kimare Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Noen av A700-gutta oppfordres til å melde seg på uke50mm Lenke til kommentar
Flums Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Leste testen til Akam på A700 som har endel feil og som jeg bare tenke å fortelle om. Står at man ikke kan få ISO instillinger opp i søkeren, det kan man selvfølgelig. Dette kan man også på A100. Står at etter ett sekund med serietakning så faller hastigheten fra 5 fps til 1-2 fps, det stemmer ikke. Mitt kamera hagler avgårde ivertfall. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Leste testen til Akam på A700 som har endel feil og som jeg bare tenke å fortelle om. Står at man ikke kan få ISO instillinger opp i søkeren, det kan man selvfølgelig. Dette kan man også på A100. Står at etter ett sekund med serietakning så faller hastigheten fra 5 fps til 1-2 fps, det stemmer ikke. Mitt kamera hagler avgårde ivertfall. Kom det ikke en firmware oppdatering til A700 nylig? Kan være at Akam har fått en veldig tidlig modell. Tom Lenke til kommentar
Flums Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Leste testen til Akam på A700 som har endel feil og som jeg bare tenke å fortelle om. Står at man ikke kan få ISO instillinger opp i søkeren, det kan man selvfølgelig. Dette kan man også på A100. Står at etter ett sekund med serietakning så faller hastigheten fra 5 fps til 1-2 fps, det stemmer ikke. Mitt kamera hagler avgårde ivertfall. Kom det ikke en firmware oppdatering til A700 nylig? Kan være at Akam har fått en veldig tidlig modell. Tom Det har det, men jeg har ivertfall ikke oppgradert til denne enda.... De bør i høyeste grad fikse den ufulstendige testen sin. Står at minnekort-deksel ikke har vann/støv beskytning også, stemmer heller ikke. Lot rennende vann over mitt deksel istad for å teste også. Endret 19. november 2007 av Flums Lenke til kommentar
funnybeep Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Lot rennende vann over mitt deksel istad for å teste også. Wow, det er "hardball" (stoler på det du sier og håper du har rett... )! Når det gjelder firmware update, så er det liten tvil om at a700 fortjener en ny gjennomgang hos akam (og alle andre som har vært tidlig ute - det skal akam ha), men det blir vel i neste liv. Sjekk dpreview-forumet for en til det kjedsommelige grundig behandling av v1 vs v2 (de gutta bør komme seg ut og ta bilder (og 100% crops) av noe annet enn katten sin...). (Forresten: noen som tar initiativ til en a(lpha)-gjeng?) (Hvorfor gjør jeg det ikke sjæl ? ) edit: hAR FORRESTEN LURT PÅ HVORFOR SONY-GUTTA (sorry caps lock) er så opphengt i alle mulige sammenligninger med 40d og d300. Det tyder på et slags mindreverdighetskompleks og trang til å rettferdiggjøre sitt kameravalg. Etter a700 er det FULLSTENDIG UBEGRUNNET! Endret 19. november 2007 av funnybeep Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det handler vel mer om å ikke bare sammenligne seg selv med "the establishment", men påpeke at man kanskje er bedre også? Det er noe man ser gjennom hele verdenshistorien, og er ikke noe negativt i seg selv. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Sony-gjeng er på gang, domene er kjøpt, del 1 av nettsiden kommer opp imorgen! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 A700 er anmeldt i siste "Fotografi" og får betegnelsen "toppvalg". Dersom jeg ikke husker helt feil fikk de 10 av 10 på bildestøy og dynamikk. I det store og det hele likte de kameraet svært godt. Laveste registrerte pris i Norge er nå hos Fotofokus.no Her finnes forøvrig en sammenligningstest mellom D300 og A700. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Selv om jeg bare har rukket å skumme testen i Fotografi, så var det jo innteressant å merke seg at A700 har klart dårligere dynamikk ved ISO 100 enn ved 200.. Dette vil trolig gå de fleste brukere hus forbi, og de vil bruke ISO 100 for lavest mulig støy (neppe en korrekt antakelse), og dermed ikke få utnyttet kameraet fullt ut. Var ikke dette den samme tabben som KM i sin tid gjorde med 5D? Nikon og de andre Sony 6MP brukerne kjørte på ISO 200, hvor brikken var best, mens KM lot ISO 100 være der, og fikk pepper... Som mange sikkert har fått med seg, er ISO 100 på f.eks D300 betegnet "LO 1", mens ISO 200 er default. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Selv om jeg bare har rukket å skumme testen i Fotografi, så var det jo innteressant å merke seg at A700 har klart dårligere dynamikk ved ISO 100 enn ved 200.. Dette vil trolig gå de fleste brukere hus forbi, og de vil bruke ISO 100 for lavest mulig støy (neppe en korrekt antakelse), og dermed ikke få utnyttet kameraet fullt ut. Var ikke dette den samme tabben som KM i sin tid gjorde med 5D? Nikon og de andre Sony 6MP brukerne kjørte på ISO 200, hvor brikken var best, mens KM lot ISO 100 være der, og fikk pepper... Som mange sikkert har fått med seg, er ISO 100 på f.eks D300 betegnet "LO 1", mens ISO 200 er default. Tabbe og tabbe, dersom man følger med og vet at ISO200 er best har men det som default (noe jeg har), men noen ganger kan det være greit å ha muligheten til å gå ned til ISO100. For meg en det enklere å trykke på en knapp enn å skru på et ND-filter . Lenke til kommentar
