Gå til innhold

Partibarometer for september 2007

154 stemmer

1. 1. Partibarometer for september 2007

• Demokratene [ 2 ] [1.53%] [ 1 ] [0.74%] [ 1 ] [0.74%] [ 2 ] [0.90%]
      2
    • Det Liberale Folkeparti [ 5 ] [3.82%] [ 5 ] [3.70%] [ 3 ] [2.22%] [ 7 ] [3.15%]
      4
    • Fremskrittspartiet [ 33 ] [25.19%] [ 40 ] [29.63%] [ 32 ] [23.70%] [ 59 ] [26.58%]
      37
    • Høyre [ 22 ] [16.79%] [ 27 ] [20.00%] [ 22 ] [16.30%] [ 35 ] [15.77%]
      28
    • Kristelig Folkeparti [ 2 ] [1.53%] [ 1 ] [0.74%] [ 3 ] [2.22%] [ 2 ] [0.90%]
      3
    • Kystpartiet [ 1 ] [0.76%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.74%] [ 0 ] [0.00%]
      0
    • Pensjonistpartiet [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.45%]
      0
    • Rødt [ 12 ] [9.16%] [ 14 ] [10.37%] [ 14 ] [10.37%] [ 20 ] [9.01%]
      13
    • Senterpartiet [ 2 ] [1.53%] [ 2 ] [1.48%] [ 0 ] [0.00%] [ 5 ] [2.25%]
      7
    • Sosialistisk Venstreparti [ 9 ] [6.87%] [ 10 ] [7.41%] [ 11 ] [8.15%] [ 20 ] [9.01%]
      10
    • Venstre [ 11 ] [8.40%] [ 10 ] [7.41%] [ 18 ] [13.33%] [ 25 ] [11.26%]
      23
    • Norges Kommunistiske Parti [ 1 ] [0.76%] [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.45%]
      0
    • Det Norske Arbeiderparti [ 13 ] [9.92%] [ 12 ] [8.89%] [ 20 ] [14.81%] [ 23 ] [10.36%]
      20
    • Kristent Samlingsparti [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.74%] [ 1 ] [0.74%] [ 2 ] [0.90%]
      1
    • Miljøpartiet De Grønne [ 7 ] [5.34%] [ 2 ] [1.48%] [ 2 ] [1.48%] [ 6 ] [2.70%]
      1
    • Blankt [ 7 ] [5.34%] [ 7 ] [5.19%] [ 4 ] [2.96%] [ 5 ] [2.25%]
      3
    • Ville ikke stemt [ 4 ] [3.05%] [ 3 ] [2.22%] [ 3 ] [2.22%] [ 9 ] [4.05%]
      2

Anbefalte innlegg

Jeg snakker her om direkte løgner, blant annet om andres politikk. Stoltenberg ble tatt i direkte løgn på talerstolen i Stortinget, blant annet.

Og på alt av folkemøter i forkant av valgkampen, og på valgnatten da de kommenterte resultatene.

"En barnehageplass etter Frps modell vil koste 10000 per barn" :ermm:

Enten er han stokk dum, eller så er han en løgner av verste sort. Begge deler gjør han lite egnet til jobben som statsminister i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tja, jeg ville aldri i verden satt min lit til FrP ved et stortingsvalg, men på kommunenivå er det jo veldig avhengig av de lokale politikerne...

Det står ikke spesifisert i førstepost om dette er en meningsmåling for Storting eller Kommunevalg, men siden det nylig har vært kommunevalg regner jeg med at en del som har stemt er påvirket av den prosessen.

Men jeg vil ikke si at jeg er overbegeistret for at FrP har gått inn i samarbeid med AP og SV i min kommune... (selv havnet jeg som vara til kommunestyret, men mitt parti ble denne gangen vraket av AP/SV samarbeidet til fordel for FrP) :(

Lenke til kommentar

Noen ting fra DLFs program:

Kriminalpolitikk:

DLF vil ha et raskt og rettferdig rettsvesen som idømmer kriminelle strenge straffer.

* at kriminelle skal straffes strengt

* arbeide for at prosessen fra arrestasjon til rettskraftig dom skal gå langt raskere enn i dag

* at alle typer «forbrytelser uten offer» skal dekriminaliseres

Eiendomsretten:

Frihet er kun mulig dersom den private eiendomsrett er sikker.

* at alle nybygg/virksomheter på grunneiendom skal tillates så lenge naboenes rettigheter er ivaretatt. Konflikter vil bli henvist til rettsvesenet

* at konflikter som oppstod under et rettighetskrenkende regime skal løses ved at den som etablerte bruk av ressursen først får lov til å fortsette denne bruk

* gå imot alle forslag om ekspropriasjon

* oppheve all båndlegging av private eiendommer

* avskaffe konsesjonslovene og gi dagens private brukere av naturressurser permanent eiendomsrett

* at eiendomsretten til intellektuelle produkter skal beskyttes fullt ut

Kvotering og annen diskriminering:

Staten skal ikke pålegge private selskaper og organisasjoner noen form for tvungen kvotering eller andre former for diskriminering. Staten skal heller ikke benytte kvotering i interne prosesser, men benytte normale kriterier for kvalifikasjoner og egnethet.

* oppheve likestillingslovens paragrafer om kjønnsbestemt styresammensetning, og dernest likestillingsloven i sin helhet

* oppheve lovforbud mot diskriminering i ansettelsesforhold og leieforhold

* avvikle statlige organer for feminisme

* oppheve rasismeparagrafen

* oppheve den omvendte bevisbyrde som er innført i forbindelse med slike lover

Samferdsel og kommunikasjon:

Samferdsel og kommunikasjon, både med bil, tog, fly, og via post, Internett og telefon, er et stort gode og har medført store fordeler for alle mennesker. DLF vil at tilbudene innen disse områdene skal kunne utvikle seg uten reguleringer og andre hindringer skapt av det offentlige.

* avskaffe alle subsidier til samferdsel

* fjerne alle skatter og avgifter på biler og drivstoff

* at veiene skal være eiet av private

* avskaffe alle konsesjonsordninger og reguleringer av drosje- og bussvirksomhet

* avskaffe muligheten for ekspropriasjon for samferdselsformål

* gå inn for kommersiell finansiering av NRK, Telenor, NSB, Jernbaneverket, flyplassene, Luftfartsverket, havnevesenet, Posten Norge og lignende organisasjoner, og vil selge disse institusjonene til private

* innføre full privat eiendomsrett for teleinfrastruktur, inkludert radiofrekvenser

* bygge ned og så avskaffe Post- og teletilsynet

* avskaffe kravet om statlig typegodkjenning av biler, fly, tog, båter, osv.

Miljø:

Staten skal ikke legge hindringer i veien for de forbedringer av det menneskelige miljø som videnskap, teknologi og industri står for.

DLF har med glede akseptert den industrielle revolusjon og dens videre utvikling, og anser dette som et av menneskehetens store fremskritt. DLF vil ikke «tilbake til naturen», vi vil ikke tilbake til en tid da folk «levde i pakt med naturen og i harmoni med sine omgivelser», dvs. vi vil ikke tilbake til en tid da menneskets liv var preget av fattigdom og sykdom, og hvor den gjennomsnittlige levealder var noen og tredve år.

Siden all produksjon innebærer at det også dannes avfallstoffer, kan det dukke opp miljøproblemer. DLF vil ha en politikk som i størst mulig grad reduserer problemene forbundet med alle typer forurensning.

Reelle miljøproblemer løses best av aktive grunneiere som selv disponerer sin eiendom etter eget skjønn. Konflikter om utslipp løses ved bruk av prinsippet om at førstemann har retten, se kap. 4.

Menneskelig aktivitet tar sikte på å omforme omgivelsene slik at de bedre passer oss. DLF anser det ikke som et mål å bevare en uberørt naturtilstand.

Bank- og pengepolitikk:

Bankvesenet bør være solid og forutsigbart, og må derfor være uten noen former for statlig innblanding.

* avskaffe merverdiavgiften på produksjon og handel med gull og sølv

* avskaffe alle statlige pålegg om at bestemte betalingsmidler må aksepteres (dvs. avskaffe alle lover om «legal tender»)

* gradvis bygge ned og så avskaffe Norges Bank, Kredittilsynet, Bankenes Sikringsfond og lignende statlige institusjoner

* selge det offentliges eierandeler i forretningsbankene og sparebankene

* gradvis bygge ned og så avskaffe de statsbanker som er opprettet i politisk øyemed, som f.eks. Landbruksbanken, Husbanken, Kommunalbanken og Statens lånekasse for utdanning

* fjerne krav til reserve og innskyter-forsikring i private banker

* fjerne alle statlige krav for å starte bankvirksomhet

* fjerne alle begrensninger på eierskap i finansinstitusjoner

Velstand og velferd:

* ha et samfunn med høy velstand

* at alle velferdsordninger skal være private

* avvikle alle statlige velferdsordninger

Innvandringspolitikk:

Staten skal ikke legge noen hindringer i veien for fredelige utlendinger som ønsker å bosette seg i Norge for kortere eller lengre tid. Utlendinger som motarbeider rettsstatens prinsipper tillates ikke adgang til riket.

* at alle som vil komme til Norge for å arbeide, skal kunne komme

* avvikle alle offentlige støtteordninger som er spesielt rettet mot innvandrere

* at innvandrere som vil bli norske statsborgere skal avlegge en troskapsed til konstitusjonen

Mye her er vel likt det FRP mener, men FRP er ganske så forsiktig på enkelte områder.

Lenke til kommentar
Mye her er vel likt det FRP mener, men FRP er ganske så forsiktig på enkelte områder.

9594300[/snapback]

Nei. FRP er langt, langt mindre liberale enn DLF. Heldigvis får en nesten si. Selv om FRP også er for at private bør bestemme mest mulig selv, ser de i hvert fall at den norske velferdsstaten har gjort Norge til et av de beste landene å bo i og faktisk bør beholdes.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Frp fikk min stemme....Stemmer alltid blått....De rødgrønne jævlene har jeg ikke noe til overs for....Er så jævlig lei av at de mongoene i den såkalte regjeringen kun skal rakke ned på det nest største partiet i Norge...De er så redde for FRP at de sitter med bremsespor til langt oppi nakken...Gleder meg til 2009 for da er vi kvitt den kvisa på rumpa( Jens).... :tease:

Lenke til kommentar
synes det er skummelt At frp får så stor opPslutning.

9593183[/snapback]

Hva er så skummelt med det?

Jeg synes det er bra, jeg. Mer frihet og ansvar til individet. Vi trenger ikke Storebror AP til å fortelle oss hvordan vi skal leve livene våre.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Jeg synes det er bra, jeg. Mer frihet og ansvar til individet. Vi trenger ikke Storebror AP til å fortelle oss hvordan vi skal leve livene våre.

9598077[/snapback]

"Frihet og ansvar" er gjerne bare en dårlig unnskyldning for dårligere forhold for fattige og vanlige arbeidere. Det er slettes ikke slik at man nødvendigvis har mer kontroll over eget liv i USA enn Norge. De som er 45 og jobber på McDonalds eller som renholder i USA har ikke akkurat stor kontroll over eget liv.

Lenke til kommentar

9594300[/snapback]

Nei. FRP er langt, langt mindre liberale enn DLF. Heldigvis får en nesten si. Selv om FRP også er for at private bør bestemme mest mulig selv, ser de i hvert fall at den norske velferdsstaten har gjort Norge til et av de beste landene å bo i og faktisk bør beholdes.

9594483[/snapback]

Det bør også nevnes at FRP i mange forhold faktisk er restriktive, spesielt når det gjelder personlig frihet. Ergo går politikken deres imot liberalismen på en del områder.

Frp fikk min stemme....Stemmer alltid blått....De rødgrønne jævlene har jeg ikke noe til overs for....Er så jævlig lei av at de mongoene i den såkalte regjeringen kun skal rakke ned på det nest største partiet i Norge...De er så redde for FRP at de sitter med bremsespor til langt oppi nakken...Gleder meg til 2009 for da er vi kvitt den kvisa på rumpa( Jens).... :tease:

9597450[/snapback]

Jeg ble sjokkert da jeg leste alderen i profilen din. Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...