og åpner for muligheter til å få tak i riktige ansiktsuttrykker i folk og dyr ved at man bare fyrer løs :D

 

Så har man hastighet i å bla i bildene på kameraet. 300D'en var forferdelig på dette - laaaang ventetid mellom hvert bilde. Nå kommer bildene instant når jeg snurrer på tommelhjulet (bruker Sandisk Extreme III). Masse annet bra også, men jeg tar ikke avhandlingen nå....

Lenke til kommentar

Jeg synes det ser bra ut disse foreløpige testene , de siste bildene jeg har sett med ISO 3200 ser jo meget brukbare ut , selv om jeg ikke er noen høy ISO fanatiker.

Tanken på å bytte 30Den min allerede nå kommer og går , ser folk selger brukte 30Der til 5-6000,- og da trenger jeg bare 4-5000,- for å bytte :)

Men samtidig er jeg 40 år :ohmy: i mai neste år og har gavekort hos Fotovideo som ønske fra alle :cool:

Og når i tillegg en høyst sannsynlig oppgradering av dagens 5D kommer til våren , så må jeg klare å vente med bytte til mai neste år.

Ser for meg en 5D MarkII eller en 3D og 24-105mm hengende rundt halsen til neste sommer :love:

Sammen med mine 17-40mm f4 og 70-200mm f 2.8 blir det jo bare :love::love:

Må klare å holde meg på matten nå :D

Lenke til kommentar
fannt en ny test, beste eg har sett til nå:

 

cameralabs

9481322[/snapback]

 

Grei test og 40D er nok et bra kamera, men ble litt deprimert av å se hvor mye bedre bilder 5D tok - rett ut av kameraet.

9484607[/snapback]

 

Nå er det vel kun Canon 1DsMkII som har gjort det bedre enn 5D på tester. Selv Nikon D2X blir slått av 5D på bildekvalitet, så det er vel ikke veldig overaskende at 40D ikke når opp....

 

Det blir mer interessant å sammenligne med andre 10Mp cropkameraer og Nikon D300.

Lenke til kommentar
fannt en ny test, beste eg har sett til nå:

 

cameralabs

9481322[/snapback]

 

Grei test og 40D er nok et bra kamera, men ble litt deprimert av å se hvor mye bedre bilder 5D tok - rett ut av kameraet.

9484607[/snapback]

 

Nå er det vel kun Canon 1DsMkII som har gjort det bedre enn 5D på tester. Selv Nikon D2X blir slått av 5D på bildekvalitet, så det er vel ikke veldig overaskende at 40D ikke når opp....

 

Det blir mer interessant å sammenligne med andre 10Mp cropkameraer og Nikon D300.

9484702[/snapback]

 

Du mener vel andre 12 mp kameraer?

Den høye bildekvaliteten skyldes nok ikke bare de 2 mp ekstra , men heller den store FF CMOS brikken.

Da tror jeg man bør sammenligne bildekvaliteten fra ny D3 i stedet for D300.

Når ny 5D kommer med raskere DigitIII prossessor og 14 bit så blir nok bildekvaliteten enda råere.

Morsomme tider vi går i møte hva :thumbup:

Lenke til kommentar

Til info: Bestilte nettopp Canon EOS 40D hos Broadway Photo i USA. Pris 6200.- Kursen er jo så bra nå :!:  :!:  :!:

JC

9478522[/snapback]

 

 

Da har du gjort en generaltabbe, Broadway photo er et velkjent firma, som man virkelig må sky som pesten....

9479557[/snapback]

 

Hmmm, har kjøpt min 20d og en del linser derfra uten at det har vært noe problem....vi får se når det dukker opp.

Lenke til kommentar
fannt en ny test, beste eg har sett til nå:

 

cameralabs

9481322[/snapback]

 

Grei test og 40D er nok et bra kamera, men ble litt deprimert av å se hvor mye bedre bilder 5D tok - rett ut av kameraet.

9484607[/snapback]

 

Nå er det vel kun Canon 1DsMkII som har gjort det bedre enn 5D på tester. Selv Nikon D2X blir slått av 5D på bildekvalitet, så det er vel ikke veldig overaskende at 40D ikke når opp....

 

Det blir mer interessant å sammenligne med andre 10Mp cropkameraer og Nikon D300.

9484702[/snapback]

 

Du mener vel andre 12 mp kameraer?

Den høye bildekvaliteten skyldes nok ikke bare de 2 mp ekstra , men heller den store FF CMOS brikken.

Da tror jeg man bør sammenligne bildekvaliteten fra ny D3 i stedet for D300.

Når ny 5D kommer med raskere DigitIII prossessor og 14 bit så blir nok bildekvaliteten enda råere.

Morsomme tider vi går i møte hva :thumbup:

9484869[/snapback]

 

Nei, siden det er først og fremst 40D det er snakk om.

Lenke til kommentar
fannt en ny test, beste eg har sett til nå:

 

cameralabs

9481322[/snapback]

 

Grei test og 40D er nok et bra kamera, men ble litt deprimert av å se hvor mye bedre bilder 5D tok - rett ut av kameraet.

9484607[/snapback]

 

Nå er det vel kun Canon 1DsMkII som har gjort det bedre enn 5D på tester. Selv Nikon D2X blir slått av 5D på bildekvalitet, så det er vel ikke veldig overaskende at 40D ikke når opp....

 

Det blir mer interessant å sammenligne med andre 10Mp cropkameraer og Nikon D300.

9484702[/snapback]

 

Du mener vel andre 12 mp kameraer?

Den høye bildekvaliteten skyldes nok ikke bare de 2 mp ekstra , men heller den store FF CMOS brikken.

Da tror jeg man bør sammenligne bildekvaliteten fra ny D3 i stedet for D300.

Når ny 5D kommer med raskere DigitIII prossessor og 14 bit så blir nok bildekvaliteten enda råere.

Morsomme tider vi går i møte hva :thumbup:

9484869[/snapback]

 

Nei, siden det er først og fremst 40D det er snakk om.

9484972[/snapback]

 

Ok.

Jeg tenkte at det er stor sannsynlighet for at det ikke finnes så mye bedre bildekvalitet å hente fra andre 10mp kameraer enn 40D pr. dags dato.

Og Nikon D300 har jo 12 mp.

Derfor gikk jeg utifra at du mente 12 mp kameraer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...