Flums Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 A700 er anmeldt i siste "Fotografi" og får betegnelsen "toppvalg". Dersom jeg ikke husker helt feil fikk de 10 av 10 på bildestøy og dynamikk. I det store og det hele likte de kameraet svært godt. Laveste registrerte pris i Norge er nå hos Fotofokus.no Dette var grisebillig! Begynner å nærme seg min USA pris Selv om jeg bare har rukket å skumme testen i Fotografi, så var det jo innteressant å merke seg at A700 har klart dårligere dynamikk ved ISO 100 enn ved 200.. Dette vil trolig gå de fleste brukere hus forbi, og de vil bruke ISO 100 for lavest mulig støy (neppe en korrekt antakelse), og dermed ikke få utnyttet kameraet fullt ut. Var ikke dette den samme tabben som KM i sin tid gjorde med 5D? Nikon og de andre Sony 6MP brukerne kjørte på ISO 200, hvor brikken var best, mens KM lot ISO 100 være der, og fikk pepper... Som mange sikkert har fått med seg, er ISO 100 på f.eks D300 betegnet "LO 1", mens ISO 200 er default. Veldig informativt! Skal gjøre noen tester og legge det på lillehjernen. (har bare den lille ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Selv om jeg bare har rukket å skumme testen i Fotografi, så var det jo innteressant å merke seg at A700 har klart dårligere dynamikk ved ISO 100 enn ved 200.. Dette vil trolig gå de fleste brukere hus forbi, og de vil bruke ISO 100 for lavest mulig støy (neppe en korrekt antakelse), og dermed ikke få utnyttet kameraet fullt ut. Var ikke dette den samme tabben som KM i sin tid gjorde med 5D? Nikon og de andre Sony 6MP brukerne kjørte på ISO 200, hvor brikken var best, mens KM lot ISO 100 være der, og fikk pepper... Som mange sikkert har fått med seg, er ISO 100 på f.eks D300 betegnet "LO 1", mens ISO 200 er default. Tror dette gjaldt ved jpg-kvalitet. Ved opptak i raw gir iso100 lavest støy for 5D Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Tror dette gjaldt ved jpg-kvalitet. Ved opptak i raw gir iso100 lavest støy for 5D Det er tenkelig at du får mindre støy, men betyr det egentlig noe når du samtidig ofrer dynamisk omfang? Det er vel ikke som om ISO 200 er noe skred av støy. Så vidt jeg kan huske (med alle mulige forbehold om at jeg refererer en test jeg leste for lenge, lenge siden...) var dynamikken katastrofalt mye dårligere ved ISO 100 enn ved ISO 200. Forskjellen er langt fra like stor på A700 (jeg må egentlig moderere utsagnet om at det er en betydelig forskjell - vi snakker vel om rundt 1/3 EV - 100 ISO er ca. like bra som 400, mens 200 altså er best). Interessant i testen fra Fotografi, som jeg endelig fikk lest skikkelig i går, er at de mener man skal slite med å få like god støyhåndtering i raw som i jpeg, fordi kameraets signalbehandling på jpeg er så sinnsykt god... Endret 22. november 2007 av Anew Lenke til kommentar
funnybeep Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Interessant i testen fra Fotografi, som jeg endelig fikk lest skikkelig i går, er at de mener man skal slite med å få like god støyhåndtering i raw som i jpeg, fordi kameraets signalbehandling på jpeg er så sinnsykt god... Ja, det blir spennende å se hvordan han vurderer dette på digit-testen, hvor v2 skal bli brukt. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tenkte å linke til en test fra Megapixel.net som var svært detaljert og nøye (her har akam.no noe å lære). http://www.megapixel.net/reviews/sony-dslra700/a700-gen.php Fikk ganske grei score også. Lenke til kommentar
funnybeep Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tenkte å linke til en test fra Megapixel.net som var svært detaljert og nøye (her har akam.no noe å lære). http://www.megapixel.net/reviews/sony-dslra700/a700-gen.php Fikk ganske grei score også. Det er sikkert bare meg, men: Hva har egentlig akam å lære her? Akams test er da laaangt mer "detaljert og nøye" enn dette? PS: Var det et domene på gang? Lenke til kommentar
Flums Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Jess, domenet er http://www.sonyalpha.net/ , siden er jo ikke ferdig, bare en begynnelse på en side for norske sony alpha brukere. Jeg trenger selvfølgelig bidragsytere, og hvis noen vil ha moderator status på systemet så send meg en PM. Endret 23. november 2007 av Flums Lenke til kommentar
Flums Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Herreminhatt. Sony Alpha 700 selges (nytt) for 599 på amerikansk nettbutikk nå! Etter nermere info fra andre forummedlemmer ser det ut til at dette bare var juks ja. Var jo litt vel lav pris Endret 25. november 2007 av Flums Lenke til kommentar
jokabele Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Selges og selges, fru Blom. Sjekk denne, så ser du at sjansen for å få et kamera i posten er relativt liten... Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Høres for godt ut til å være sant, og da er det somregel det. Tipper det er en av de sjappene som stripper helt for utstyr og selger det rådyrt i tillegg. Ser for eksempel at det ikke står noen plass hva som er "In the box", du loves kun kamerahuset, samt at Sonybatteriene koster 200 USD der, og laderen det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå