Dr.Extreme Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har en avi filmfil der lyden er samplet i 1536 kb/sec, det medfører at de fleste dvd spillere ikke klarer å spille av uten at lyden blir hakkete. Er det mulig med et eller annet program å sette ned hastigheten til feks. 128 kb/sec. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har en avi filmfil der lyden er samplet i 1536 kb/sec, det medfører at de fleste dvd spillere ikke klarer å spille av uten at lyden blir hakkete. Er det mulig med et eller annet program å sette ned hastigheten til feks. 128 kb/sec. 9436517[/snapback] Så dette må med andre ord være en AVI-fil med ukomprimert 48kHz. 16-bits lyd? 48000 x 2 (kanaler) x 16 (bits) = 1.536.000. Litt spesielt kanskje? Regner med at den AVI-filen egentlig er en Xvid-video, eller? Mest vanlig er vel å pakke lyd-delen i MP3 ja. Se litt på AviDemux om du bruker Linux, eller VirtualDUB om du bruker Windows. Lenke til kommentar
Dr.Extreme Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Har en avi filmfil der lyden er samplet i 1536 kb/sec, det medfører at de fleste dvd spillere ikke klarer å spille av uten at lyden blir hakkete. Er det mulig med et eller annet program å sette ned hastigheten til feks. 128 kb/sec. 9436517[/snapback] Så dette må med andre ord være en AVI-fil med ukomprimert 48kHz. 16-bits lyd? 48000 x 2 (kanaler) x 16 (bits) = 1.536.000. Litt spesielt kanskje? Regner med at den AVI-filen egentlig er en Xvid-video, eller? Mest vanlig er vel å pakke lyd-delen i MP3 ja. Se litt på AviDemux om du bruker Linux, eller VirtualDUB om du bruker Windows. 9436743[/snapback] Er det en løsning å konvertere Xvid filen til dvd, hvilket program bruker jeg da. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Er det en løsning å konvertere Xvid filen til dvd, hvilket program bruker jeg da. DVD-format vil egentlig si MPEG-2. Da tror jeg du er innpå mer eller mindre komersielle kodeker. Blir litt omfattende dette, men det står garantert svar på VideoHelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå