Gå til innhold

Legge inn Vista på ny PC? Umulig?

ToLi

Anbefalte innlegg

Når jeg skal legge inn vista på den nye pcen min så spør den etter drivere for cdrommen. Det går rett og slett ikke ann og legge det inn. Dvd drevet mitt har sata grensesnitt som harddiskene mine også har. Er dette problemet mitt?

Fordi jeg får lagt det inn hvis jeg tar den gammle cdrommen min som bruker vanlig IDE kabel.

Kjenner fler og som ikke får lagt inn windows pågrunn av samme problem. Hva gjør man hvis man ikke har en gammel ide spiller liksom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slet også mye med å legge inn VIsta, og vurderte å sette i en IDE cd-rom, men jeg fikk til slutt etter xxx-antall blåskjernmer inn Vista.. XP gikk inn med en gang på samme maskin...

Deaktiverte det meste av onboard i bios, klokket ned ram oc CPU og bootet en del ganger, prøvde å reparere osv... etter at jeg traff riktig på nedklokkingen kom jeg til slutt så langt at jeg fikk lagt innnavn og kom inn i Vista... Jeg fikk da la oss si blåskjerm 4 av 5 ganger jeg bootet.... Jeg fikk da lagt inn drivere for chipset og skjermkort.. Tror det var skjermkortet som fooket mest.. Lastet og ned 150MB med Windows update, og nå funker det knall...

Jeg måtte ikke legge inn drivere for Sata DVD-brenner og HD...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...