Gå til innhold

Partibarometer for september 2007

154 stemmer

1. 1. Partibarometer for september 2007

• Demokratene [ 2 ] [1.53%] [ 1 ] [0.74%] [ 1 ] [0.74%] [ 2 ] [0.90%]
      2
    • Det Liberale Folkeparti [ 5 ] [3.82%] [ 5 ] [3.70%] [ 3 ] [2.22%] [ 7 ] [3.15%]
      4
    • Fremskrittspartiet [ 33 ] [25.19%] [ 40 ] [29.63%] [ 32 ] [23.70%] [ 59 ] [26.58%]
      37
    • Høyre [ 22 ] [16.79%] [ 27 ] [20.00%] [ 22 ] [16.30%] [ 35 ] [15.77%]
      28
    • Kristelig Folkeparti [ 2 ] [1.53%] [ 1 ] [0.74%] [ 3 ] [2.22%] [ 2 ] [0.90%]
      3
    • Kystpartiet [ 1 ] [0.76%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.74%] [ 0 ] [0.00%]
      0
    • Pensjonistpartiet [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.45%]
      0
    • Rødt [ 12 ] [9.16%] [ 14 ] [10.37%] [ 14 ] [10.37%] [ 20 ] [9.01%]
      13
    • Senterpartiet [ 2 ] [1.53%] [ 2 ] [1.48%] [ 0 ] [0.00%] [ 5 ] [2.25%]
      7
    • Sosialistisk Venstreparti [ 9 ] [6.87%] [ 10 ] [7.41%] [ 11 ] [8.15%] [ 20 ] [9.01%]
      10
    • Venstre [ 11 ] [8.40%] [ 10 ] [7.41%] [ 18 ] [13.33%] [ 25 ] [11.26%]
      23
    • Norges Kommunistiske Parti [ 1 ] [0.76%] [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.45%]
      0
    • Det Norske Arbeiderparti [ 13 ] [9.92%] [ 12 ] [8.89%] [ 20 ] [14.81%] [ 23 ] [10.36%]
      20
    • Kristent Samlingsparti [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.74%] [ 1 ] [0.74%] [ 2 ] [0.90%]
      1
    • Miljøpartiet De Grønne [ 7 ] [5.34%] [ 2 ] [1.48%] [ 2 ] [1.48%] [ 6 ] [2.70%]
      1
    • Blankt [ 7 ] [5.34%] [ 7 ] [5.19%] [ 4 ] [2.96%] [ 5 ] [2.25%]
      3
    • Ville ikke stemt [ 4 ] [3.05%] [ 3 ] [2.22%] [ 3 ] [2.22%] [ 9 ] [4.05%]
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi de er ærlige og prater som og mener det samme som folk flest mener er fornuftig. De vil ha bedre veier, de vil ha et fornuftig avgiftsystem på biler, de tør åpne for tanken på privatisering på en god måte. Ikke slik som AP; "hjelp, privatskoler!" Hva er det som er så farlig med det? De vil innføre gratis skolemat, og bøker, riktignok med litt reklame i, men hvordan i all verden kan det skade? Det er allerede reklame over alt. Jeg kunne sagt mange ting om hvorfor jeg stremmer på FRP. :)

Lenke til kommentar
Fordi de er ærlige og prater som og mener det samme som folk flest mener er fornuftig.

Nei, Frp er det partiet som lyver mest. Den politikken de fronter er noe de finner på bare for å skaffe velgere, toppledelsen i Frp digger nemlig Ayn Rand og er nattvekterstatsliberalister. Tilogmed Per Sandberg synes at fri innvandring er en god ide bare man får lagt ned velferdsstaten først.

De vil ha bedre veier, de vil ha et fornuftig avgiftsystem på biler, de tør åpne for tanken på privatisering på en god måte.

Bedre veier er greit det, om de bare vil si hvor de eventuelt skal ta pengene fra, noe de i svært liten grad faktisk gjør. Det er jo ikke slik at visse partier bare elsker å ha dårlige veier og dyre biler, det er fordi man gjerne bruker pengene til noe annet. Det er jo også slik at de fleste her i landet faktisk har bil selv om det er dyrt.

