RocketArena Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Heisann. Saken er den at jeg har 2 forskjellige adsl modemer, første fikk jeg når jeg kjøpe den kjappeste adsl linja Telenor kunne tilby (1024/256) rundt år 2000, det heter så mye som: "Alcatel speedtouch home" Modem nr 2 heter: "Speedtouch 546 t2" Her om dagen testet jeg det gamle modemet bare for morro skyld for å sjekke om det enda var liv i det, til min store overraskelse så jeg at jeg hadde mellom 3-5ms bedre ping til samtlige servere enn med det nye modemet. Syns det virker ganske rart at det skal være så stor forskjell mellom 2 modemer, dette kan da umulig være normalt eller ? Gi beskjed tilbake viss du har opplevd noe lingende. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Heisann. Saken er den at jeg har 2 forskjellige adsl modemer, første fikk jeg når jeg kjøpe den kjappeste adsl linja Telenor kunne tilby (1024/256) rundt år 2000, det heter så mye som: "Alcatel speedtouch home" Modem nr 2 heter: "Speedtouch 546 t2" Her om dagen testet jeg det gamle modemet bare for morro skyld for å sjekke om det enda var liv i det, til min store overraskelse så jeg at jeg hadde mellom 3-5ms bedre ping til samtlige servere enn med det nye modemet. Syns det virker ganske rart at det skal være så stor forskjell mellom 2 modemer, dette kan da umulig være normalt eller ? Gi beskjed tilbake viss du har opplevd noe lingende. 9436924[/snapback] Samme her, har høyere ping fram til gateway med 546t2 modemet. Min er på omtrent 1-2ms høyere. Bor ganske nærme sentralen, sikkert større differanse dess lengre vekk fra sentralen man bor. Endret 6. september 2007 av Ulven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå