Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fete biler til 100 tusen?

MrL

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om det finnes noen fete biler til ca 100 tusen(+/-). Ikke det at jeg skal ha bil nå, med regner med å spare ca så mye penger til når jeg er 18, ca 1,5 år til.

Så har god tid, bare lurer på åssen biler som finnes. Har sett litt på noen.

F.eks kan man jo få denne til 110 tusen

Eller denne til ca samme pris

Noen flere forslag? Trenger å vite hva jeg skal spare til :p

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får neppe noen av bilene over til 100.000,-

Ta deg en tur på finn.no, og se på bilene som selges der.

Det kommer jo endel ann på hvilken bil du skall ha, sportsbil eller?

9436100[/snapback]

Ja, man får vel ikke så mange sportsbiler til den prisen men. Tenkte bare på å ha en litt fet bil, og ikke bare en gammel volvo eller no, hvis du skjønner. Hadde heller ikke tenkt til å få de ned til 100 tusen, er villig til å betale litt over også :p

Lenke til kommentar

hvor mye penger har du nå forresten?

hvis du har jobb og sånt, burde 100k gå fint, hvis du har litt fra før av, og ikke bruker det på masse annet tøys.

Men, husk på at en bil til 100.000, er ikke bare en bil til 100.000.

kommer jo noe mer også.

jeg kjøpte bil for 85.000, som til slutt nesten endte på 100k.

da hadde jeg en del igjen til andre unyttige ting :)

Men, husk på at forsikring kan være dyrt også! med mindre du tar det på foreldre.

Lenke til kommentar

Vel, har ca 35 tusen nå, som jeg regner går til lappen. Ellers regner jeg med å tjene ca 4200 i månden (i vanlige skolemånder), + 20 tusen neste sommer. Gjør jeg det, vil jeg da ha tjent ca 84000 (uten å ha trekke fra skatt), på 1,5 år, og da er jeg 18. vil da tilsammen ha 119 tusen kr(- skatt), men kan jo jobbe et par måneder til, sånn at jeg får bilen til/etter sommern. Skal gå ganske bra, har kanskje ikke råd akkurat på 18 års dagen, men ganske kort tid etter..

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Vel, har ca 35 tusen nå, som jeg regner går til lappen. Ellers regner jeg med å tjene ca 4200 i månden (i vanlige skolemånder), + 20 tusen neste sommer. Gjør jeg det, vil jeg da ha tjent ca 84000 (uten å ha trekke fra skatt), på 1,5 år, og da er jeg 18. vil da tilsammen ha 119 tusen kr(- skatt), men kan jo jobbe et par måneder til, sånn at jeg får bilen til/etter sommern. Skal gå ganske bra, har kanskje ikke råd akkurat på 18 års dagen, men ganske kort tid etter..

9437992[/snapback]

Ja, ikke sant. du får sikkert låne bil av foreldre også.

jeg klarte meg med sånn ca samme tankegang som det du har.

Hadde så så mye 1 år før, og hvis jeg jobbet det og det på sommer og sånt, så klarte jeg det.

jeg jobbet faktisk mer enn det jeg hadde planer om, så hadde mer penger til overs, i tillegg til at jeg brukte 15.000 mindre på bil enn det jeg skulle.

Lenke til kommentar

9437992[/snapback]

Ja, ikke sant. du får sikkert låne bil av foreldre også.

jeg klarte meg med sånn ca samme tankegang som det du har.

Hadde så så mye 1 år før, og hvis jeg jobbet det og det på sommer og sånt, så klarte jeg det.

jeg jobbet faktisk mer enn det jeg hadde planer om, så hadde mer penger til overs, i tillegg til at jeg brukte 15.000 mindre på bil enn det jeg skulle.

9438043[/snapback]

Jepp, skal nok gå bra dette Begynner å spare alerede, skal bort å jobbe nå, første dag på jobb i dag :)

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

hmm, Nissan Silvia (S13 / S14)

Nissan Skyline GT-T R32 (Bakhjuls trekkern) den ligger på 65.000 og opp her i Sverige, men om du får regget Skyline i Norge i det hele tatt er en anen saga....

Honda Integra

Honda Civic

Toyota MR2 / MR-S (?)

Toyota Corolla GTS AE86 (Trueno AE86)

liten, lett bil (680 KG strippa) med motor som har litt potensiale og Toyota og Toyota Motorsport lager enda deler til denne.

Lenke til kommentar

9437992[/snapback]

Regnestykket blir vel omtrent slik.

4200 * 16 = 67.200

+ 20.000

= 87.200

La oss si at du betaler 35% skatt. 87.200/1,35 = ~ 65.000

Dette forutsetter at du ikke bruker noe av det du har tjent. Og at du bruker alle de 35.000 du har nå, til lappen. Hvor lang tid har du brukt på å spare opp de 35.000 kronene?

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...