Duqe Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Har følgende komponenter: ASUS P5NE-SLI Intel Core 2 Duo E6750 Noctua NH-U9F, 4 Dual-Heat-Pipes, 92mm vifte Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Gainward 8800GTS 320mb 550 watt psu Kan ikke se at noe er feil, ram'en sitter godt, det samme gjelder cpuen. Får heller ingen pip fra hovedkortet når noe er feil. Btw: jeg skal vel sette rammen annen hver bank for å få dual ddr2, ikke sant? Endret 6. september 2007 av Duqe Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Hører at harddisken og skjermkortet jobber. Men jeg har også kjølt ned soutbridge chipset med en zalman chipset kjøler siden den er helt naken, det spiller vel ingen rolle? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Skal ikke være noe negativt å kjøle ned southbridge nei. Kan ikke si stort annet enn at du må gå over alle koblinger veldig nøye. Ram brikkene skal stå i like farger i slotsene (svart + svart). Litt usikker på om P5N-E SLI kanskje trenger en BIOS update for å støtte de nye Intel CPU'ene? Prøv å sjekk dette ut. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Sjekk at CPU-strømkontakten (4pin står i). Har selv greid å glemme den ørten ganger. Hvis ikke det hjelper ville jeg har tatt ut den ene ram-brikken, for deretter å starte opp med kun den ene. Se også om du har husket avstandsskruer til hovedkortet. Dette er de vanligste feilene, hvis ingenting av dette fungerer må du nesten bare starte med feilsøking. Ta ut skjermkortet og skjekk om det funker i en annen pc, deretter ram-en osv... Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Har også lest at man skal oppdatere for å få 1333bus til cpuen, men først må jeg få bilde før jeg kan oppdatere. Det er seks avstandsskruer og de er i alle sammen, 4pins strømkontakten er også i. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Etter å ha skiftet rammene fra bank til bank, så fikk jeg bilde med begge rammen i dual, men etter å ha gått ut av biosoppsett og restartet så forsvant bildet igjen. Prøvde også med en rambrikke i alle bankene men til ingen nytte. Kan det være rammene eller rambankene? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 prøvd å resette CMOS ? det skal du gjøre hver gang du flytter på rammen fysisk. Støtter disse gutta som antar at du trenger en biosupdate for å få ting opp å gå pga at CPU revisjonen du har er så ny.Da kan du trenge en CPU av eldre rev. for å få flasha bios.Eller sende inn hovedkort til leverandør å la de flashe.Håper jeg tar feil..begge deler kan være tungvint. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Stemmer som du sier, får bilde etter hver gang jeg resete cmos, skal prøve å få til flashinga. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Husk å resette CMOS før du starter opp igjen etter biosflash ! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) prøvd å resette CMOS ? det skal du gjøre hver gang du flytter på rammen fysisk.Støtter disse gutta som antar at du trenger en biosupdate for å få ting opp å gå pga at CPU revisjonen du har er så ny.Da kan du trenge en CPU av eldre rev. for å få flasha bios.Eller sende inn hovedkort til leverandør å la de flashe.Håper jeg tar feil..begge deler kan være tungvint. 9436327[/snapback] Takk så meget fikk flashet biosen og nå fungerer det utmerket. Endelig kan jeg få sove ... Endret 6. september 2007 av Duqe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå