Gå til innhold

Partibarometer for september 2007

154 stemmer

1. 1. Partibarometer for september 2007

• Demokratene [ 2 ] [1.53%] [ 1 ] [0.74%] [ 1 ] [0.74%] [ 2 ] [0.90%]
      2
    • Det Liberale Folkeparti [ 5 ] [3.82%] [ 5 ] [3.70%] [ 3 ] [2.22%] [ 7 ] [3.15%]
      4
    • Fremskrittspartiet [ 33 ] [25.19%] [ 40 ] [29.63%] [ 32 ] [23.70%] [ 59 ] [26.58%]
      37
    • Høyre [ 22 ] [16.79%] [ 27 ] [20.00%] [ 22 ] [16.30%] [ 35 ] [15.77%]
      28
    • Kristelig Folkeparti [ 2 ] [1.53%] [ 1 ] [0.74%] [ 3 ] [2.22%] [ 2 ] [0.90%]
      3
    • Kystpartiet [ 1 ] [0.76%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.74%] [ 0 ] [0.00%]
      0
    • Pensjonistpartiet [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.45%]
      0
    • Rødt [ 12 ] [9.16%] [ 14 ] [10.37%] [ 14 ] [10.37%] [ 20 ] [9.01%]
      13
    • Senterpartiet [ 2 ] [1.53%] [ 2 ] [1.48%] [ 0 ] [0.00%] [ 5 ] [2.25%]
      7
    • Sosialistisk Venstreparti [ 9 ] [6.87%] [ 10 ] [7.41%] [ 11 ] [8.15%] [ 20 ] [9.01%]
      10
    • Venstre [ 11 ] [8.40%] [ 10 ] [7.41%] [ 18 ] [13.33%] [ 25 ] [11.26%]
      23
    • Norges Kommunistiske Parti [ 1 ] [0.76%] [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.45%]
      0
    • Det Norske Arbeiderparti [ 13 ] [9.92%] [ 12 ] [8.89%] [ 20 ] [14.81%] [ 23 ] [10.36%]
      20
    • Kristent Samlingsparti [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.74%] [ 1 ] [0.74%] [ 2 ] [0.90%]
      1
    • Miljøpartiet De Grønne [ 7 ] [5.34%] [ 2 ] [1.48%] [ 2 ] [1.48%] [ 6 ] [2.70%]
      1
    • Blankt [ 7 ] [5.34%] [ 7 ] [5.19%] [ 4 ] [2.96%] [ 5 ] [2.25%]
      3
    • Ville ikke stemt [ 4 ] [3.05%] [ 3 ] [2.22%] [ 3 ] [2.22%] [ 9 ] [4.05%]
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som stemmer Rødt/RV, er dere ikke redde for at en sosialistisk-kommunistisk politikk vil gjøre om økonomien til en boble basert på luft, som vi så i Sovjetunionen? Nå er ikke Norge Sovjetunionen og forholdene er slett ikke de samme, men mange av prinsippene kan vel sies å være det? Jeg er selv litt venstreorientert bl.a. pga frykt for en altfor sterk og økt liberalisering av arbeidsmiljøloven, men ser helt klart positive sider ved verdiskaping og annet høyresiden forfekter.

Lenke til kommentar

Hva er bakgrunnen for å stemme kommunistisk? Mener man at de som skaper verdier ikke skal ha rett til å beholde det meste av disse verdiene selv? Mener man at hvis jeg bruker egne penger på å opprette en bedrift, så eier jeg likevel ikke bedriften? Eller er det slik at jeg ikke eier noe i utgangspunktet?

Er det slik at staten skal eie alt?

Men hvordan løser man da problemet med at mennesker gjør feil og er egoistiske, griske, osv.? Hvis all makt og eiendomsrett er samlet hos en liten gruppe mennesker, blir det ikke bare kaos av det, slik vi ser i alle andre kommunistiske land?

Siden mennesker gjør så mye feil, er det ikke bedre å begrense makt over andre mest mulig?

Lenke til kommentar
Venstre. Frihet med solid basis i sosialdemokrati er viktig. Arbeiderpartiet har for mange kontrollfetisjer, f.eks. tvangskvotering. Hvis de gir seg med sånne ting, hadde de blitt mer attraktive.

Stemte forøvrig Venstre ved det ekte valget også.

9440271[/snapback]

Venstre er jo like stor tilhenger av kvotering som det AP er. En av de få svakhetene med partiet. De bør lære av FRP på dette området.

Lenke til kommentar
Venstre er jo like stor tilhenger av kvotering som det AP er. En av de få svakhetene med partiet. De bør lære av FRP på dette området.

9470271[/snapback]

Venstre ønsker riktignok litt mer kvotering enn det jeg mener er bra, men de er på langt nær like store tilhengere av kvotering som AP. Unge Venstre er f.eks. mot kvotering. Og Venstre selv mener at kvotering kun skal bli brukt på enkelte områder, men at offentlige bedrifter bør gå frem som et godt eksempel.

Likeverd og likestilling

Kvinner og menn skal ha like muligheter for å påvirke samfunnsutviklin-

gen og likestilles på alle samfunnsområder. Slik samfunnet er i dag krever

dette lovreguleringer om likestiling, og på enkelte områder regelverk om

kvotering.

Venstre vil at kvinner og menn sikres likeverdig representasjon i utvalg

oppnevnt av folkevalgte. Likestillingslovens bestemmelser om at hvert

kjønn skal være representert med minst 40 % av medlemmene må gjelde

og praktiseres strengere. Likestillingsloven og kommuneloven må endres

for at bestemmelsene om kjønnsrepresentasjon skal bli gjennomført i

praksis. Også næringslivet må ta økt ansvar for likestilling. Venstre mener

det offentlige også her kan gå foran ved å sette mål om minst 40 % av

hvert kjønn i styrene til offentlig eide bedrifter, og sette høye og forplik-

tende mål om kvinneandel i offentlige programmer for næringsutvikling.

Det offentlige må gå foran for å sikre at arbeid som bygger på likeverdige

utdanningsløp og kvalifikasjoner lønnes likt. Lønnsforhandlinger der det

offentlige er part må føre til at kvinnedominerte yrker sikres en lønns-

messig heving. Fleksibiliteten i arbeidslivet må økes slik at det blir en-

klere å kombinere hensynet til omsorg og karriere. Den offentlige innsat-

sen for å hindre at man blir diskriminert, enten på grunn av sitt kjønn,

funksjonsevne eller på grunn av sin etniske opprinnelse, må styrkes.

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært et parti som var for at homofile skal kunne få adoptere, for skille mellom kirke og stat, mot kvotering, for likebehandling av småbarnsfamilier og for muligheten til selv å velge innen skole, helse og eldreomsorg og for en fortsatt arbeidsmiljølov så ville jeg vært temmelig fornøyd.

Men neida, her kan man ikke få i både pose og sekk :wee:

Lenke til kommentar

Er litt usikker på den der at homofile skal få adoptere. Jeg ser på homofile som like normale mennesker som oss andre, men jeg kan se for meg det evt. barnet vil få en trøblete oppvekst.

Er så utrolig mange idioter på alle trinn, som ikke skjønner konsekvensene av dumme replikker og handlinger.

Lenke til kommentar

Jeg får gjenta meg selv fra diskusjonen om homofili og adopsjon:

Barnet ender opp bra det.

Det finnes både norsk og internasjonal forskning om barn av homofile foreldre. Forskningen viser at disse barna klarer som like bra som andre barn – både sosialt og psykisk.

[...]

Komiteen vurderte også adopterte barns særskilte behov og utfordringer. På bakgrunn av kunnskap og vurderinger mente et flertall i komiteen det ikke var saklig grunnlag for å opprettholde forskjellen i homoseksuelle og heteroseksuelles rett til å adoptere. De forslo derfor at registrerte partnere, på lik linje med ektepar, skulle gis mulighet til å bli vurdert som adoptivforeldre.

http://kilden.forskningsradet.no/c17251/ar....html?tid=24280

Så med mindre man ikke stoler på forskningen så kan man legge den bekymringen død. I hvert fall i land som Norge og endel andre vestlige land. Jeg regner med at forskning og fakta styrer folks holdninger her og ikke andre aspekter. :)

In summary, there is no evidence to suggest that lesbian women or gay men are unfit to be parents or that psychosocial development among children of lesbian women or gay men is compromised relative to that among offspring of heterosexual parents.

http://www.apa.org/pi/lgbc/publications/lgpconclusion.html

Patterson (2004) sin studie slår spiker i kisten for de som tror barn av homofile er i noen særstilling når det kommer til å bli mobbet. Hva blir det neste, nekte feite, stygge, fargede, religiøse osv å adoptere?

Var det noen som ble mobbet når jeg var ung, så var det kristne. Ergo, kristne bør ikke få adoptere?

For å gjøre det enkelt: Av hensyn til barna så kan man ikke nekte homofile å bli vurdert som adoptivforeldre.

Homofile og heterofile lever fint sammen den dag i dag. Er bare råtne epler som prøver å ødelegge det.

Hadde Rosa Parks hørt på enkeltes argumenter om å la mobbere diktere så ville hun aldri nektet å gi fra seg setet sitt på bussen.

Om staten sier det er feil at homofile adopterer så gir altså norske myndigheter legitimitet til alle som ønsker å mobbe og forfølge homofile, for selv staten mener jo da det er noe galt siden de vil nekte homofile dette. I tillegg sier da staten gjennom handling til de tusenvis av norske barn i dag som har homofile foreldre, at dette er galt. Det hjelper sikker på....

Tenk litt på signaleffekten.

Slik jeg ser det så er man imot hva som er det beste for barnet om man er imot at homofile skal kunne vurderes som adoptivforeldre. I tillegg så gir man mobberne påskudd og legitimitet.

Den værste mobbingen og nedverdigende holdnignene er de vi har via vårt lovverk og de som styrer dette landet her.

Forskning slår fast at barna klarer seg like fint som de av heterofile. Imponerende, når man tenker på den fordømmende holdningen og uvitenheten endel politikere presterer å lire av seg om emnet. Ikke får man problem med sitt eget "kjønnsrollemønster" heller, ifølge forskning.

Så får vi håpe vi kan få en politikk basert på fornuft og kunnskap og ikke fordommer og uvitenhet.

Dette handler tross alt om barnets beste.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=801145

FRP og KRF har på dette området ikke en politikk som baseres på barnets beste og på hva forskning og sunn fornuft tilsier :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...