Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Venste klikk slutter å fungere

Anbefalte innlegg

Har et snodig problem i windows xp som gjør at venstre klikk av og til ikke vil fungere.

Må trykke ctrl+alt+del for å få opp task manager og lukke den igjen. Og vips så har jeg venstre klikk tilbake igjen.

Dette skjer som regel hvis jeg skal bytter programmer nede på startlinja.

Er det noen som har vært borti detta, har googla som fanden men finner ikke løsninga på dette. Har slettes ikke lyst til å begynne å reinstallere :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt flere opplysninger takk! :)

Har ikke vært borti problemet, men det er endel ting som kan prøves via Kontrollpanel->Mus.

Hva slags mus er dette, trådløs, ps/2 eller usb med lunte? Er det en hjulmus med rensa valser eller optisk, ny eller sliten? Er musematta ren og godt egnet?

Hvis den er usb kan det være en idé å sjekke om det ligger ute en bios-oppdatering til hovedkortet med omtale "enhanced usb compatibility" e.l.

Bruker du enkeltklikk nå? Da vet du evt. hvor man velger dobbeltklikk også (Verktøy->Mappealternativer). Prøv å sette tilbake til dobbeltklikk og varier hastigheten.

Hvis du ikke har valgt et pekeroppsett, velg fliken Pekere i egenskaper for mus og oppsett windows standard. Fjern hake for pekeskygge.

Er dette en maskin med mye ressurser og/eller totalt fri for spyware? Dvs. uten "morsomme" pekere ala Comet e.l.

Lenke til kommentar
Litt flere opplysninger takk! :)

Har ikke vært borti problemet, men det er endel ting som kan prøves via Kontrollpanel->Mus.

Hva slags mus er dette, trådløs, ps/2 eller usb med lunte? Er det en hjulmus med rensa valser eller optisk, ny eller sliten? Er musematta ren og godt egnet?

Hvis den er usb kan det være en idé å sjekke om det ligger ute en bios-oppdatering til hovedkortet med omtale "enhanced usb compatibility" e.l.

Bruker du enkeltklikk nå? Da vet du evt. hvor man velger dobbeltklikk også (Verktøy->Mappealternativer). Prøv å sette tilbake til dobbeltklikk og varier hastigheten.

Hvis du ikke har valgt et pekeroppsett, velg fliken Pekere i egenskaper for mus og oppsett windows standard. Fjern hake for pekeskygge.

Er dette en maskin med mye ressurser og/eller totalt fri for spyware? Dvs. uten "morsomme" pekere ala Comet e.l.

9437150[/snapback]

Problemet er nå borte har gjort følgende ting:

Installert ny Nvidia driver

Jeg har fikk et tips om at jeg må ta vekk "bruk raskt brukerbytte" på alternativene for rask pålogging. Detta hjalp, merkelige greier, fant det på google et eller anna sted der noen var plaga med at museklikk ikke fungerte etter at man kom ut i fra spill som brukte directx og at man måtte få frem oppgavebehandleren og lukke den for å få ting til å virke igjen.

Prøve å enable raskt brukerbytte igjen for å se om problemet kom tilbake, og det gjorde det. I såfall er det en bare å ha det deaktivert.

Jeg sier bare, av og til kan man bli gal av rare feil som kommer :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...