Gå til innhold

Finnes det en mp3-spiller med kvalitetslyd?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
Angående SD kort. Stor forskjell i kvalitet på de forskjellige?

9445848[/snapback]

SanDisk leverer jevnt over høy kvalitet.

Er og på utkikk etter ny mp3 /multimedia-spiller. Har sett på iRiver Clix 2, men Cowon D2 ser mer interesang ut. Kommer den med 8 eller 16GB innebyggd minne en gang?

Har trodd at iRiver har den beste lyden, men så en sammletest i "Lyd & Bilde" (6 07) der både iPod Nano ,Creative Zen og Samsung T9 har bedre lyd en iRiver Clix 2 :hmm: (Cowon var ikke med).

9452381[/snapback]

Heh, ipod og zen har bedre lyd enn iriver? Lurer på hvor mye de betalte for at de skulle komme med det resultatet :)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heh, ipod og zen har bedre lyd enn iriver? Lurer på hvor mye de betalte for at de skulle komme med det resultatet :)

Tester blir stort sett subjektive.

Det går på hvilke lydpreferanser man har, type musikk man hører på, og også hvilke hodetelefoner/ høytalere man bruker.

Leser stadig her at Creative Zen :M har overlegen lyd i forhold til iPod.

Har hatt en Creative på lån et par-tre uker nå, og jeg synes at denne låter dårliger enn iPod'en min. Det kan være vanesak etc. men likevel, jeg synes Creative låter noe dårligere. Det er små nyanser, så jeg har ikke problem med at noen synes motsatt, men når noen påstår det er store forskjeller, vil jeg påstå dette er tull.

Husk også at mp3 er dårligere enn CD kvalitet. Noen låter viser dette bedre enn andre og låter rippet i 128kps er mye dårligere enn hvis man ripper i 192 eller 320.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er sant. Ved mindre man ser på spilelre som sansa e200 som er noe helt utrolig dårlig i bassområdet, så er det liten forskjell på lyden med flat EQ. forskjellen kommer dog i hvordan spillere hånterer EQ innstillinger, om de har mer avanserte funksjoner som cowon med BBE, etc etc. Hvis jeg skal høre skikkelig på musikk, så foretrekker jeg en cowon spiller pga mach3bass, den kan ikke matches av noe annet merke. men på farten klarer jeg meg med mp3 sombrillene fra kina til 140 kr :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...