Gå til innhold

Infotråd: Sony Alpha A700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var a700 og 16-105 i hus. :w00t:

 

Måtte ha ventet tre uker ekstra om jeg skulle ha med grepssensor, så jeg droppet det.

16-105 virker som en nydelig liten glassbit :yes:

Eneste store irritasjonen nå er at kameraet ikke godtar vanlige M type Sony batterier...

Nå er det bare å begynne å snike unna litt penger fra husholdningsbudsjettet i påvente av noen Zeiss-linser. Må bare ha meg en 85mm. Håper den er like god som Nikons 84 1,4 mf.

Lenke til kommentar
Det er vel en mulighet at de som var der ikke hadde så mye peil på speilrefleks. I en butikk som Sony kjeden, så er det ikke alle som kan alt. Det er jo det som sblir sagt om Elkjip & Co; men der har jeg følelsen at det veldig få som virkelig kan noe. Kollegaen til Flums var både behjelpelig og kunne svare på mine spørsmål.

 

Slik er det og vil alltid være. Men hos Sony skal alle kunne ganske mye om alle produktene. Det er også noe enklere når man bare holder på med ett merke å sette seg inn i ting. Akkurat Alpha, så opplever jeg det som det produktet folk kan minst om, må spørre etter entusiastene da :p

 

Det jeg sliter litt med er og la være og bestille kamera fra USA når en ser prisene.

 

Sony A700 for 993 dollar + 45 dollar frakt= 1038 dollar * 5,5 = 5709*1,25(mva)=7136 norske kr

En sparer altså 2863 på og handle kamera i usa.

 

http://www.preferredphoto.com/viewproduct.aspx?id=3717838

 

Kommer nok ikke til og kjøpe det annet enn i norge men det er veldig fristende.

 

Det skjønner jeg godt, man får også flybilletter til usa for 3500,-. Selv har jeg kjøpt det meste i USA selv, dog på reise dit. A700, zeiss og min helt nye monsterlinse, Sigma 50-500 :D Fikk den igår, testbilder kommer snart. Den veier ca 2 kilo, og a700 ser ut som kompaktkamera bakpå denna :p Bilde av den såkalte Bigma: http://pedroreina.net/pedro/350d/n1-bigma.jpg

 

Ellers, hvis man har lyst til å sikle litt, Sony Center i Oslo har alle 3 Zeiss inne, samt 35/1.4 og 70-200/2.8 G linser, som man gjerne kan få prøve, feks på eget kamera. Dette er så gode linser at man må ha psykisk styrke til å legge de fra seg etterpå :)

Lenke til kommentar
Heia folks,

 

Jeg er en nye medlem her (har vært Sony's product fans på lenge tid. skal vurdere å kjøpe Alpha A700).

 

Har lest allt om Sony A700 som dere beskrivet på forum og stoff virker veldig imponert over meg.

 

Hilsen

 

kab

...

 

 

Jeg kan trygt anbefale a700, men det betyr ikke at a700 er det riktige kameraet for deg. De andre produsentene lager ypperlige kamera de også. Gå i butikken og prøv forskjellige kamera.

 

Canon 30D/40D, Nikon D200/D300, Olympus E-3 og Pentax K10D/K20D er i samme klasse.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt A700 med grep fra Hong Kong.

 

Det fulgte med ett års internasjonal garanti, Sony Norge har bekreftet at denne er gyldig i Norge.

 

Videre har jeg bestilt monitorbeskyttelse PCK-LH1AM og Seagull vinkelsøker. Det unike med Seagull søkeren er at den er identisk med Minoltas egen vinkelsøker . Dette er bekreftet av en viss David Kilpatrick. Dermed passer søkeren direkte på alle Minolta og Sony dSLR kamera uten noen form for adapter :D.

 

Forøvrig er ergo en vinkelsøker av svært høy kvalitet, som kan anbefales alle merker (men da med et medfølgende adapter).

 

Vinkelsøker er svært nyttig ved bruk av stativ dersom man ikke har liveview. Forøvrig har jeg sett Morten Krogvold benytte vinkelsøker ofte.

Lenke til kommentar
Er det en selger du har handlet med før eller stoler på?
Ser nå ut til å være til å stole på ut fra brukererfaringene i hvert fall. Skummet kjapt over de første tre sidene, og det er småplukk. Noen varer som ikke har kommet frem, og så vidt jeg kan se gjelder det utelukkende "dill" som ikke sendes med sporing i noe fall. Selvfølgelig skal man ikke stole 100% på slike erfaringer, men ingen selgere når slike salgstall uten å drive noenlunde seriøst, og man skal også huske på at det finnes vanskelige kunder!
Lenke til kommentar

Done, da må jeg bare bestemme meg. Kan i grunn se for meg at det kommer til å ta tid å selge:

 

A100 + 18-70

Sony 75-300

Minolta 70-210 f/4 "Beercan"

Sigma 10-20

Minolta 50 f/1,7

HVL-F56AM Blits

 

Har laget tråd for å få innspill på hva folket tror det er mulig å få for dette, men uten noe særlig respons, så ser ikke for meg utstyret vil bli revet vekk akkurat, og blir byttet for dyrt er det i grunn litt uaktuellt.

Lenke til kommentar
Done, da må jeg bare bestemme meg. Kan i grunn se for meg at det kommer til å ta tid å selge:

 

A100 + 18-70

Sony 75-300

Minolta 70-210 f/4 "Beercan"

Sigma 10-20

Minolta 50 f/1,7

HVL-F56AM Blits

 

Har laget tråd for å få innspill på hva folket tror det er mulig å få for dette, men uten noe særlig respons, så ser ikke for meg utstyret vil bli revet vekk akkurat, og blir byttet for dyrt er det i grunn litt uaktuellt.

Tror nok du er bedre tjent med å beholde Sony - og A700 er et veldig spennende kamera-hus. I tillegg ser jeg at Sigma og Tamron har begynt å komme med nye ting også til Sony.

 

Kan jo være fordel å bruke noe annet hjemme enn på jobben.

 

Tom

Lenke til kommentar
Tror nok du er bedre tjent med å beholde Sony - og A700 er et veldig spennende kamera-hus. I tillegg ser jeg at Sigma og Tamron har begynt å komme med nye ting også til Sony.
Må nok si meg enig her. A100 er jo langt fra perfekt, men vil jo være et fint backup-hus. Salgsverdien er nok betydelig mindre enn bruksverdien.
Lenke til kommentar
Da har jeg kjøpt A700 med grep fra Hong Kong.

 

...

 

Vinkelsøker er svært nyttig ved bruk av stativ dersom man ikke har liveview. Forøvrig har jeg sett Morten Krogvold benytte vinkelsøker ofte.

Grattis med nytt hus, Kim Are. Definitivt fortjent, spør du meg.

 

Når det gjelder Krogvold og vinkelsøker, så tror jeg ikke det stemmer helt. Han har vel ikke brukt noe annet enn Hasselblad med sjaktsøker siden har byttet ut sin Mamiya for mange år siden. Han har altså ikke noen vinkelsøker, men en gammeldags sjaktsøker. Mannen hater nemlig å jobbe med prismesøker. Jeg kan godt forstå ham når jeg tenker på hva han er kjent for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...