Gå til innhold

Internetfarten kraftig redusert med ruter?

CAiTiFF

Anbefalte innlegg

Jeg har Lyse sitt 20mbit bredbånd og er oppe i 2,4 mb/s i maks fart. Jeg har nettopp satt opp en ruter hjemme for å dele internet mellom 2 maskiner, og nå er den beste farten jeg får ca 300 kb/s. Jeg har selvsagt sett til at maskin nr 2 ikke har brukt noe båndbredde overhodet når jeg testet farten. Jeg har testet farten fra flere ulike programmer, bl.a Web, bittorrent, dc++, ftp, og har også testet med forskjellige porter. Bikker aldri over 300 kb/s og det er fra en meget rask server, ligger som regel langt lavere f.eks på vanlig websurfing.

Det er en gammel(5-7 år) ruter, Zyxel ZyWall 1 (ikke trådløs) med innebygget firewall. Jeg har kikket litt rundt på ruter settingene, sørget for at nødvendige porter er forwardet korrekt, men har ikke funnet noen innstillinger som jeg tror har noe med hastigheten på nettet å gjøre.

Jeg er ganske nær å svi av et par hundre på ny ruter men tenkte å høre her om dette er noe som lett lar seg løse.

EDIT:

Jeg har nå også oppgradert til nyeste firmware på ruteren samt resettet den til factory default settings. Prøvde også å resette ruteren med knappen på baksiden som du må bruke en penn for å trykke på. Farten er ennå den samme, under 300 kb/s :(

Her er manualen til ruteren i pdf:

http://www.zyxel.no/web/download.php?FileN...ag=head_quarter

Endret av CAiTiFF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...