Gå til innhold

Test av Canon EOS 40D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette ser jo bra ut :thumbup:

 

Forstår at 40D er større enne 20/30D, men hvor mye større ? Det var størrelsen som var viktigst for meg når jeg valgte 30D i stedet for Nikon D200 da jeg synes D200 var en stor klump i forhold. 40D har vel ikke blitt like stor som D200 ?

9470458[/snapback]

 

Millimetermålene på de forskjellige kameraene finner du nok på DPreview i alle fall.

Lenke til kommentar
Og for ordens skyld, Nikkun D200 14.7 x 11.3 x 7.4 cm (b x h x d) og 920g

9470664[/snapback]

Så er det også et vesentlig poeng at grepet og følelsen kan være hell forskjellig selv om de oppgitte fysiske målene er like. Ta f.eks. D40 og 400D, som har nesten identiske mål, men det er likevel stor forskjell i grepene.

 

Så 40D kan føles ganske annerledes ut, selv om det knapt er forskjeller i de fysiske målene, bare ved å ha andre proporsjoner i grepet f.eks.

Lenke til kommentar
Ny review av 40D. Bob Atkins.

 

http://www.bobatkins.com/photography/digit...D_review_1.html

9469143[/snapback]

 

I testingen på høy ISO skriver han en del om High ISO Noise Reduction. Jeg lurer på: man bør vel ikke ha denne på når man tar bilder i RAW og skal fikse støyen i ettertid f.eks. med Noise Ninja?

 

Jeg har fått akseptable resultater med ISO 1600 og etterbehandling med Noise Ninja i Bibble, men da med High ISO Noise Reduction slått av (på mitt nye 40D).

Endret av FnoFFen
Lenke til kommentar
Dyptgående tester er vel ikke ute enda, men en av de mer seriøse aktørene der ute, William Castleman, har tatt en kikk på 40D.

 

Dette er hans konklusjon:

-Image quality of the 40D is much better than that of the 20D and slightly better (shadow detail, smoothness of image , less noise) than that of the 400D (Digital rebel XTi)

-Live preview and remote capture with excellent EOS Utility software make the 40D excellent for use in photomicroscopy.

-40D Autofocus is much faster and tracking is more accurate than that of the 20D

-Low light focus function of the 40D is greatly improved over the 20D

 

Og i tillegg...

 

-The 40D shutter/mirror action is much quieter than that of the 20D (even without using preview mode)

-The 40D has much less autofocus error than does either the 20D or XTi

-The 40D viewfinder is much brighter and clearer than that of the 20D and XTi (This is especially noticeable when you view your subject through an angle finder)

-Faster frame rate and autofocus is going to make the 40D a much better camera for shooting action than the 20D was

 

 

Så at dette er en solid oppgradering fra 20D/30D er det liten tvil om. Ser ikke ut som 20D er noe match i det hele tatt. Og jeg som har vært så fornøyd med 20D, med noen unntak....Hmm ;)

 

http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/40D/index.htm

9462610[/snapback]

 

Dette her høres jo bare positivt ut. Nesten så jeg har lyst til å oppgradere selv om jeg ikke har planer om det. Jeg regner med at man kan bytte ut 20D i teksten med 30d da disse modellene er tilnærmet identiske.

9462990[/snapback]

 

Til info: Bestilte nettopp Canon EOS 40D hos Broadway Photo i USA. Pris 6200.- Kursen er jo så bra nå :!: :!: :!:

JC

Lenke til kommentar
Dyptgående tester er vel ikke ute enda, men en av de mer seriøse aktørene der ute, William Castleman, har tatt en kikk på 40D.

 

Dette er hans konklusjon:

-Image quality of the 40D is much better than that of the 20D and slightly better (shadow detail, smoothness of image , less noise) than that of the 400D (Digital rebel XTi)

-Live preview and remote capture with excellent EOS Utility software make the 40D excellent for use in photomicroscopy.

-40D Autofocus is much faster and tracking is more accurate than that of the 20D

-Low light focus function of the 40D is greatly improved over the 20D

 

Og i tillegg...

