Gå til innhold

Infotråd: Sony Alpha A700


Anbefalte innlegg

Grattis med nytt hus, Kim Are. Definitivt fortjent, spør du meg.

 

Når det gjelder Krogvold og vinkelsøker, så tror jeg ikke det stemmer helt. Han har vel ikke brukt noe annet enn Hasselblad med sjaktsøker siden har byttet ut sin Mamiya for mange år siden. Han har altså ikke noen vinkelsøker, men en gammeldags sjaktsøker. Mannen hater nemlig å jobbe med prismesøker. Jeg kan godt forstå ham når jeg tenker på hva han er kjent for.

 

Takker for det, dersom vi treffes i Påsken skal du få tafse litt. For meg kunne Sony like godt startet med hanskeproduksjon. Utfra ergonomien på A700 tyder alt på at de har kunnskapen inne til det :D.

 

Ser man det, da har jeg lært enda litt nytt idag. Nå har jeg verken ambisjoner eller talent til å nå denne Krogvold til anklene, men vinkelsøkeren skal være utmerket uansett merke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Da har jeg kjøpt A700 med grep fra Hong Kong.

 

Det fulgte med ett års internasjonal garanti, Sony Norge har bekreftet at denne er gyldig i Norge.

 

Videre har jeg bestilt monitorbeskyttelse PCK-LH1AM og Seagull vinkelsøker. Det unike med Seagull søkeren er at den er identisk med Minoltas egen vinkelsøker . Dette er bekreftet av en viss David Kilpatrick. Dermed passer søkeren direkte på alle Minolta og Sony dSLR kamera uten noen form for adapter :D.

 

Forøvrig er ergo en vinkelsøker av svært høy kvalitet, som kan anbefales alle merker (men da med et medfølgende adapter).

 

Vinkelsøker er svært nyttig ved bruk av stativ dersom man ikke har liveview. Forøvrig har jeg sett Morten Krogvold benytte vinkelsøker ofte.

 

Vil anbefale alle eiere av A700 (og andre merker) å få en slik monitorbeskyttelse. PCK-LH1AM holder høy kvalitet, god å se igjennom og billig beskyttelse.

 

 

Er det en selger du har handlet med før eller stoler på?

 

Det var flere på Dyxum som har kjøpt A700 fra dem, ellersforteller k-ryeng det meste. Forøvrig veldig rask levering. Bestilt torsdag morgen 14/2, levert tirsdag 19/2 ergo 5 dager inkludert helg.

Det var "!=¤/!¤ rask levering! Hva måtte du ut med?

 

Done, da må jeg bare bestemme meg. Kan i grunn se for meg at det kommer til å ta tid å selge:

 

A100 + 18-70

Sony 75-300

Minolta 70-210 f/4 "Beercan"

Sigma 10-20

Minolta 50 f/1,7

HVL-F56AM Blits

 

Har laget tråd for å få innspill på hva folket tror det er mulig å få for dette, men uten noe særlig respons, så ser ikke for meg utstyret vil bli revet vekk akkurat, og blir byttet for dyrt er det i grunn litt uaktuellt.

 

Fint om du sender meg en PM med pris på Sigmaen og blitsen. Veldig interessert i begge to.

 

Forøvrig vil jeg anbefale alle Alpha eiere prøve zeiss objektivene. Både 16-80 og 135 har jeg brukt endel, og har man dette i sekken bruker man ikke annet :)

Endret av Flums
Lenke til kommentar
Vinkelsøker er svært nyttig ved bruk av stativ dersom man ikke har liveview. Forøvrig har jeg sett Morten Krogvold benytte vinkelsøker ofte.

 

Morten bruker ikke vinkelsøker - han bruker sjaktsøker, som er en helt annen greie. Effekten er mye den samme, dvs at man ikke dekker til ansiktet med et svært kamera og dermed får bedre kroppsspråkskontakt med motivet.

 

Grattis med supert kamera, forresten!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Siden det er en ny firmware på gang (V4), er det vel naturlig å ta det i denne tråden.

 

Honnør til Sony for å fortsatt utvikle et kamera som ble lansert for ETT ÅR siden. :thumbs:

 

Oppdateringen er ikke offisiell enda, men sålangt er det rapportert at man nå kan skru av NR på Raw-filer ved høy ISO, samt at bracketing nå går over 2EV.

 

Dersom man ikke finner fila på lenka i første posten på dyxum, gå til side 10 og prøv lenka til Octupi

 

edit:

Photoclubalpha.com har en lengre artikkel.

Endret av kimare
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Tenkte kanskje vi kunne starte å skrive litt i denne tråden igjen. Ser at Japan foto har A700 kamerahus til nkr 5990,- Dette er meget billig, og jeg har kjøpt ett. Ryktene sier at sony A800 vil bli presentert på PMA messen neste mnd. Men A700 med firmware V4.0 er så bra, at jeg mener at en må ha særlige behov, viss A700 ikke er bra nok. Spesielt til en slik fornuftig pris. Kommer til å legge ut bilder, når den tid kommer. Ellers så har jeg også en A100. Optikk som jeg har er 2 x 70-210mm F4, Tamron 17-50mm F2.8, Tamron 90mm F2.8 og Sony DT18200.

Lenke til kommentar
Det jeg tenker mest på er om A700 vil synke enda mer i pris når A800 kommer :)

Ellers så har nok A700 det jeg trenger, og så beholde A300en som backup og til liveview når jeg trenger det. Evt video er ikke så interessant, men liveview liker jeg.

Det er sant. Men har du lyst på A700 så er dagens pris også meget bra. Og så får du kameraet nå.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det jeg tenker mest på er om A700 vil synke enda mer i pris når A800 kommer :)

Ellers så har nok A700 det jeg trenger, og så beholde A300en som backup og til liveview når jeg trenger det. Evt video er ikke så interessant, men liveview liker jeg.

 

Jeg tviler på at A700 kommer til å gå så veldig mye billigere enn 5995,-. Når har forøvrig Japan Photo satt opp prisen igjen til 6995,-

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei Karabin

Dpreview har oppdatert A700 review'et uten at skapte noen tsunami. DXO Labs har nå alle Sony dslr'ene slik at nå kan f.eks samenligne A700-D300-40D. Ser du på kurvene er det full overlapp. Nordstjernen har et nytt innlegg på dpreview om forskjellen på a700 og a900.

Løp og kjøp a... :thumbup:

 

Mvh

Fiple

Lenke til kommentar
Hei Karabin

Dpreview har oppdatert A700 review'et uten at skapte noen tsunami. DXO Labs har nå alle Sony dslr'ene slik at nå kan f.eks samenligne A700-D300-40D. Ser du på kurvene er det full overlapp. Nordstjernen har et nytt innlegg på dpreview om forskjellen på a700 og a900.

Løp og kjøp a... :thumbup:

 

Mvh

Fiple

Har løpt :)

Nå er noe CZ det neste på lista ;)

Lenke til kommentar
Hei Karabin

Dpreview har oppdatert A700 review'et uten at skapte noen tsunami. DXO Labs har nå alle Sony dslr'ene slik at nå kan f.eks samenligne A700-D300-40D. Ser du på kurvene er det full overlapp. Nordstjernen har et nytt innlegg på dpreview om forskjellen på a700 og a900.

Løp og kjøp a... :thumbup:

 

Mvh

Fiple

Har løpt :)

Nå er noe CZ det neste på lista ;)

16-35?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...