Gå til innhold

Maskinen restarter seg.


slakken

Anbefalte innlegg

Har fått et problem med ny maskin til en kamerat.

Den restarter seg etter en stund i windows. Dette skjer kun når det kjøres programmer. Har ikke tullet med noe i BIOS. Den er default. Vi har kun endret Enable 4 x AGP. For å sikre oss mot at det ikke er noe IRQ-prob. har vi kun grafikk-kort i. Onboard lydkort er disablet.

 

Asus A7M 266 amd761

Duron 800(mens vi venter på Athlon XP 1600)

Asus v7100 GeForce 2 MX 400

128 Mb DDR 2100

 

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-02 23:50, slakken skrev:

Har fått et problem med ny maskin til en kamerat.

Den restarter seg etter en stund i windows. Dette skjer kun når det kjøres programmer. Har ikke tullet med noe i BIOS. Den er default. Vi har kun endret Enable 4 x AGP. For å sikre oss mot at det ikke er noe IRQ-prob. har vi kun grafikk-kort i. Onboard lydkort er disablet.


Asus A7M 266 amd761

Duron 800(mens vi venter på Athlon XP 1600)

Asus v7100 GeForce 2 MX 400

128 Mb DDR 2100


Noen som kan hjelpe??


 

Tja, hva med temperaturer, PSU og OS? Blir det for varmt her og der, så kan dette føre til slike problemer. (CPU / systemtemp). Om poweret (PSU) er for dårlig, kan også dette være en årsak. Hvilket OS bruker du? W.98 / XP?

Fint om du legger ut noen "hard facts" om dette, da er det ofte lettere å stille en diagnose!

Lenke til kommentar

Ja, vi må få med alt:

Kjører Win XP.

Etter at den har restartet seg gikk jeg rett i BIOS og da var tempen 25(system) og 33(CPU)

Strømforsyningen er 300w( skulle vel være nok til Duron 800?)

Opplevde restart i spill(colin mc rae og Hearts) internett.

Håper jeg har fått med alt nå :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 00:04, slakken skrev:

Ja, vi må få med alt:

Kjører Win XP.

Etter at den har restartet seg gikk jeg rett i BIOS og da var tempen 25(system) og 33(CPU)

Strømforsyningen er 300w( skulle vel være nok til Duron 800?)

Opplevde restart i spill(colin mc rae og Hearts) internett.

Håper jeg har fått med alt nå :smile:


 

Hm, da blir jeg nok svar skyldig! "Alt" skulle jo tilsi at dette burde gått som varm kniv i smør!?

Det jeg kan foreslå, er at du setter AGP til 2x eller AUTO i BIOS, men det har du kanskje prøvd allerede?

 

Men som "extreme" sier; en BIOS-flash kan kanskje gjøre susen?

 

Leser med interesse at du kjører CMR. Er det CMR2 du bruker? Sjøl er jeg ikke i nærheten av å få det på plass, tiltross for adskillige forsøk :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-01-03 00:56 ]

Lenke til kommentar

Det er CMR 2 det går i, ja. Har ikke hatt pes med å få det til. Megabra spill, enormt i nettverk. Hva mener du med å få det på plass, er det spilling eller installering?

 

Har ikke anledning til å teste dette(er på jobb), men kan det være at default CPU-spenning er for liten?

Vi har forresten tenkt å prøve å flashe BIOS uansett, men har ikke fått det til pga defekt floppy.

Lenke til kommentar

Vel...

 

Det går an å slå av funksjonen med at XP restarter ved "critical error"... kopierte dette fra http://www.tweakxp.com

 

Since Microsoft has worked so hard to make this version "the most stable ever," then this tweak is not needed. However, I am fairly sure that they have not perfected millions of lines of code in less than a year. Below you will discover how to turn the auto reboot feature on and off. This allows your computer to instantly reboot upon a system fault. (The blue screen)

 

Start Regedit. If you are unfamiliar with regedit please refer to our FAQ on how to get started.

Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCrashControl

Select AutoReboot from the list on the right.

Right on it and select Modify.

Change the value to 0 to disable and 1 to enable.

Reboot your computer.

 

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 01:43, jan rune skrev:

det kan jo alltids hende det er Nvidia driveren din, jeg hadde samme problemet når jeg spilte.. alt enten hengte seg opp eller plutselig så reootet maskinen...

etter jeg la inn version 22.81 funker alt sammen bra..


 

Kjører 23.11 . Er det noe galt med denne? Tenket at den siste var best. Burde kanskje prøve de originale fra Asus??

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 00:17, extreme skrev:

Hørtes ut som en vanlig AMD feil det her. Prøv og flash bios til nyeste versjon og sjekk om rammen er kurant.


 

hehe....tror nok snarere det er Via chipsete som lager krøll.

 

http://www.viahardware.com kan du laste ned de siste 4in1 driverene. Siste version er for tiden 4.37 Noen har hatt problemer med de, andre sier de funker bedre.

 

Btw. får ikke du en logfil fra rebooten du kan lese? Kanskje det står noen hint der

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: picachu på 2002-01-03 13:03 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: picachu på 2002-01-03 13:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...