 

-The 40D shutter/mirror action is much quieter than that of the 20D (even without using preview mode)

-The 40D has much less autofocus error than does either the 20D or XTi

-The 40D viewfinder is much brighter and clearer than that of the 20D and XTi (This is especially noticeable when you view your subject through an angle finder)

-Faster frame rate and autofocus is going to make the 40D a much better camera for shooting action than the 20D was

 

 

Så at dette er en solid oppgradering fra 20D/30D er det liten tvil om. Ser ikke ut som 20D er noe match i det hele tatt. Og jeg som har vært så fornøyd med 20D, med noen unntak....Hmm ;)

 

http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/40D/index.htm

9462610[/snapback]

 

Dette her høres jo bare positivt ut. Nesten så jeg har lyst til å oppgradere selv om jeg ikke har planer om det. Jeg regner med at man kan bytte ut 20D i teksten med 30d da disse modellene er tilnærmet identiske.

9462990[/snapback]

 

Til info: Bestilte nettopp Canon EOS 40D hos Broadway Photo i USA. Pris 6200.- Kursen er jo så bra nå :!: :!: :!:

JC

9478522[/snapback]

 

Er den prisen inkl mva og frakt ? :ohmy:

Lenke til kommentar

Til info: Bestilte nettopp Canon EOS 40D hos Broadway Photo i USA. Pris 6200.- Kursen er jo så bra nå :!:  :!:  :!:

JC

9478522[/snapback]

 

 

Da har du gjort en generaltabbe, Broadway photo er et velkjent firma, som man virkelig må sky som pesten....

9479557[/snapback]

Jepp. http://blogs.mercurynews.com/consumeractio...am_artists.html

 

Skal man handle fra andre enn B&H eller Adorama i USA, så må man alltid Google dem for brukererfaringer. Utrolig mye svindel der ute.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke betvile noens seriøsitet, men "-Image quality of the 40D is much better than that of the 20D and slightly better (shadow detail, smoothness of image , less noise) than that of the 400D (Digital rebel XTi)" virker ganske rart. Når fikk 400D bedre støyegenskaper og skyggedetaljer enn 20D, slik han antyder i dette sitatet? Glatt er nok 400D, siden mer mp betyr mindre kontrast (jfr sammenligningen med 350D på DPreview). Støy og skyggedetaljer tviler jeg alvorlig på er så bra på 400D, ut fra sammenligninger med forgjengeren som jeg har sett. Mulig at testeren bare har formulert seg litt klønete, men hvordan kan 40D være litt bedre enn 400D på støy, når ham mener at det er mye bedre enn 20D i samme disiplin?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke betvile noens seriøsitet, men "-Image quality of the 40D is much better than that of the 20D and slightly better (shadow detail, smoothness of image , less noise) than that of the 400D (Digital rebel XTi)" virker ganske rart. Når fikk 400D bedre støyegenskaper og skyggedetaljer enn 20D, slik han antyder i dette sitatet? Glatt er nok 400D, siden mer mp betyr mindre kontrast (jfr sammenligningen med 350D på DPreview). Støy og skyggedetaljer tviler jeg alvorlig på er så bra på 400D, ut fra sammenligninger med forgjengeren som jeg har sett. Mulig at testeren bare har formulert seg litt klønete, men hvordan kan 40D være litt bedre enn 400D på støy, når ham mener at det er mye bedre enn 20D i samme disiplin?

9479698[/snapback]

 

han må ha sett kun på oppløsningskartet.

Lenke til kommentar
han må ha sett kun på oppløsningskartet.

9480229[/snapback]

I samme gode tradisjon som Ken Rockwells "tester av utstyr jeg aldri har brukt". Det finnes desverre flere av dem enn man tror, er jeg redd.

9480271[/snapback]

 

wtf..ser ut som siden er bombet bort. Uansett, skønner ikke hvorfor du drar frem denne PM. Du mener han har testet et kamera utifra spesifikasjonene?

 

Jeg betviler ikke et sekund at bildekvaliteten er 'much better' enn 20D utifra sammenligningen som var fremvist. 400D kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...