Gå til innhold

XviD/DivX støtte til Media Center Extender

Zappza

Anbefalte innlegg

Today Microsoft is announcing a reinvigorated Media Center Extender effort called... wait for it... Extenders for Windows Media Center. Ok, the name totally sucks, but the important part is Microsoft upgraded its wayward Extender system with a new version that takes full advantage of Vista (including live HDTV streaming), supports 802.11n, and adds something that really blew our mind: codecs we actually care about, namely XviD and DivX. Niveus, Linksys, and D-Link will all be launching new devices based on this software platform, so watch out for those -- as well as DVD players, TVs, and all manner of other home theater devices Microsoft is apparently trying to get this new system built right into. Unfortunately this new Extender rev isn't being announced for the Xbox 360 (yet), so we'll all have to wait a while longer before playing XviD and DivX movies on that thing -- without transcoding, anyway.

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...FkFZYYxDYAZ.php

Yey! Om ikke så alt for lenge kommer nok DivX støtten til 360en også :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Da er det bare å krysse fingrene for høstens dashboardupdate :)

Å kunne kjøre XviD, DivX og andre ymse formater til 360-en hadde vært fantastisk, for da kan jeg fjerne min bråkete mediapc fra stua og slenge den inn i et kott.

Lenke til kommentar
Det er jo gammelt nytt :p

by James Ransom-Wiley Nov 7th 2006 11:55AM

Hvordan tror du vi har overlevd hittil? ^^

9458731[/snapback]

Fikk xboxen min på fredagen så er ganske ny :p

Men jeg har lastet ned dette programmet nå men på Step Two så står dette: To make things even easier, Happy Beggar provides us with a supplemental batch file that optimizes transcoding (download here).

Jeg gikk på linken men kom bare opp:

"c:\vlc\vlc" -vvv %1 --sout-ffmpeg-qscale 1 :sout=#transcode{vcodec=WMV2,scale=1,acodec=wma,ab=96,channels=2}:duplicate{dst=std{access=file,mux=asf,dst=%1.wmv}}

er det meningne at jeg skal bruke den setningen på en eller annen måte eller er linken "ødlagt"? :hmm:

kanskje et veldig dumt spørsmål, men jeg forstår det ikke ;)

EDIT: Jeg fant det ut :w00t:

Endret av Mindor_1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...