Skinney Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 AMD har overrasket mange ved å gi ut spesifikasjonene til sine nyeste skjermkort, noe som tillater alle å skrive drivere for dem. Les mer Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Endelig! AMD gjør det eneste rette her. De har selv vist at de selv ikke er gode til å skrive drivere for Linux, og med å åpne opp kildekoden støtter de ikke bare en god sak, men de kaster også litt av ansvaret over på hjemmeprogrammerere, noe som er fantastisk! Endelig får vi gode drivere! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) kanskje man kan få både open gl støtten og 3d akselrasjonen til å fungere med driverene i cedega Det fungerte vertfall ikke på mitt 9700 før ;P Skinney: du kan få stenge tråden min om ati sine nye drivere Endret 6. september 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 skjønner at AMD tar et slik skritt.. De sliper på Hardware fronten.. og de ligger etter på driver utviklingen. Like greit at miljøet lager drivere for dem Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 men at ati lager driverene i åpen kildekode vill jo gjøre ett stort forsprang på nvidia? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Dette var jo overraskende. Derimot at det skuffende at de ikke slipper ut specs for de eldre kortene, og det er vel ingen bombe at de ikke slipper ut kildekoden for driveren de selv lager. Man skal ikke se bort fra at den inneholder litt hemmeligheter man ikke vil røpe. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hmmm... og så jeg som nesten hadde bestemt meg for å kjøpe ny PC med kombinasjonen Intel og Nvidia. Nå må jeg sannelig vurdere en AMD/ATI-konfigurasjon på nytt. Men bra er jo det, på en måte. Konkurranse er bra! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 *stående applaus fra meg* Er übersugen på å kvitte meg med Windows en gang for alle, men min herionliknende avhengighet til Civilization setter en foreløpig stopper på dette. Men jo fler som er med på laget, jo lettere blir det. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Nå husker jeg ikke i farten hvilke kort R500 innebar, noen som husker? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ønsker vel hellere at de åpner for alle kortene de har gitt ut, enn bare den nyeste. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Er übersugen på å kvitte meg med Windows en gang for alle, men min herionliknende avhengighet til Civilization setter en foreløpig stopper på dette. Men jo fler som er med på laget, jo lettere blir det. 9436836[/snapback] Haha, første skritt mot å bli frisk er 'innrømmelse'.. Nå håper jeg alle linuxgutta som spammer alle catalyst-trådene, snur og prater litt fordelaktig om ATI/AMD. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Yay! Dette er ett stort steg i rett retning, selv om jeg mener de burde frigitt driverene i tillegg til spesifikasjonene. Men som sagt, en gledens dag for oss linux brukere! Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 De binære driverene er jo totalt crap, noe som er AMDs største problem. Å frigjøre dem er som å be om at man skal bygge videre på noe som er søppel i steden for å bygge opp noe nytt som faktisk fungerer. Det er i tillegg helt sikkert en del propritær kode i de binære driverene som AMD ikke har rett til å frigjøre. En annen god ting med dette er at det nå kanskje blir et standard-"kontrollpanel" for alle drivere i X.org Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Nå husker jeg ikke i farten hvilke kort R500 innebar, noen som husker? 9436862[/snapback] wiki “Radeon R500” redirects here. For the GPU family based on the codenamed "Radeon R520", see Radeon R520.This article is about the GPU used in Xbox 360 game console, codenamed "Xenos". For other uses, see Xenos (disambiguation). etter det jeg vet er vell dette 2900 korta? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Så de frigir ikke specs for noen av radeon X1xxx kortene? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Nå håper jeg alle linuxgutta som spammer alle catalyst-trådene, snur og prater litt fordelaktig om ATI/AMD. 9436887[/snapback] Det vil vise seg. Jeg vektlegger handling mye tyngre enn ord, og blir ikke imponert før ATI viser gjennom handling at de mener alvor med dette. ATI har mye å ta igjen. De må lukke et stort ytelsesgap, dessuten må de begynne å gi ut offisielle drivere for FreeBSD og Solaris 10 før de kan konkurrere skikkelig med nVIDIA, samt gi ut legacy-drivere for eldre grafikkbrikker. Gjør de det, samt at de frigir spesifikasjoner blir jeg riktig så imponert. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har alltid vært glad i ATI (nå AMD), men når jeg nå setter sammen ny maskin valgte jeg meg et nVidia-kort grunnet ATIs dårlige drivere. Skal absolutt ikke se bort fra at mitt neste skjermkort blir et ATI... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Så de frigir ikke specs for noen av radeon X1xxx kortene? 9437010[/snapback] 520 var vist 1xxx serien Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Så de frigir ikke specs for noen av radeon X1xxx kortene? 9437010[/snapback] 520 var vist 1xxx serien 9437026[/snapback] Dette gjelder fra og med X1050 og alle HD-kortene fra AMD. Endret 6. september 2007 av CAT0 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 De må lukke et stort ytelsesgap, dessuten må de begynne å gi ut offisielle drivere for FreeBSD og Solaris 10 før de kan konkurrere skikkelig med nVIDIA, samt gi ut legacy-drivere for eldre grafikkbrikker. Gjør de det, samt at de frigir spesifikasjoner blir jeg riktig så imponert. 9437016[/snapback] Fikser de suspend-to-ram og on-the-fly display switching, blir *jeg* riktig imponert. Ytelse (og iallfall på X300-kortet mitt) er definitivt ikke første prioritet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå