Mr. Bojangles Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg ville kjøpt en 325 Coupe E36, et sett BBS-felger (brukte), justerbar senk og M-tech. Det blir vel rundt hundre tusen, kanskje litt mer, med tanke på at du får en slik bil til rundt 70 laken. Eller kanskje lagd et skikkelig prosjekt. Kjøpt en gammel Einser GTI cab, skamsenk, skikkelig bredding, 13x10"-felger og sort lakk. Jeg hadde vel samme planen som deg ca, men klarte det aldri. Funket på papiret, men så ble det sydenturer; på byen i helgene; dame (dyrt) og kantinen på skolen som er alt for dyr. Men lykke til. (: Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Nissan 200sx Totota MR2 Mitsubishi Eclipse BMW 318is Mazda MX5 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) er du mest gla i japsebiler eller amcar 9438536[/snapback] som om ikke italienske og franske biler er inkludert? hva med tyske? kan ikke se en italiensk eller fransk bil i det du viser. eneste tyske er allemannseide bmw 3-serie. kan ikke folk bli litt mer selvstendig og velge noe som ikke alle andre har eller brenner for? sorry, vet du prøver å hjelpe blir bare litt frustrert noen ganger EDIT: bmw er jo billig og bra da, men er det så gøy når alle andre har det? Og så for å komme med noe nyttig istedefor å gyve løs på andre: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1618504 EDIT 2: nesten så jeg har lyst på den selv men, får holde meg til en bil ihvertfall ett halvt år av gangen Endret 6. september 2007 av spax Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Her er det også en snerten bil! man må kunne skru og være entusiast for å eie omtrent, men fy fasan som de går! http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1604949 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 det er grombil det kanskje ikke akkurat det trådstarter er ute etter første vag i posten ihvertfall *klappe* Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg syntes en fet bil skal være god å kjøre, da muligens ikke en VW ifra 1963 og Alfa Romeo (utenom 156 GTA) er veien og gå,, Lancian er må du sikkert regn med å betale rundt 40000 i vedlikehold hvis du har den noen år, så greit den bare koster bare 65000 (muligens det også er litt høyt for en 92 modell) Men seff er forskjellige formeninger om hva en fet bil er. Mulig hvis Vag gutta blir fornøyd med en a4 1,8t Quattro men den er allemanseie og ikke sinnsyke kjøre-egneskaper akkurat. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 skal du ha kjøreegenskaper kjøper du definitivt noe fra italia. skal du ha god å kjøre, kjøper du et tyskerstuk. jeg synes "god å kjøre" er tight og fin bil jeg Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) hva ligger forsikringen på en Intergrale på?? samme som UrQuatro og Skyline? Endret 6. september 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) hva ligger forsikringen på en Intergrale på?? samme som UrQuatro og Skyline? 9439666[/snapback] På evoen er den dyrere eller like mye. Hvis det var delta integrale du mente da? EDIT: Mer å fikse på lanciaen\dyrere deler, så den er sikkert dyrere å eie. bensinforbruk er 1.9 på blanda kjøring. vet ikke hvordan de andre er Endret 6. september 2007 av spax Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg syntes en fet bil skal være god å kjøre, da muligens ikke en VW ifra 1963 og Alfa Romeo (utenom 156 GTA) er veien og gå,, 9439250[/snapback] "Alfa 156 har mindre understyringstendenser og merkbart bedre styrefølelse enn BMWen. Den har ikke samme kvikke styrerespons, men det kan virke som styringen i 318i er litt for kvikk. I unnamanøveren er det lett å styre for raskt, noe som gjør at bilen får store karosseribevegelser og overstyrer tidligere enn Alfaen. Mens Alfaen kjørte gjennom unnamanøveren i 95 km/t med en svak antydning til først å understyre og deretter overstyre, tålte ikke 318i mer enn 85 km/t før den fikk samme overstyring. Også med last i bilen var forskjellen 10 km/t mellom de to, men BMWen kaster mer på seg og er i en slik kritisk situasjon mer krevende for sjåføren enn Alfaen." http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=25877&tid=73 På den annen side syns jeg at den 156'en som det ble linket til her hadde gått litt langt. Har ennå til gode å se noe særlig med Alfaer til salgs som har klart mer enn 200 000 km. Og selv om den hadde lekkert interiør er den langt mer morsom med 2 liters motor sånn som denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10937581 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Vel, har ca 35 tusen nå, som jeg regner går til lappen. Ellers regner jeg med å tjene ca 4200 i månden (i vanlige skolemånder), + 20 tusen neste sommer. Gjør jeg det, vil jeg da ha tjent ca 84000 (uten å ha trekke fra skatt), på 1,5 år, og da er jeg 18. vil da tilsammen ha 119 tusen kr(- skatt), men kan jo jobbe et par måneder til, sånn at jeg får bilen til/etter sommern. Skal gå ganske bra, har kanskje ikke råd akkurat på 18 års dagen, men ganske kort tid etter.. 