Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 vs Acer Aspire 5920G

Anbefalte innlegg

Hei

Valget av ny bærbar har nå gått ned til disse 2 modellene og jeg sliter litt og bestemme meg. Jeg var også innom Dell Vostro ganske lenge, men det virker som at i denne prisklassen blir den utkonkurert av de jeg har valgt her.

Hva er fordeler, ulemper ved disse 2 maskinene?

Det eneste jeg kan finne er at HP'en har mye og større bedre skjerm og større harddisk. Acer har støtte for en slags internett greie som ikke HP har.

Har jeg gått glipp av noe? Hvorfor er Acer'en så populær når det virker som om Hp'en er litt bedre?

Acer 5920G

HP Pavilion Dv9575

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det som hindret meg fra å kjøpe hpn var at den har 8600gs (skjermkort) istedenfor 8600gt som aceren har. Og det er ganske stor ytelsesforskjell på disse kortene. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg kjøpt hp 9575 forlengst. Synd at de har redusert spill ytelsen så mye ved å spare inn litt penger på skjermkortet når resten av pc er helt topp.

Endret av galmania
Lenke til kommentar
Vil dette ha noe og si for meg som ikke spiller så mye? Har Xbox 360 så spiller vel nesten aldri spill på pc. Eneste som kan være litt greit er at den tar en del "greie" spill så jeg har noe å gjøre på togturer og lignende..

9435858[/snapback]

Ikke så stor forskjell utenom spill nei. Men aceren er jo endel lettere og mindre da. Og har mye bedre batteritid.

Lenke til kommentar

Men så er det den skjermen:( hadde gjerne sett at det var litt bedre oppløsning på den. Virker som om Hp'en er det rette valget for meg. pc'en skal stort sett stå på pulten/i sengen og skal bare være med ut på tur noen få ganger i året (skole, reise) så størrelsen og batterikapasiteten blir ikke noe problem, er jo også en stor fordel og ha såpass mye minne som hp'en har når jeg skal legge inn mange filmer,

Er det ingen flere fordeler/ulemper ved de to pc'ene? hvis ikke blir det nok ny bærbar på meg i morgen:)

Lenke til kommentar

fikk min 9575, og er godt fornøy hitil, men ikke rukket å teste så mye enda. kjører på batteri for første gang nå, hatt den på i 80min og har 50% igjen. har en død pixel, men er helt øverst i skjermen oglitt til siden, så er ikke i synsfeltet, men mulig jeg tusjer den svart.. mye prosseser som er igang, men det er kansjke vanlig i Vista? ca 70 stk. litt liten shift tast er det jo også..og man bør ha på seg hvite hansker :) fettmerker!

Endret av pinguz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...