Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget PC - får ikke bilde [LØST]

Anbefalte innlegg

Har følgende komponenter:

ASUS P5NE-SLI

Intel Core 2 Duo E6750

Noctua NH-U9F, 4 Dual-Heat-Pipes, 92mm vifte

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P

Gainward 8800GTS 320mb

550 watt psu

Kan ikke se at noe er feil, ram'en sitter godt, det samme gjelder cpuen. Får heller ingen pip fra hovedkortet når noe er feil.

Btw: jeg skal vel sette rammen annen hver bank for å få dual ddr2, ikke sant?

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke være noe negativt å kjøle ned southbridge nei. Kan ikke si stort annet enn at du må gå over alle koblinger veldig nøye. Ram brikkene skal stå i like farger i slotsene (svart + svart).

Litt usikker på om P5N-E SLI kanskje trenger en BIOS update for å støtte de nye Intel CPU'ene? Prøv å sjekk dette ut.

Lenke til kommentar

Sjekk at CPU-strømkontakten (4pin står i). Har selv greid å glemme den ørten ganger. Hvis ikke det hjelper ville jeg har tatt ut den ene ram-brikken, for deretter å starte opp med kun den ene. Se også om du har husket avstandsskruer til hovedkortet. Dette er de vanligste feilene, hvis ingenting av dette fungerer må du nesten bare starte med feilsøking. Ta ut skjermkortet og skjekk om det funker i en annen pc, deretter ram-en osv...

Lenke til kommentar

Etter å ha skiftet rammene fra bank til bank, så fikk jeg bilde med begge rammen i dual, men etter å ha gått ut av biosoppsett og restartet så forsvant bildet igjen. Prøvde også med en rambrikke i alle bankene men til ingen nytte.

Kan det være rammene eller rambankene?

Lenke til kommentar

prøvd å resette CMOS ? det skal du gjøre hver gang du flytter på rammen fysisk.

Støtter disse gutta som antar at du trenger en biosupdate for å få ting opp å gå pga at CPU revisjonen du har er så ny.Da kan du trenge en CPU av eldre rev. for å få flasha bios.Eller sende inn hovedkort til leverandør å la de flashe.Håper jeg tar feil..begge deler kan være tungvint. :cry:

Lenke til kommentar
prøvd å resette CMOS ? det skal du gjøre hver gang du flytter på rammen fysisk.

Støtter disse gutta som antar at du trenger en biosupdate for å få ting opp å gå pga at CPU revisjonen du har er så ny.Da kan du trenge en CPU av eldre rev. for å få flasha bios.Eller sende inn hovedkort til leverandør å la de flashe.Håper jeg tar feil..begge deler kan være tungvint. :cry:

9436327[/snapback]

Takk så meget fikk flashet biosen og nå fungerer det utmerket.

Endelig kan jeg få sove ... ;)

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...