Ikke slik som AP; "hjelp, privatskoler!" Hva er det som er så farlig med det? De vil innføre gratis skolemat, og bøker, riktignok med litt reklame i, men hvordan i all verden kan det skade? Det er allerede reklame over alt. Jeg kunne sagt mange ting om hvorfor jeg stremmer på FRP.  :)

9488597[/snapback]

Man kan jo ikke akkurat forvente nøytralitet når man har reklame i skolebøkene. Greit nok for fag som mattematikk og slikt, men i fag som historie og samfunnskunnskap kan reklame i skolebøkene være svært uheldig.

Lenke til kommentar
Man kan jo ikke akkurat forvente nøytralitet når man har reklame i skolebøkene. Greit nok for fag som mattematikk og slikt, men i fag som historie og samfunnskunnskap kan reklame i skolebøkene være svært uheldig.

9488753[/snapback]

Hvordan skal man forvente nøytralitet i en skole, så lenge vi har menneskelige lærere? Lærere som er kristne, lærere som er sosialister, lærere som er kapitalister?

Eller når det er mennesker som skriver lærebøkene? Mennesker med sin egen politiske overbevisning?

Nøytralitet eksisterer ikke i skolen og vil aldri gjøre det. Like lite som nøytralitet eksisterer i media eller kultur generelt. Er det nøytralitet i FOX? Er det nøytralitet i norsk media bestående nesten utelukkende av sosialister og sosialdemokrater?

Hvorfor frykte at noe som ikke eksisterer i skolen (nøytralitet) skal forsvinne? Det er jo som å argumentere for at tiltak A vil fjerne faktor B, vel og merke at faktor B er noe fiktivt som ikke eksisterer men kun fungerer som et falskt argument mot tiltak A?

Norske skolebøker er ikke nøytrale den dag i dag, selv uten reklame.

(Jeg vil påpeke at jeg ikke er tilhenger av reklame i skolebøker, men argument om nøytralitet finner jeg bare merkverdig).

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Bedre veier er greit det, om de bare vil si hvor de eventuelt skal ta pengene fra, noe de i svært liten grad faktisk gjør. Det er jo ikke slik at visse partier bare elsker å ha dårlige veier og dyre biler, det er fordi man gjerne bruker pengene til noe annet. Det er jo også slik at de fleste her i landet faktisk har bil selv om det er dyrt.
Tja, vi tjener jo en del penger på olje som vi ikke bruker på noen ting. Da tenker jeg på overskudd. 54 milliarder betaler bilister i avgifter per år. 14 milliarder av disse går til veier. Så jeg ser ikke et økonomisk problem.

Ja, de fleste har bil i dag, men bilparken her i landet er gaaaammel, usikker og miljøfientlig.

Lenke til kommentar
Tja, vi tjener jo en del penger på olje som vi ikke bruker på noen ting.

9489138[/snapback]

Samtlige "oljepenger" blir brukt. De blir brukt til fremtidens pensjoner. Hvis ikke oljepengene hadde eksistert så måtte vi ha hatt langt høyere skatter og avgifter enn i dag (eller eventuelt avvikle at staten har ansvar for pensjoner og kun ha private avtaler). Det at vi ikke bruker oljepengene er egentlig en ganske merkelig illusjon. :)

Lenke til kommentar
Nei, Frp er det partiet som lyver mest.

Tull og tøys. Den prisen går til AP. Intet parti har kommet med så mange åpenbare og direkte løgner som AP.

Den politikken de fronter er noe de finner på bare for å skaffe velgere, toppledelsen i Frp digger nemlig Ayn Rand og er nattvekterstatsliberalister.

Åja, så du er tankeleser du? Ja, jeg vet ved hjelp av slik tankelesning at toppledelsen i AP digger Hitler og Stalin, og at favorittboken deres er Mein Kampf.

Tilogmed Per Sandberg synes at fri innvandring er en god ide bare man får lagt ned velferdsstaten først.

Velferdsstatens død er en forutsetning for fri innvandring. Det betyr ikke at de som påpeker dette mener at velferdsstaten skal legges ned.

Skjerpings.

Lenke til kommentar
Tull og tøys. Den prisen går til AP. Intet parti har kommet med så mange åpenbare og direkte løgner som AP.

AP kommer nok med mange valgløfter de ikke har tenkt å holde, men de lyver ikke om den grunnleggende generelle politikken partiet har.