9437992[/snapback] Regnestykket blir vel omtrent slik. 4200 * 16 = 67.200 + 20.000 = 87.200 La oss si at du betaler 35% skatt. 87.200/1,35 = ~ 65.000 Dette forutsetter at du ikke bruker noe av det du har tjent. Og at du bruker alle de 35.000 du har nå, til lappen. Hvor lang tid har du brukt på å spare opp de 35.000 kronene? Ørjan... 9438618[/snapback] Disse pengene er konfirmasjon og noen andre penger jeg har hatt hele livet.. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 På den annen side syns jeg at den 156'en som det ble linket til her hadde gått litt langt. Har ennå til gode å se noe særlig med Alfaer til salgs som har klart mer enn 200 000 km. Og selv om den hadde lekkert interiør er den langt mer morsom med 2 liters motor sånn som denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10937581 9440935[/snapback] fin tekst Jeg bare tok en alfa for å vise. var vel den første fine jeg fant til 100 000 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 De mest aktuelle nå, er enten BMW Z3, Mazda MX-5 og og mulig Toyota MR2, men tviler på det. Alfa romeo er nok ikke min smak desverre Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg syntes en fet bil skal være god å kjøre, da muligens ikke en VW ifra 1963 og Alfa Romeo (utenom 156 GTA) er veien og gå,, 9439250[/snapback] "Alfa 156 har mindre understyringstendenser og merkbart bedre styrefølelse enn BMWen. Den har ikke samme kvikke styrerespons, men det kan virke som styringen i 318i er litt for kvikk. I unnamanøveren er det lett å styre for raskt, noe som gjør at bilen får store karosseribevegelser og overstyrer tidligere enn Alfaen. Mens Alfaen kjørte gjennom unnamanøveren i 95 km/t med en svak antydning til først å understyre og deretter overstyre, tålte ikke 318i mer enn 85 km/t før den fikk samme overstyring. Også med last i bilen var forskjellen 10 km/t mellom de to, men BMWen kaster mer på seg og er i en slik kritisk situasjon mer krevende for sjåføren enn Alfaen." http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=25877&tid=73 På den annen side syns jeg at den 156'en som det ble linket til her hadde gått litt langt. Har ennå til gode å se noe særlig med Alfaer til salgs som har klart mer enn 200 000 km. Og selv om den hadde lekkert interiør er den langt mer morsom med 2 liters motor sånn som denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10937581 9440935[/snapback] ok, har bare merket meg at alfa rome, omtrent alle bilene har fått dårlige omtale pga dårlige kjøreegenskaper i top gear og fifth gear. Men sikkert litt forskjellige meninger da... Men uansett litt bekymrsiksverdig da 200000 ikke er mye for en bil idag. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) ok, har bare merket meg at alfa rome, omtrent alle bilene har fått dårlige omtale pga dårlige kjøreegenskaper i top gear og fifth gear.Men sikkert litt forskjellige meninger da... Men uansett litt bekymrsiksverdig da 200000 ikke er mye for en bil idag. 9441926[/snapback] HAHAHA... vet du hvorfor? de kjører biler som ferrari, lamborghini, koenigsegg og lignende superbiler. det er ikke mange "småbiler" de tester! ikke på bane ihvertfall! og så er de jo sinnsykt kritiske og da. de sier jo mye fint om audis kjøreegenskaper, noe som en annen her har sagt er dritt! faen, la ikke top gear-heltene påvirke deg gutt. gå ut og prøv selv. skaff deg dine egne erfaringer. klart disse gutta rakker ned på en småbil som det, når de har kjørt så mange andre biler til 300 000 kr mer! det er jobben dems å kjøre forskjellige biler. hadde du hatt en bil til 500.000 og gått over til en til 100.000, så klart du hadde blitt skuffa. Endret 6. september 2007 av spax Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hva med en BMW 520i, eventuelt 523i (E39)? Tenker jeg kjøper meg en slik bil selv om ca. ett halvår Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 En E-39 525 tds hadde vært noe vettu Btw: E39 er kjent som det mest driftsikre som har kommet ut av fabrikken i Munchen Eller hvor det nå er, mener det er i Munchen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Hva med en BMW 520i, eventuelt 523i (E39)? Tenker jeg kjøper meg en slik bil selv om ca. ett halvår 9442669[/snapback] Synes på en måte at det blir litt for mye "pakkis" bil på en måte. Z3 derimot, er en av de BMWene jeg mener ikke blir det, mye fordi den også har vært med i James Bond. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hva med en BMW 520i, eventuelt 523i (E39)? Tenker jeg kjøper meg en slik bil selv om ca. ett halvår 9442669[/snapback] Synes på en måte at det blir litt for mye "pakkis" bil på en måte. Z3 derimot, er en av de BMWene jeg mener ikke blir det, mye fordi den også har vært med i James Bond. 9442716[/snapback] Både enig og uenig. Her hvor jeg bor (Stavanger) kjører pakkisene i all slags biler, men er ofte de i BMW man legger merke til. Dessuten kjører de 3-serien, og heldigvis ikke 5-serien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå