Gå til innhold

Infotråd: Sony Alpha A700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer fortsatt til å snakke varmt om Sony, nå er det min jobb, ikke bare hobby. Jeg er fortsatt like objektiv som jeg alltid har vært, får ikke betalt for å skrive bra om Sony. Jeg skriver om ting jeg liker og ikke liker!

 

Kommer jo A200 og kanskje andre godbiter snart? :) Dersom noen ønsker å prøve litt heftige G linser etc er det bare å komme innom, eventuelt avtale et tidspunkt så viser jeg gjerne fram det beste fra Alpha. Vi er kanskje en av de butikkene i Norge som har mest stuff til dette. Kan feks anbefale en tur innom og teste 70-200 2.8 G. Og med feks 2x teleconverter på A700, helt konge!

 

EDIT: Vi har også alt av Carl Zeiss inne, anbefales å prøve! Utrolig skarpe og raske objektiver!

Endret av Flums
Lenke til kommentar
Og der datt A700 under 10000,-

 

JP selger nå A700 til 9999,-

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=80127

 

Ja stemmer det også selger de med kit 18-70 til 13999,- 3000 for kit objektiv?

http://japanphoto.no/product/digital-speil...00-med-18-70mm/

 

4000,-! Noen høyere?

Hmmm, mon tro om jeg får solgt det som fulgte med mitt a700 for...la oss si 2500,-? :tease:

18-70 for 2500 er jo røverkjøp. Løp og kjøp....eller ikke :)

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål (uten at verden går under om det ikke går, er bare nysgjerrig):

Jeg bestilte nettopp et vartikalgrep fra USA til min a700. Jeg ser at den har grepssensor. Vil det si at den amerikanske grepssensoren på vertikalgrepet vil virke? Det ville jo vært litt stilig!

Tja, selv har jeg ikke lagt merke til dette da jeg slår av kameraet når jeg ikke bruker det stort sett. Kjøpte vertikalgrep fra Sony Europa, har nok dette på kamera (fra Sony Syle, USA), men ikke vertikalgrep. Mitt kamera veier endel med blits, batteripakke til blits og vertikalgrep, så ville uansett ikke ha problem med at det slår seg av/på rundt halsen da det er å regne som kvelertak med et godt objektiv også :p

 

Siden jeg er her; alle som har blits, ivertfall høvdingen med ledetall på 56 (PS: kommer ny blits også) vil jeg anbefale batteripakke til blits som kan festes under kamera/vertikalgrep. Dette inneholder 6 AA batterier. Den booster opp blitsen vesentlig raskere, var en ren sann (våt) drøm. Tror den heter FA-EB1AM eller noe. Følger med etui til å feste på jakke/bukse også.

 

Jeg spør igjen, kanskje særlig til vår mann i SonyCenter, Flums (som nå er for ekspert å regne): Er det noen begrensning i hvor store CF-kort a700 kan ta? 16/24GB...?

Tja, begresning og begrensning. Ikke som jeg vet om. 16Gb funker jo helt fett ivertfall. :) Si ifra om du har et større :)

Endret av Flums
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er endelig en A700 og en 16-105 på vei til meg fra Sony.

Noen som har erfaringer med det objektivet?

 

Er spent på dette med grepssensor. Sony skulle prøve å skremme opp et kamera med denne på, men de kunne ikke si det sikkert om de kunne få det til.

 

Har en A100, 18-70, 70-300 og 50mm makro fra før.

Regner med å sette 18-70 linsa fast på A100n og overlate det til fruen...

 

Nå er det bare å bestemme seg for hva som blir det neste.

Sigma 30 1:1,4, CZ 85mm, eller en seriøs vidvinkel.

- tror jaggu jeg skal bli kvitt både feriepenger og skattepenger i år også :)

Lenke til kommentar
Tja, begresning og begrensning. Ikke som jeg vet om. 16Gb funker jo helt fett ivertfall. :) Si ifra om du har et større :)

 

Så ikke svaret ditt før nå (oppdaterte inlegg legges ikke inn med orienteringspostflagg på "mine meldinger"...

 

16gb er rikelig for meg. Takk, Flums.

 

 

Da er endelig en A700 og en 16-105 på vei til meg fra Sony.

Noen som har erfaringer med det objektivet?

 

Er spent på dette med grepssensor. Sony skulle prøve å skremme opp et kamera med denne på, men de kunne ikke si det sikkert om de kunne få det til.

 

Har en A100, 18-70, 70-300 og 50mm makro fra før.

Regner med å sette 18-70 linsa fast på A100n og overlate det til fruen...

 

Nå er det bare å bestemme seg for hva som blir det neste.

Sigma 30 1:1,4, CZ 85mm, eller en seriøs vidvinkel.

- tror jaggu jeg skal bli kvitt både feriepenger og skattepenger i år også :)

 

Er sigma 30/1.4 virkelig et godt objektiv, selv på relativtåpen blender?

Vet noen noe om rimelige butikker for dette objektivet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...