Åja, så du er tankeleser du? Ja, jeg vet ved hjelp av slik tankelesning at toppledelsen i AP digger Hitler og Stalin, og at favorittboken deres er Mein Kampf.

Forskjellen er at Siv Jensen har kalt Ayn Rand som sin favorittforfatter, og årsaken til at hun ble engasjert i politikken. Det er jo også å lese om ideologikurset deres, det finnes en artikkel om det i Morgenbladet på nettet.

Lenke til kommentar

Min innvandrings politikk:

Fri (arbeids) innvandring til Norge fra fredelige stater. Religiøse ekstremister har ikke adgang til riket. Alle som kommer fra "ekstremist" land og ufredelige stater burde bli strengt vurdert og satt på asylmottak som de ikke får lov å forlate. Vi skal kun ta imot en minimal menge flyktninger og gi disse en leilighet og minimalt med penger til de blir integrert i samfunnet, får seg jobb og klarer seg selv.

Vi burde kanskje innføre at rullebladet til alle som kommer til Norge automatisk blir sjekket for drap, tyverier osv.

Lenke til kommentar

Fri (arbeids) innvandring til Norge fra fredelige stater. Religiøse ekstremister har ikke adgang til riket. Alle som kommer fra "ekstremist" land og ufredelige stater burde bli strengt vurdert og satt på asylmottak som de ikke får lov å forlate. Vi skal kun ta imot en minimal menge flyktninger og gi disse en leilighet og minimalt med penger til de blir integrert i samfunnet, får seg jobb og klarer seg selv.

Vi burde kanskje innføre at rullebladet til alle som kommer til Norge automatisk blir sjekket for drap, tyverier osv.

9496796[/snapback]

Det der henger ikke helt sammen...

Lenke til kommentar

9496796[/snapback]

Det der henger ikke helt sammen...

9497138[/snapback]

Hvis du tenker på setningen så blir det "Vi gir dem en leilighet og litt penger til mat", "frem til de får seg en jobb og er integrerte i samfunnet".

Lenke til kommentar

9496796[/snapback]

Da bør vi vel vurdere amerikanere veldig strengt, eller hva (med tanke på all drap, vold og ikke mins kristne ekstremisme som finner sted i deler av landet)?

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på setningen så blir det "Vi gir dem en leilighet og litt penger til mat", "frem til de får seg en jobb og er integrerte i samfunnet".

9497389[/snapback]

Man får ikke akkurat jobb på dagen, det tar tid slikt, både å skaffe jobb selv (jeg regner med du ikke antyder at de alle skal jobbe som vaskehjelper, det er jo rent bortkastet å sette en lege til noe slikt) eller gjennom NAV-lignende programmer. Og det kan ikke integreres uten jobb, men de får ikke jobb uten å være integrert.

Veldig Catch 22 over det.

Lenke til kommentar
... Religiøse ekstremister har ikke adgang til riket. Alle som kommer fra "ekstremist" land og ufredelige stater burde bli strengt vurdert og satt på asylmottak som de ikke får lov å forlate.

...

9496796[/snapback]

Mener du virkelig at ingen vestlige arbeidsfolk vil finne på noe galt, og det derfor ikke er noe vits å sjekke dem. Mens alle andre som kommer hit for å arbeide skal sperres inne på et asylmottak bare fordi de kommer fra et ikke-vestlig land?

Hva med turister fra disse landene? Skal de også sperres inne i asylmottak?

Endret av JonT
Lenke til kommentar

AP kommer nok med mange valgløfter de ikke har tenkt å holde, men de lyver ikke om den grunnleggende generelle politikken partiet har.

Jeg snakker her om direkte løgner, blant annet om andres politikk. Stoltenberg ble tatt i direkte løgn på talerstolen i Stortinget, blant annet.

Forskjellen er at Siv Jensen har kalt Ayn Rand som sin favorittforfatter, og årsaken til at hun ble engasjert i politikken.

At Ayn Rand er favorittforfatteren hennes eller at hun tente angesjementet hennes betyr ikke at Jensen er enig med Rand i alt.

Det er jo også å lese om ideologikurset deres, det finnes en artikkel om det i Morgenbladet på nettet.

9491463[/snapback]

Javel? Og der står det hva da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...