Gå til innhold

Hvorfor verden er som den er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den viktigste filmen for enhver amerikaner som ønsker å forstå sin samtid idag kanskje. Jeg synes dette var en spennende film. Jeg kan godt forstå at de som har lagd denne filmen valgte å legge den ut slik, gratis, på nett. De må ha vært godt motivert, og oppriktig ærlige med seg selv. Filmen har et profesjonelt preg over seg. Men jeg får og følelsen av dette med konspirasjonsteori. I det menneskelige mangfold vi lever i, vil det alltid være enkeltmennesker og grupper, som har de villeste idéer og oppfattninger. Jeg sitter med den følelsen, dette var for villt til å være sant. Derfor velger jeg å tro at de kommer med mye fornuftig kritikk her, men jeg klarer ikke å sluke alt. Av og til er det for enkelt, simple triks de bruker. Og midt oppi dette, drar de inn historie som allerede er befengt med konspirasjonsteori. For det Zeitgeist forteller om må sies å være en konspirasjonsteori. Ironisk er det da at den tar for seg historien som den vanligvis blir fremstilt, og ignorerer alle andre konspirasjonsteorier. Slik som teorier om 1. verdenskrig, 2. verdenskrig og sikkert mye mer.

Uansett, flott film og det skader ikke å se. Jeg kan bare ikke sluke alt rått.

Det finnes faktisk et morsomt brettspill om dette. Hver spiller er sin bank, som skal investere i land under 1. verdenskrig, og målet er å få mest mulig penger.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Noen som har sett filmen som gidder å gi et kjapt resymé?

Ihvertfall si hva den handler om?

thx

9440632[/snapback]

Den prøver å fremstille hva religion, 911 og den amerikanske sentralbanken har til felles. Den vil inspirere folk til å se på verden med kritiske øyne.

TYPO

Endret av Ballemannen
Lenke til kommentar
Den prøver å fremstille hvordan religion, 911 den amerikanske sentralbanken har til felles. Den vil inspirere folk til å se på verden med kritiske øyne.

9440850[/snapback]

hmmm... skeptisk...

Hvem er det som har laget den? Prøvde å finne litt info om den mer var ikke så mye.

Begynner å lure når verden består av så mye dyktige akademiske mennesker med analytiske kvaliteter at når en film som dette oppstår på Internet så er det ikke mest fortrolige kilden til sammenligning.

Men laster den ned, og ser på den! Konspirasjoner er jo alltid gøyalt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...