Spr0cket Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 vanskelig å finne rett kategori for denne. jeg har harddiskskuffer og bytter noen ganger harddisker. dette er satadisker, og de dukker opp i explorer når jeg setter strøm på - men bare hvis maskina er omstarta uten å ha vært i "ventemodus" (winxp pro) etter at maskina har vært i ventemodus og blitt startet opp igjen dukker ikke disken opp lengre når jeg setter på strømmen - verken i explorer eller diskmgmt.msc - vad tycks? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Tja skudd i blinde: Se i bios under strømstyring, power management eller hva det nå heter. Bruker du "trygg fjerning av hardware" før du kobler diskene fra? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Tja skudd i blinde: Se i bios under strømstyring, power management eller hva det nå heter. hva skal jeg se etter her? Bruker du "trygg fjerning av hardware" før du kobler diskene fra? 9438934[/snapback] nei - det er et poeng - men hva er det egentlig denne funksjonen gjør i praksis - utgjør det i det hele tatt noen forskjell? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 kan hende du må oppdatere BIOS. Om dette er en Dell maskin, oppdater "Dell Notebook/Desktop System Software" og chipset driver, kan også lønne seg og oppdatere Dell Quickset. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 kan hende du må oppdatere BIOS. Om dette er en Dell maskin, oppdater "Dell Notebook/Desktop System Software" og chipset driver, kan også lønne seg og oppdatere Dell Quickset. 9439437[/snapback] *knis* nei, det er en hjemmesammenskrudd maskin. og har siste bios afaik. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Bruker du "trygg fjerning av hardware" før du kobler diskene fra? 9438934[/snapback] nei - det er et poeng - men hva er det egentlig denne funksjonen gjør i praksis - utgjør det i det hele tatt noen forskjell? 9439376[/snapback] Hehe, ja da er det jo overhodet ikke rart at det ikke funker som det skal Klart det utgjør en forskjell. For det første trekker du sansynlig ut hardisken mens den er i drift. Å bære rundt / flytte på en harddisk som spinner er rett og slett livsfarlig for harddisken. Dessuten sikrer du ikke at windows får lagret nødvendige data på disken. Det kan i sin tur føre til at filsystemet blir ugyldig og du mister filene dine. Endret 6. september 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Bruker du "trygg fjerning av hardware" før du kobler diskene fra? 9438934[/snapback] nei - det er et poeng - men hva er det egentlig denne funksjonen gjør i praksis - utgjør det i det hele tatt noen forskjell? 9439376[/snapback] Hehe, ja da er det jo overhodet ikke rart at det ikke funker som det skal Klart det utgjør en forskjell. For det første trekker du sansynlig ut hardisken mens den er i drift. Å bære rundt / flytte på en harddisk som spinner er rett og slett livsfarlig for harddisken. Dessuten sikrer du ikke at windows får lagret nødvendige data på disken. Det kan i sin tur føre til at filsystemet blir ugyldig og du mister filene dine. 9439531[/snapback] ja ja ja, men det skal ikke nødvendigvis få noen konsekvenser for hvorvidt jeg finner den neste gang jeg puttern i eller ikke.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 oppdatert chipset drivere og? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 og forresten - er ikke trygg fjerning av hardware bare for usb-enheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå