Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

finner ikke hotswappa harddisk etter suspend

Anbefalte innlegg

vanskelig å finne rett kategori for denne.

jeg har harddiskskuffer og bytter noen ganger harddisker. dette er satadisker, og de dukker opp i explorer når jeg setter strøm på - men bare hvis maskina er omstarta uten å ha vært i "ventemodus" (winxp pro)

etter at maskina har vært i ventemodus og blitt startet opp igjen dukker ikke disken opp lengre når jeg setter på strømmen - verken i explorer eller diskmgmt.msc - vad tycks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja skudd i blinde: Se i bios under strømstyring, power management eller hva det nå heter.

hva skal jeg se etter her?

Bruker du "trygg fjerning av hardware" før du kobler diskene fra?

9438934[/snapback]

nei - det er et poeng - men hva er det egentlig denne funksjonen gjør i praksis - utgjør det i det hele tatt noen forskjell?

Lenke til kommentar
kan hende du må oppdatere BIOS.

Om dette er en Dell maskin, oppdater "Dell Notebook/Desktop System Software" og chipset driver, kan også lønne seg og oppdatere Dell Quickset.

9439437[/snapback]

*knis*

nei, det er en hjemmesammenskrudd maskin. :) og har siste bios afaik.

Lenke til kommentar

9438934[/snapback]

nei - det er et poeng - men hva er det egentlig denne funksjonen gjør i praksis - utgjør det i det hele tatt noen forskjell?

9439376[/snapback]

Hehe, ja da er det jo overhodet ikke rart at det ikke funker som det skal :mrgreen:

Klart det utgjør en forskjell. For det første trekker du sansynlig ut hardisken mens den er i drift. Å bære rundt / flytte på en harddisk som spinner er rett og slett livsfarlig for harddisken. Dessuten sikrer du ikke at windows får lagret nødvendige data på disken. Det kan i sin tur føre til at filsystemet blir ugyldig og du mister filene dine.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

9438934[/snapback]

9439376[/snapback]

Hehe, ja da er det jo overhodet ikke rart at det ikke funker som det skal :mrgreen:

Klart det utgjør en forskjell. For det første trekker du sansynlig ut hardisken mens den er i drift. Å bære rundt / flytte på en harddisk som spinner er rett og slett livsfarlig for harddisken. Dessuten sikrer du ikke at windows får lagret nødvendige data på disken. Det kan i sin tur føre til at filsystemet blir ugyldig og du mister filene dine.

9439531[/snapback]

ja ja ja, men det skal ikke nødvendigvis få noen konsekvenser for hvorvidt jeg finner den neste gang jeg puttern i eller ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...