Gå til innhold

Infotråd: Sony Alpha A700

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, tror og at Liveview vil trekke entry kunder opp på kamera som 40D feks, og dette er jo bra for Canon, men jeg tror ikke SOny mister så mange prosumere på akkurat dette, men kanskje noen entry kunder som skipper hele Sony.

Når LiveView når entrykameraene til Canikon, da er boomen i gang.

Lenke til kommentar

Litt synd at Liveview mangler fra A700 ja, men jeg tipper Sony kommer sterkt tilbake på dette punktet i neste runde. Det er ingen grunn til å tro at Sony med den erfaringen de sitter på fra proffmarkedet på video-siden og fra kompakt/prosumer-kamera ikke er i stand til å implementere en løsning tilsvarende den D40 og andre har.

I følge uttalelser fra Sony-folk rundt slippet er dette noe de har jobbet mye med, men som de valgte å ikke inkludere i A700 fordi løsningen (som skulle være av samme type som de som nå er lansert fra Canon/Nikon) "ikke ville bli bra nok" med de løsninger de hadde når A700 ble låst utviklingsmessig.

Tolker det som at det vil komme en kropp fra Sony med LV i neste runde, og at implementeringen blir en hel del bedre enn det vi har sett til nå. Så får vi se hva det blir - personlig bryr det meg relativt lite må jeg innrømme...;-)

Lenke til kommentar
kjapt spørsmål...

A700 skal ha et værbestandig hus. Hva finnes egentlig av værbestandige objektiver til Sony?

Behøver ikke lange romaner, men en link til en side om det kunne vært morro. :)

9577862[/snapback]

Pt finnes ingen offisielt værbestandige objektiver til Sony.

Du finner det meste ang Minolta/ Sony fatningen på Dyxum

http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=20097&KW

Lenke til kommentar
Har du sjekket https://prisguiden.no/product.php?product_id=80127

10800 for en EU-utgave på en norsk nettside. Hvilket betyr norske reklamasjonsregler :) Hvorfor da kjøpe fra Danmark?

Det er jo virkelig flott. Ser sonystyle har den til 11 498.75 ink mva - så da er alt under bare bonus.

Men får ikke råd før ca jul, da jeg har litt andre prioriteringer først. men gleder meg. Vil ha både a100 og a700 - som blir litt overkill, men greit å ha som backup på reise og de veldig veldig få oppdrag jeg har. (er jo ren amatør)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg elsket å holde i den, den er ganske annerledes enn A100, men du skjønner opplegget ganske så kjappt. I tillegg er den ekstremt kjapp i bruk og skjermen var herlig. Det at grepet er så dypt fremover gjør at alle mine fingre holder fint rundt det, og ingen lillefinger blir hengende utfor.

Har bare prøvd det i butikk, men var ganske grundig og holdt sikkert på i en halvtime før jeg var fornøyd. Har også prøvd 40D da jeg vurderer litt frem og tilbake mellom disse, men jeg kan trygt si at A700 ga en langt bedre ergonomisk opplevelse, på 40d var feks ikke grepet like dypt, slik at fingrene mine ble skrådd litt nedover, og tuppen av lillefingeren ble liggende utenfor. Men det går mest på personlig preferanse. I tillegg liker jeg ikke tommelhjulet på 40D noe særlig, jeg må seriøst strekke fingrene om jeg skal ha tommelen på det og pekefingeren på hjulet foran samtidig. Igjen helt personlig, men jeg liker faktisk Nikon D70 bedre enn 40D, når det kommer til ergonomi. Knappene på toppen (der mange har en liten skjerm) når jeg ikke på verken 40D eller A700, irriterende.

Jeg merket ikke noen forskjell på A700s 5fps og 40Ds 6,5 i det hele tatt, og lukkeren på A700 høres mer laservåpen ut enn klasket fra A100.

Huset var større enn A100, bedre å holde i også, men ikke like stort som 40D (4mm i bredden og 2 i høyden).

For min egen del, så kan jeg si at i bruk var A700 en drøm, bildene ser fine ut, og kameraets fokus var spot on. Jeg vet du ikke spurte om A700 vs 40D, men det er det jeg vurderer, så jeg har tenkt sånn når jeg har testet dem. Huset A700 er en klar vinner i mine øyne, men så skal man jo ha mer enn hus..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...